Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Open Computer Blad

Tof
Goed Initiatief
Kan beter
Slecht idee

Auteur Topic: Digitaal blad "Open Computer"  (gelezen 128650 keer)

Offline akjssdk

• Lid
Re: Digitaal blad "Open Computer"
« Reactie #250 Gepost op: 2009/05/30, 12:06:40 »
Citaat
Dennis heeft in het verleden aangegeven dat er nog ruimte is op de servers van Ubuntu NL. Die servers zijn bedoeld voor projecten die voor en door de community georganiseerd worden. Als die ruimte er nog steeds is, dan lijkt me dat de beste oplossing.
Bijvoorbeeld http://opencomputer.ubuntu-nl.org lijkt me een prima optie.

Ik zou dat eerst eens navragen.
Misschien kunne we dan doorlinken vanaf een domeinnaam?
ik vind opencomputer.ubuntu-nl.org zo lang klinken

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #251 Gepost op: 2009/05/30, 13:41:01 »
Bedankt voor de goede reacties.
De binnenkant zou ik persoonlijk in zo'n stijl maken:

(hier dus rechts de column van de hoofdredacteur als opening, zoals in bijna elk tijdschrift, en rechts de inhoud)

Weer het lichtgroen (de kleur van opensource) met onderin telkens dezelfde footer met de uitgave en het paginanummer en dan een inhoudsopgavetje met wat plaatjes en bladzijdenummers. Schreefloos lettertype (Myriad Pro hier, sorry ;) - btw. ik denk dat Droid Sans er ook wel goed uit gaat zien, en dat is een open letterype) voor een modern uiterlijk. Op de overige pagina's kun je dan gewoon kolommen met tekst maken en zulke groene kaders met ronde hoeken voor extra info "ertussenin".
Verder zou ik ervoor kiezen aan de zijkant van uitgebreide artikelen in een klein kolommetje een soort "woordenboekje" te maken, waarin moeilijke woorden uit de tekst (die in de tekst dan schuingedrukt kunnen worden ofzo) worden uitgelegd, omdat niet iedere lezer op hetzelfde niveau zit.
Ben benieuwd wat jullie denken van mijn ideeen.  =D
« Laatst bewerkt op: 2009/05/30, 13:54:11 door lordnoid »

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #252 Gepost op: 2009/05/30, 13:55:49 »
Zit erg leuk uit, ik zou alleen alle artikelen in de inhoudsopgave vermelden.

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #253 Gepost op: 2009/05/30, 13:59:41 »
Zit erg leuk uit, ik zou alleen alle artikelen in de inhoudsopgave vermelden.
Ja, maar ik weet niet wat alles is. Ik verzin die artikelen ter plekke uit mn hoofd :P Maar inderdaad als we meer artikelen hebben in 1 blad kan de inhoud ook op een aparte pagina of de kleinere artikelen wat kleiner eronder.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #254 Gepost op: 2009/05/30, 14:41:27 »
Ik vind je idee heel goed klinken, en ziet er ook schitterend uit! U heeft talent!

Enige opmerking zijn de paginanummers, die ik wat groot vind, en het lettertype ervan vind ik niet zo mooi. Maar daar zullen 1001 meningen over zijn.

Nogmaals: fantastisch werk, lekker clean en overzichtelijk. Kortom: professionele uitstraling.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #255 Gepost op: 2009/05/30, 15:36:27 »
Echt mooi lordnoid! Ik vind vooral de typografie mooi, je hebt daar duidelijk aandacht aan besteed. Wel zou ik iets meer kleur inbrengen.

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #256 Gepost op: 2009/05/30, 16:19:26 »
Dennis heeft in het verleden aangegeven dat er nog ruimte is op de servers van Ubuntu NL. Die servers zijn bedoeld voor projecten die voor en door de community georganiseerd worden. Als die ruimte er nog steeds is, dan lijkt me dat de beste oplossing.

Ben benieuwd, is ook een optie, maar zoals akjssdk aangaf wordt de url een beetje lang.

« Reactie #257 Gepost op: 2009/05/31, 17:06:28 »
Ik verzin die artikelen ter plekke uit mn hoofd :P
Nou, als ik die cover en de artikelen zo zie, heb ik al zin om het blad te lezen.  :D

« Reactie #258 Gepost op: 2009/05/31, 21:08:27 »

Ben benieuwd, is ook een optie, maar zoals akjssdk aangaf wordt de url een beetje lang.

daar is dot.tk voor

« Reactie #259 Gepost op: 2009/06/01, 00:13:36 »
@lordnoid: fantastisch werk...
@dooitze: dot.tk komt wel niet echt profi over. Dan zou het mss beter zijn om enkel een domeinnaam te huren, en vandaar automatisch door te linken.

« Reactie #260 Gepost op: 2009/06/02, 18:25:34 »

besta wat ik tot nu toe heb gezien , overzichtelijk en duidelijk ,.. ik zou deze zeker eens durven meenemen moest ik deze zien in een winkel hihi , maar nu nog goede inhoud en een "vaste" tijdstip van verschijningen ofzo ?

Offline akjssdk

• Lid
« Reactie #261 Gepost op: 2009/06/02, 19:16:19 »
Zijn er al mensen begonnen met schrijven?

« Reactie #262 Gepost op: 2009/06/02, 19:46:52 »

besta wat ik tot nu toe heb gezien , overzichtelijk en duidelijk ,.. ik zou deze zeker eens durven meenemen moest ik deze zien in een winkel hihi , maar nu nog goede inhoud en een "vaste" tijdstip van verschijningen ofzo ?
Akkoord

Zijn er al mensen begonnen met schrijven?
Ik heb al 1.5 column klaar, en ben al wat aan het schetsen geweest voor cartoons, maar daar is nog niet veel uit de bus gekomen...

Offline frits1954

• Lid
« Reactie #263 Gepost op: 2009/06/03, 22:13:14 »
Ziet er goed uit ik zou het zeker kopen of downloadde er is buiten linuxmag niets in het Nederlands wat ik toch wel heel jammer vind

Frits
Linux ook voor morgen
ik ben leesblind 
Mvg
Frits1954

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #264 Gepost op: 2009/06/03, 22:36:33 »
Heb het bericht van Johan even overnieuw gelezen en het verkeerd begrepen.. hij zei ik zou --> refererend aan ons en niet ik zal.

enfin, heb er even over nagedacht, en mijn persoonlijke 2 centen:

Open Computer is een Open Source magazine, dat zich niet wilt vastpinnen op Ubuntu, maar een grotere kijk heeft. Daarom lijkt het mij niet "netjes" om het op een ubuntu site te gaan hosten. En dus een eigen host regelen.

Ik hoor de andere meningen ook graag.

Offline SNWBRDR

• Lid
« Reactie #265 Gepost op: 2009/06/03, 23:18:51 »
In het genre van de gimp rubriek, misschien ook enkele andere rubrieken voorzien zoals:

- de terminal, gaande van de basis commando's tot uitgebreide scriptjes

- programmeren, dan denk ik aan een bestaand topic op dit forum waarin iemand (te lui om het op te zoeken) regelmatig een nieuwe "les" post

- ubuntu verfraaien, tweaken, aanpassen... gaande van nieuwe thema's installeren tot zaken aan het systeem aanpassen

En ik zou zeker trachten origineel te zijn, dus geen standaard magazine maken.
Maar enkele inovatieve zaken insteken.

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #266 Gepost op: 2009/06/03, 23:50:41 »
Heb het bericht van Johan even overnieuw gelezen en het verkeerd begrepen.. hij zei ik zou --> refererend aan ons en niet ik zal.

Open Computer is een Open Source magazine, dat zich niet wilt vastpinnen op Ubuntu, maar een grotere kijk heeft. Daarom lijkt het mij niet "netjes" om het op een ubuntu site te gaan hosten. En dus een eigen host regelen.

Ik ben er volledig mee eens
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #267 Gepost op: 2009/06/04, 07:43:53 »

Ik ben het er eigenlijk ook mee eens.
In het genre van de gimp rubriek, misschien ook enkele andere rubrieken voorzien zoals:

- de terminal, gaande van de basis commando's tot uitgebreide scriptjes

- programmeren, dan denk ik aan een bestaand topic op dit forum waarin iemand (te lui om het op te zoeken) regelmatig een nieuwe "les" post

- ubuntu verfraaien, tweaken, aanpassen... gaande van nieuwe thema's installeren tot zaken aan het systeem aanpassen

En ik zou zeker trachten origineel te zijn, dus geen standaard magazine maken.
Maar enkele inovatieve zaken insteken.

Inovatie ja, maar de zaken die je voorstelde zijn iets te Linux-gericht, terwijl het een Open Source-blad word.
Dus zouden we het Linux-onderdeel, in het begin althans, vrij basic moeten houden, anders schrikt het bv. Windows-users af omdat ze dan meer dan de helft van het blad niet zouden kunnen gebruiken omdat het over Linux gaat.

« Reactie #268 Gepost op: 2009/06/04, 10:06:56 »
Is er al een deadline voor het blad?

Misschien kunnen we voor de eerstvolgende Ubuntu Install/release Parties een presentatie geven over het blad "Open Computer"

=D
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #269 Gepost op: 2009/06/04, 10:14:56 »

Misschien kunnen we voor de eerstvolgende Ubuntu Install/release Parties een presentatie geven over het blad "Open Computer"

=D

Nee, er is nog geen deadline gesteld.. maar ik dacht zelf aan een datum net na de release van Karmic.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #270 Gepost op: 2009/06/04, 10:17:13 »

Ik ben het er eigenlijk ook mee eens.

Oké. Ik zal in het weekend een PM in de rondte doen naar de crew, waarin ik een aantal suggesties (die voorbij zijn gekomen) zal plaatsen voor de domeinnaam. Hierop kunnen jullie je keuze geven (Ik ga ze niet hier plaatsen, wegens eerdere ervaringen =D).

« Reactie #271 Gepost op: 2009/06/04, 10:37:31 »

=D

Nee, er is nog geen deadline gesteld.. maar ik dacht zelf aan een datum net na de release van Karmic.

Ik zou, als het kan, eigenlijk nog vóór Karmic uitbrengen.

« Reactie #272 Gepost op: 2009/06/04, 10:43:58 »
Ik stel voor op dezelfde dag als karmic  ;)
Zo maar wat willekeurig artwork:
http://www.chaukar.deviantart.com

Ecchi Anime, Manga and Otakuism:
http://www.animeonsen.com

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #273 Gepost op: 2009/06/04, 11:56:21 »
Ik zou, als het kan, eigenlijk nog vóór Karmic uitbrengen.

Mja, om en nabij Karmic.. we kunnen altijd een artikel maken over de beta.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #274 Gepost op: 2009/06/05, 21:09:25 »
Ik heb de volgende personen een pm gestuurd waarin zij hun keuze kunnen aangeven voor de domeinnaam:

- reekje
- schwarzproductions
- Vistaus
- Dooitze de Jong
- akjssdk
- Chaukar Man

Wil jij ook kiezen, stuur me dan een pm.
Ik wil de domeinnamen niet hier plaatsen, vanwege eerder genoemde redenen.
Ik heb aangegeven om uiterlijk 22 juni de voorkeur aan mij door te geven.