Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: openoffice 3.1 van de website geeft enkel rpm bestanden  (gelezen 4039 keer)

Offline edwinv

• Lid
openoffice 3.1 van de website geeft enkel rpm bestanden
« Gepost op: 2009/05/24, 21:00:30 »
op onderstaande website kan je de nieuwe openoffice 3.1 downloaden

http://nl.openoffice.org/downloaden.html

echter dit zijn rpm bestanden en geen deb bestanden

komt de nieuwe versie via de updates in ubuntu of niet ?

Offline Stijnen

• Lid
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline edwinv

• Lid
(opgelost)openoffice 3.1 van de website geeft enkel rpm bestanden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/05/24, 21:24:54 »
ok dank je wel - werkt prima nu

maar hoe krijg ik deze openoffice in het Nederlands ?

« Laatst bewerkt op: 2009/05/24, 21:41:59 door edwinv »

Offline peter10

• Lid
    • Mijn Hyve
Re: openoffice 3.1 van de website geeft enkel rpm bestanden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/05/24, 21:50:11 »
ik denk via http://nl.openoffice.org/downloaden.html
Daar vindt je de nederlandse versie, en onderaan het Nederlandse language pack voor Linux.

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2009/05/25, 09:20:18 »
ok ga ik uitproberen - dank je wel

« Reactie #5 Gepost op: 2009/05/25, 10:28:11 »
Hoezo geen deb op de NL-website? Linux x86 (Debian) geeft je keurig de debjes :)

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2009/05/25, 10:32:20 »
wel ik heb die debian gedownload en uitgepakt en zag dat er een mapje rpm instond ipv deb

misschien dat de link naar een foutieve versie wijst

heb ondertussen volgende link gevolgd (dank aan stijnen)

http://news.softpedia.com/news/How-to-Install-OpenOffice-org-3-1-on-Ubuntu-9-04-111105.shtml

maar dan staat mijn openoffice in het engels
dus ik ga vanavond het language pack nl downloaden

Offline edwinv

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2009/05/25, 19:05:47 »
heb ondertussen hier het language pack gedownload
maar ook dit zijn rpm bestanden

http://nl.openoffice.org/downloaden.html

« Reactie #8 Gepost op: 2009/05/25, 19:10:02 »
En de debian bestanden? Zijn ingepakt als tarball, na de download rechts opklikken, hier uitpakken, vervolgens heb je een deb waar je twee keer op moet klikken om te installeren, lukt dat niet moet je waarschijnlijk gdebi installeren via Synaptic.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline hvb

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2009/05/25, 21:18:09 »
Aangezien OO 3.00 (geïnstalleerd met het script van Martijn) bij mij onder Impress problemen geeft met het invoegen van een andere hoofdpagina (achtergrond), dwz dat ik dat niet kan opslaan, zou ik ook graag 3.1.0 willen installeren.

Vreemd vind ik overigens  dat er wel een update mogelijkheid zit in OO 3.0.0 maar dat deze steeds zegt dat de huidige versie de nieuwste versie is. Ondertussen is er ook al lang versie 3.0.1 verschenen.

Voor dat ik een nieuwe installatie doe rechtstreeks van de site van openoffice,  wil ik de oude versie volledig verwijderen.
Wat is hiervoor de beste/makkelijkste methode?

Hans

« Reactie #10 Gepost op: 2009/05/25, 21:49:57 »
Via Synaptic, zoeken op open office. De versie die je nu gebruikt zal de nieuwste versie zijn die in Ubuntu zit.

Offline hvb

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2009/05/25, 22:02:36 »
Via Synaptic, zoeken op open office. De versie die je nu gebruikt zal de nieuwste versie zijn die in Ubuntu zit.

Gijsbert

Dat is een methode maar geen makkelijke. Je hebt geen idee hoeveel OO bestanden daarin zitten, dat kost me veel tijd met het risico dat ik iets vergeet.
Het liefste zou ik een kort commando hebben waarmee ik alles ineens kan verwijderen ( zo is het er via het script van Martijn ook in gekomen).

Hans

« Reactie #12 Gepost op: 2009/05/25, 23:57:43 »
Ik heb net bovengenoemde methode uitgevoerd, toevoeging van een bron. Ik heb alle bestanden verwijdert van versie 2.0 in Synaptic, viel reuze mee, nog geen minuut werk.  :)

« Reactie #13 Gepost op: 2009/05/26, 10:29:31 »
Ik heb net bovengenoemde methode uitgevoerd, toevoeging van een bron. Ik heb alle bestanden verwijdert van versie 2.0 in Synaptic, viel reuze mee, nog geen minuut werk.  :)

+1 Je hoeft alleen maar de OOo-programma'tjes te verwijderen (Impress, Draw etc.), de base en de core. Et voila :)

Offline hvb

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2009/05/26, 20:20:39 »

Gijsbert

Het is me gelukt, er zaten meer dan 40 groene blokjes bij open office in synaptic, maar alleen de hoofdpakketten verwijderen was voldoende.
Hierna heb ik de pakketbron toegevoegd en 3.10 geinstalleerd. Helaas in het Engels, met vreemd genoeg wel de Nederlandse spellingcontrole en niet de Engelse (later als extensie toegevoegd).
De volgende stap was de taalondersteuning toepassen (om open office in het Nederlands te krijgen), met als gevolg dat open office volledig crashte/verwijderd werd, het was in synaptic niet meer geïnstalleerd.
Ik heb dit nog een keer gedaan met het zelfde resultaat.

Nu heb ik open office alleen in het Engels en is mijn vraag: komt de Nederlandse vertaling eerdaags vanzelf binnen via de officiële bronnen van ubuntu en wanneer?

vriendelijke groet,

Hans

Offline Jan E.

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2009/05/26, 20:23:38 »
Pfffffff.. ben blij dat ik dus niet de enige was die dit had... Heb uiteindelijk heel OpenOffice verwijderd en het origineel weer teruggeplaatst. Ik wacht wel ff tot het fatsoenlijk afgeleverd wordt.

Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04

« Reactie #16 Gepost op: 2009/05/26, 20:32:29 »
Ik ben ook bezig met het NL taalpakket, ik kan op het ogenblik mijn map waar het bestand inzit niet openen. Om een of andere duistere reden is dat de enigste map die ik niet kan openen, kan wel in een terminal, alleen ben ik liever lui dan moe.  :rolleyes:
Als ik het vanavond niet voor elkaar krijg. Zal ik het pakket morgen met de terminal installeren. Mocht je een update krijgen zal deze wel in het Engels zijn, als je de bronnen hebt toegevoegd. Ik laat nog wat van mij horen.

Offline hvb

• Lid
« Reactie #17 Gepost op: 2009/05/26, 20:43:51 »
Ik wacht af, maar ben wel erg nieuwsgierig hoe je dit gaat oplossen. Kan ik ook het Nederlandse taalpakket openen van de site van Open office en dat installeren?

Tot zover bedankt,

Hans

« Reactie #18 Gepost op: 2009/05/26, 21:18:45 »
Ik heb vanmiddag geprobeerd om te installeren zoals aangegeven op de site van NL-OpenOffice http://nl.openoffice.org/inst-instructies-3.html#linux (deze handleiding is overigens ook nog niet aangepast naar de laatste versie).
Bij mij gaat het mis bij de desktop-integration.

Ben ook maar weer teruggegaan naar de Engelse versie.

OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #19 Gepost op: 2009/05/26, 21:22:13 »
Ik wacht af, maar ben wel erg nieuwsgierig hoe je dit gaat oplossen. Kan ik ook het Nederlandse taalpakket openen van de site van Open office en dat installeren?

Tot zover bedankt,

Hans
Van die site heb ik het pakket ook gedownload, het is een tar.gz bestand. Ik wilde deze uitpakken en installeren, ik kom alleen niet in die map. Zo even downloaden in een andere map, even kijken of het zo lukt. Tot zo.

« Reactie #20 Gepost op: 2009/05/26, 21:26:34 »

Tot zover bedankt,

Hans
Van die site heb ik het pakket ook gedownload, het is een tar.gz bestand. Ik wilde deze uitpakken en installeren, ik kom alleen niet in die map. Zo even downloaden in een andere map, even kijken of het zo lukt. Tot zo.

Daar heb ik inderdaad ook een tijd mee zitten prutsen (OOO310_m11_native_packed-4_nl.9399).
OS: Ubuntu Gnome 24.04/Xubuntu 24.04; Windows 10/11 (dualboot) en RPI 2, 3,4 en 5: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bookworm xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

« Reactie #21 Gepost op: 2009/05/26, 23:06:08 »
Met de debs lukt het bij mij ook niet, loopt ook stuk op de desktop-integration.
Het NL pakket gedownload, zijn rpm bestanden, geïnstalleerd middels Alien, ook hier geen resultaat wat de gebruikers interface betreft. Kan alleen kiezen tussen default en Englisch.
In het menu onder kantoor staan wel de Nederlandse benamingen. Bij de Gegevens bank, zie ik even het scherm met de laad balk, hierna sluit deze direct af. Ook geen succes. :(
Als mijn vrouw genoegen neemt met de Engelse versie, dan blijft deze er op en anders voorlopig terug naar de meegeleverde versie van Ubuntu. Onder tussen zoek ik verder.  :)

Offline hvb

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2009/05/29, 23:04:00 »
Met de debs lukt het bij mij ook niet, loopt ook stuk op de desktop-integration.
Het NL pakket gedownload, zijn rpm bestanden, geïnstalleerd middels Alien, ook hier geen resultaat wat de gebruikers interface betreft. Kan alleen kiezen tussen default en Englisch.
In het menu onder kantoor staan wel de Nederlandse benamingen. Bij de Gegevens bank, zie ik even het scherm met de laad balk, hierna sluit deze direct af. Ook geen succes. :(
Als mijn vrouw genoegen neemt met de Engelse versie, dan blijft deze er op en anders voorlopig terug naar de meegeleverde versie van Ubuntu. Onder tussen zoek ik verder.  :)

Gijsbert

Ik heb vandaag de nodige  updates binnengekregen voor OO, inclusief de ontbrekende pakketten voor de gegevensbank, en nu lukte het wel om via Systeem-beheer-taalondersteuning de Nederlandse taalpakketten te krijgen. Het ziet er piekfijn uit.
We krijgen nu wel twee dezelfde oplossingen (via twee draadjes) voor één probleem bij elkaar staan, maar ik houd wel van netjes afwerken.

Hans

Offline ESM

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2009/05/29, 23:15:08 »
Fijn dat er voor de 64bit versie geen update is...
Intel Core2 Quad Q6600 2.40GHz, Linux Mint (64bit), Nvidia GeForce 8600GT, 4000 MiB

Offline hvb

• Lid
« Reactie #24 Gepost op: 2009/05/29, 23:18:21 »
Fijn dat er voor de 64bit versie geen update is...

Misschien nog enkele dagen geduld (vind ik zelf ook altijd lang duren).

Hans