Hallo Laacque, je start een initiatief maar al snel moet je de lat lager leggen, om vervolgens de stekker uit dat initiatief te halen. Erg jammer, maar dat is precies zoals de dingen werken! Dit is van alle tijden.
Wat ook van alle tijden is, is dat wanneer iemand het initiatief neemt om iets te maken (een Ubuntu e-zine, een besturingssysteem, een lanceerplatform voor raketten naar de maan), deze persoon ook daadwerkelijk moet beginnen met publiceren, respectievelijk coderen of een lanceerplatform construeren, en een raket natuurlijk.
Anders gezegd: elk project heeft een motor nodig, een initiator, een initiatiefnemer, of ondernemer zo men wil. Deze motor gaat niet afwachten tot anderen misschien iets aanleveren. Deze motor produceert zelf. In het kielzog daarvan zeggen anderen welllicht: "Gôh wat aardig, hier wil ik ook wel eens aan bijdragen".
Zelf denk ik niet dat het vertalen van Full Circle Magazine interessant is, simpelweg omdat de inhoud voor mij niet zo boeiend is. Dat dat veel werk is of was, wil ik graag geloven...
Ik zit dit niet alleen met m'n armen over elkaar te schrijven. Indien er belangstelling voor bestaat wil ik met plezier opschrijven hoe je een virtuele machine in VirtualBox maakt, met handmatige bestandssystemen op verschillende partities. VB is ideaal om eea uit te proberen. Of een stukje over aliassen in bash, ook heel praktisch, ik gebruik dat dagelijks, of een stukje over automagisch backups maken zonder dat je daarvoor onzinnig dure software hoeft te kopen of hoe je een icoon op je desktop zet die na aanklikken je favoriete radiostation laat spelen of hoe je je systeem of schijven moet inrichten om na herinstallatie (formatteren!) van Ubuntu nog al je persoonlijke bestanden beschikbaar te hebben, en zo. Roept u maar!

Met de aantekening voor alle vrijwilligers die zich voor het onderhavige Ubuntu e-zine haddean aangemeld: schrijven is schrijven is zweten & zwoegen!
Regards, cheers, santé
Paul.