Ik heb een heleboel aan het probleem gedaan. Ik heb het geprobeerd met de nVidia drivers, en met de Buntu eigen drivers (nou ja de X11). Maar de instellingen zijn zeer beperkt, en dus onbruikbaar. Zoals ik in m'n eerdere inbreng aangaf heb ik een geforce fx5200 kaart, die ook direct als dusdanig wordt herkend, maar waarvoor op een of andere manier NIET de juiste resolutie mogelijkheden worden meegegegven (zelfs 800x600 is niet meer van deze tijd, laat staan nog minder).
Ben je wel eens op het idee gekomen dat het helemaal niet aan de VGA kaart drivers ligt maar dat jouw nogal onbekende
Monitor niet herkend word ?
Heb uiteraard Ubuntu er weer vanaf gedaan, want er is zo niet mee te werken, maar ik vind het wel belangrijk dat dit soort ervaringen bij de gemeenschap terecht komt, zodat men ervan kan leren.
De gemeenschap leert hier niet van, helaas.
De gemeenschap had er wel van geleerd wanneer je middels het proggie " Hardware Testen" en het "Fouten proggie" de boel via internet had opgestuurd,
Ja dan hadden we geleerd met welke hardware er problemen waren en dan had het opgelost kunnen worden.
Nu dus niet, als mensen meteen ermee stoppen en op een forum komen klagen.
Dat heeft niet met structueel helpen te maken!
Ik weet niet waar de fout is ontstaan
Idd en hier zit nu net het probleem.
Je hebt geen geduld en je wilt je niet verdiepen in het probleem.
Automatische hardware herkenning is heel mooi, maar moet dan wel goed werken, of te omzeilen zijn.
Zie boven, dit kan alleen als er genoeg input komt van de mensen en niet zoals je nu te werk gaat.
Als je even de Xorg was ingedoken en bij de monitor de resolutie had neergezet die je wilde hebben en alle anderen had weggehaald was er waarschijnlijk geen vuiltje aan de lucht geweest.
Of je had simpelweg bij het booten in veilige modes nogmaals de Xorg geconfigureerd en daar de juiste monitor gekozen..
Mja tis te laat je hebt al geen Ubuntu meer, dus veel plezier met de andere OSen..