Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Open Computer Blad

Tof
Goed Initiatief
Kan beter
Slecht idee

Auteur Topic: Digitaal blad "Open Computer"  (gelezen 127981 keer)

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
Re: Digitaal blad "Open Computer"
« Reactie #575 Gepost op: 2009/11/10, 22:57:05 »
Dat lijkt me een goede tip

Ik heb echt niet al de tijd om op het irc canaal rond te hangen, al zou ik dat willen.

Ik vind het erg jammer dat er geen artiekelen zijn om te illustreren.

Dit is balen

groetjes van reekje

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #576 Gepost op: 2009/11/11, 08:34:15 »
Dat lijkt me een goede tip

Ik heb echt niet al de tijd om op het irc canaal rond te hangen, al zou ik dat willen.

Ik vind het erg jammer dat er geen artiekelen zijn om te illustreren.

Dit is balen

groetjes van reekje
Als je graag wilt tekenen, moet daar de ruimte voor zijn. Kan er misschien een strip of een cartoon bij?

« Reactie #577 Gepost op: 2009/11/12, 17:35:52 »
Misschien is er eerst een 'tussenoplossing' mogelijk, die gelijk ook minder ambitieus is en daardoor mogelijk beter haalbaar:

- Breng eens in de 2 of 3 maanden een redelijk bescheiden nieuwsbrief uit en bouw (als de animo groter wordt) het eventueel uit naar een digitaal blad. Mijn tip zou dan zijn om naast (nieuws)berichten en het melden van evenementen tips mee te nemen in die nieuwsbrief, zodat de nieuwe gebruikers van Ubuntu geïnteresseerd raken.

Jens

+1

Offline basd

• Lid
« Reactie #578 Gepost op: 2009/11/12, 21:58:13 »
Als jullie leuke ubuntu artikelen of open source zouden hebben kunnen  jullie die eventueel ook in het HCC magazine plaatsen oplage is 130 000

Het blad komt 3 of 4 keer per jaar uit

Als er interesse is hoor ik het wel .

Bas

Met vriendelijke groet,

Bas van den Dikkenberg

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #579 Gepost op: 2009/11/12, 22:00:19 »
Als jullie leuke ubuntu artikelen of open source zouden hebben kunnen  jullie die eventueel ook in het HCC magazine plaatsen oplage is 130 000

Het blad komt 3 of 4 keer per jaar uit

Als er interesse is hoor ik het wel .

Bas

We hebben geen artikelen. Dat is het probleem :P

« Reactie #580 Gepost op: 2009/11/12, 23:56:21 »
Hallo, mag ik jullie er even fijntjes op wijzen dat hier verspreid over een stuk of veertig pagina's al maanden geluld wordt over een digitaal blaadje en dat tot dusver niemand kennelijk ook maar één artikel heeft geschreven? :)

Misschien een goed idee om dat idee dan maar in de prullenbak te werpen?

Ik wil niet vervelend overkomen, maar als je een idee lanceert om een e-zine of whatever te starten, dan is het eerste wat je doet teksten produceren. Maar geen eindeloze discussies voeren over wat er al niet mogelijk is en welk bereik je wel niet kunt halen en over hoe het wel moet of niet moet.

Schrijven is schrijven en dat is zweten en concentreren en publiceren en dat elke dag of week of maand opnieuw (heb hier vele jaren ervaring mee). Dus mensen, of klim in de pen of sluit deze discussie. Anders gezegd: doe wat, produceer wat en verspil je tijd niet aan gepraat, aan gediscussieer, aan gezwam, geleuter. Gewoon: morgen verschijnt het eerste artikel! En overmorgen het tweede! Etc. :)
« Laatst bewerkt op: 2009/11/12, 23:59:36 door Paul Matthijsse »

« Reactie #581 Gepost op: 2009/11/13, 07:31:35 »
Hallo, mag ik jullie er even fijntjes op wijzen dat hier verspreid over een stuk of veertig pagina's al maanden geluld wordt over een digitaal blaadje en dat tot dusver niemand kennelijk ook maar één artikel heeft geschreven? :)

Ik wil niet vervelend overkomen, maar als je een idee lanceert om een e-zine of whatever te starten, dan is het eerste wat je doet teksten produceren. Maar geen eindeloze discussies voeren over wat er al niet mogelijk is en welk bereik je wel niet kunt halen en over hoe het wel moet of niet moet.

Schrijven is schrijven en dat is zweten en concentreren en publiceren en dat elke dag of week of maand opnieuw (heb hier vele jaren ervaring mee). Dus mensen, of klim in de pen of sluit deze discussie. Anders gezegd: doe wat, produceer wat en verspil je tijd niet aan gepraat, aan gediscussieer, aan gezwam, geleuter. Gewoon: morgen verschijnt het eerste artikel! En overmorgen het tweede! Etc. :)

Waren er maar mensen die zoals jou  logica werkten

« Reactie #582 Gepost op: 2009/11/13, 07:40:24 »
Ik heb net mijn collumn bij Cumules ingeleverd

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #583 Gepost op: 2009/11/13, 08:25:14 »
Jij was toch de hoofdredacteur? Of is Sander eindredacteur?

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #584 Gepost op: 2009/11/13, 13:33:58 »
Had ik al gedaan ja.
Citaat

We hadden hele duidelijke deadlines. 12 oktober moest bekend zijn welke artikelen er door wie werden gemaakt, en dat is ook gebeurd. 9 november moesten alle artikelen af zijn. Dat is heel duidelijk vermeld op http://sites.google.com/site/opencomputerteam/deadlines en dat niemand zich eraan houdt, betekent nog niet dat we in een soort eeuwige discussie zaten over wat de mogelijkheden waren of hoe het georganiseerd moest worden. Het was gewoon overduidelijk, en dat niemand wat doet ligt aan de redacteurs (en de rest die niet op de vergadering, die eveneens duidelijk was aangekondigd, was en zich ook niet heeft afgemeld) en niet aan de organisatie.
« Laatst bewerkt op: 2009/11/13, 13:35:42 door lordnoid »

« Reactie #585 Gepost op: 2009/11/13, 16:52:19 »
Jij was toch de hoofdredacteur? Of is Sander eindredacteur?
Sander is de eindredacteur

« Reactie #586 Gepost op: 2009/11/13, 16:56:37 »
Huh? Ik ben opeens een eindredacteur? Ik had aangeboden om artikelen op spelfouten te controleren, meer niet.

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #587 Gepost op: 2009/11/13, 17:00:18 »
Huh? Ik ben opeens een eindredacteur? Ik had aangeboden om artikelen op spelfouten te controleren, meer niet.
Ja dat verstaan we onder eindredactie. En die lijst stond bij de vergadering van 3 oktober al vast, waarom zei je toen niks?

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #588 Gepost op: 2009/11/13, 20:38:38 »
en Dooitze is hoofdredacteur
http://forum.ubuntu-nl.org/etalage/tekst-ubuntu-promotie/msg502308/#msg502308
Het is dat ik niet hierbij betrokken ben, maar een grote reorganisatie zou flink helpen.

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #589 Gepost op: 2009/11/13, 20:43:29 »
Het is dat ik niet hierbij betrokken ben, maar een grote reorganisatie zou flink helpen.
Is al gebeurd. Hielp niet.

« Reactie #590 Gepost op: 2009/11/13, 20:46:36 »
Iedereen die niet op de meeting was en zich niet heeft afgemeld is niet actief <punt>

« Reactie #591 Gepost op: 2009/11/13, 21:13:04 »
Iedereen die niet op de meeting was en zich niet heeft afgemeld is niet actief <punt>
Dan controleer ik je artikel niet.

« Reactie #592 Gepost op: 2009/11/13, 21:15:19 »
Dan controleer ik je artikel niet.
]

Behalve jij, want jij hebt het al heel druk

Offline Thijsg

• Lid
« Reactie #593 Gepost op: 2009/11/13, 22:14:59 »
Is al gebeurd. Hielp niet.
niet voor het 1 of ander, maar in het verleden zijn dit soort dingen al eens geprobeerd door mensen die duidelijk meer in hun mars hadden, ook dit ging niet goed.

- Ubuntu Magazine? heette zo'n initiatief, is helaas niks geworden, en daar zaten echt wel mensen in die wisten wat het inhoud om iets te schrijven ( school voor de journalistiek )

- het vertalen van Full Circle, waren ook niet de minste die dat deden, maar door tijdgebrek / mankracht is ook dat stopgezet
Full Circle, laacque was daar toch de 'baas'?

« Reactie #594 Gepost op: 2009/11/13, 22:36:02 »
Ik heb indertijd met een groep andere mensen het initiatief genomen Full Circle te vertalen. Het was een hele klus.
En ja, je hebt te maken met allemaal vrijwilligers die soms wel soms geen tijd hebben.
De vertalingen kwamen gewoon niet rond.
Je kunt dan twee dingen doen: de stekker eruit trekken of de lat lager leggen.
Eerst hebben we de lat lager gelegd: alleen de zinnige info uit Full Circle vertalen.
Maar al gauw bleek dat er zoveel mensen noodgedwongen moesten stoppen met vertalen dat we hebben besloten de stekker uit het project te halen.
Jammer want het was een leuke klus.

Maar ja, ik heb nu wel geleerd dat wanneer je iets in de richting van een publicatie wilt doen, je in ieder geval mensen moet hebben die niet alleen menen verstand van taal te hebben maar dat ook inderdaad hebben.
Verder is het altijd gemakkelijk "Ja" te zeggen tegen een project maar als puntje bij paaltje komt, wil je toch graag mensen die binnen een bepaalde tijd aanleveren wat ze hebben toegezegd. Zijn die er niet, trek dan de stekker eruit. Scheelt hopen stress en frustratie en je blijft goede vrienden.

Mochten er nu al leuke artikelen zijn, dan is het natuurlijk zonde dat die voor de eeuwigheid verloren gaan. Publiceer ze. Of hier op de website of schrijf een computerblad aan. Je weet tenslotte maar nooit.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #595 Gepost op: 2009/11/14, 00:25:59 »
Hallo Laacque, je start een initiatief maar al snel moet je de lat lager leggen, om vervolgens de stekker uit dat initiatief te halen. Erg jammer, maar dat is precies zoals de dingen werken! Dit is van alle tijden.

Wat ook van alle tijden is, is dat wanneer iemand het initiatief neemt om iets te maken (een Ubuntu e-zine, een besturingssysteem, een lanceerplatform voor raketten naar de maan), deze persoon ook daadwerkelijk moet beginnen met publiceren, respectievelijk coderen of een lanceerplatform construeren, en een raket natuurlijk.

Anders gezegd: elk project heeft een motor nodig, een initiator, een initiatiefnemer, of ondernemer zo men wil. Deze motor gaat niet afwachten tot anderen misschien iets aanleveren. Deze motor produceert zelf. In het kielzog daarvan zeggen anderen welllicht: "Gôh wat aardig, hier wil ik ook wel eens aan bijdragen".

Zelf denk ik niet dat het vertalen van Full Circle Magazine interessant is, simpelweg omdat de inhoud voor mij niet zo boeiend is. Dat dat veel werk is of was, wil ik graag geloven...

Ik zit dit niet alleen met m'n armen over elkaar te schrijven. Indien er belangstelling voor bestaat wil ik met plezier opschrijven hoe je een virtuele machine in VirtualBox maakt, met handmatige bestandssystemen op verschillende partities. VB is ideaal om eea uit te proberen. Of een stukje over aliassen in bash, ook heel praktisch, ik gebruik dat dagelijks, of een stukje over automagisch backups maken zonder dat je daarvoor onzinnig dure software hoeft te kopen of hoe je een icoon op je desktop zet die na aanklikken je favoriete radiostation laat spelen of hoe je je systeem of schijven moet inrichten om na herinstallatie (formatteren!) van Ubuntu nog al je persoonlijke bestanden beschikbaar te hebben, en zo. Roept u maar! :) Met de aantekening voor alle vrijwilligers die zich voor het onderhavige Ubuntu e-zine haddean aangemeld: schrijven is schrijven is zweten & zwoegen!

Regards, cheers, santé
Paul.

« Reactie #596 Gepost op: 2009/11/14, 07:51:41 »
Unix commands lijkt me wel een goede
« Laatst bewerkt op: 2009/11/14, 14:18:11 door Dooitze de Jong »

« Reactie #597 Gepost op: 2009/11/14, 11:41:10 »
Dooitze, is het nou echt nodig om een heel bericht te citeren voor één regeltje antwoord  ???

« Reactie #598 Gepost op: 2009/11/14, 14:05:29 »
eh nee,   :-[
« Laatst bewerkt op: 2009/11/14, 14:18:30 door Dooitze de Jong »

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #599 Gepost op: 2009/11/14, 14:13:31 »
en weer :(

je zou bijna het quoten uitschakelen op het forum.