Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canonical begint Ubuntu One  (gelezen 38243 keer)

Offline Luuk58

• Lid
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #100 Gepost op: 2009/06/19, 18:15:30 »
Ik heb vandaag de uitnodiging gehad :)
Wanneer heb je 'm aangevraagd?

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #101 Gepost op: 2009/06/19, 18:48:06 »
Ik heb vandaag de uitnodiging gehad :)
Wanneer heb je 'm aangevraagd?

Zou ik ook wel willen weten, wacht volgens mij al bijna een maand...
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #102 Gepost op: 2009/06/19, 18:50:31 »
Ik heb het een maand plus een week geleden aangevraagd volgens de gegevens op ubuntuone.com

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #103 Gepost op: 2009/06/19, 19:28:43 »
het is niet eerlijk, ik krijg alleen maar twitter uitnodigingen, en dat gebruik ik nieteens :(

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #104 Gepost op: 2009/06/19, 19:51:00 »
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2009/06/20, 08:59:19 »
ik ben erg tevreden met ubuntuone , ik heb veel bestanden die ik in Ubuntu gebruikt er op gezet en die kan ik waar ik maar wil raadplegen,,,jaja ik weet het je kan het ook op een usb stick zetten of  op een cd maar dit is gewoon verdikkeme handig zeg ^-^

Gr Hans,

Offline chris.

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2009/06/20, 10:33:14 »
ik ben aan de rees XD

« Reactie #107 Gepost op: 2009/06/20, 10:54:41 »
ik ben aan de rees XD
Kijk daar is Twitter nou handig voor en wi willen graag alles weten. XD XD XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #108 Gepost op: 2009/06/20, 18:18:24 »
kan ook handig zijn, kan je de rest van de wereld laten weten dat je gaat sch**t*n  :evil: :evil: :evil: :evil:

Misschien goed om daar binnen de gangbare chatprogjes een aparte status aan toe te kennen, tussen "lunchen" en "aan de telefoon" in of zo =D

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #109 Gepost op: 2009/06/20, 18:23:12 »
Dat kan toch ook tegelijkertijd?
Al is lunchen niet zo fris ;)
Telefoneren tijdens het schijten is geen probleem, dat gebeurt regelmatig.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #110 Gepost op: 2009/06/20, 23:27:47 »
In Karmic schijnt het ook te werken. Gewoon je repo aanpassen naar karmic ipv jaunty.

Offline chris.

• Lid
« Reactie #111 Gepost op: 2009/06/21, 00:02:45 »
  dit had gewoon met Ubuntu 8.04 moeten werken

ik neem aan dat ze dit dus niet doen omdat 8.04.2 een lts is en aangezien ubuntu one een beta is nog niet kan gegarandeerd worden, ze testen heea nog toch.
het is een nieuw ding voor cannonical, dus eerst goed uitwerken en dan pas in een lts toevoegen/ondersteunen, anders ondermijnen ze hun eigen beleid ;)

Offline chris.

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 2009/06/21, 00:37:44 »
ze stoppen het juist niet in een stabiele versie [8.04] en waarom niet in 8.10., tja pas begonnen ermee toen 9.04 liep, en niet iedere versie ermee updaten is jammer maar wel begrrijpelijk ivm de workload denk ik dan.

och over een paar versies en iedereen kan er over beschikken, het zal me niets verbazen als over een tijdje het in meerdere versies via updates beschikbaar komt, als alles stabiel genoeg is volgens de hoge heren.

Offline chris.

• Lid
« Reactie #113 Gepost op: 2009/06/21, 00:59:13 »
daar heb je gelijk in ,, maar je kent cannonical,,
ze spelen liever op safe, dat doen ze al langer en met meerdere onderwerpen, net als debian het doet en die doen het nog conservatiever.

het is niet anders,,
maar ik ben blij met elke toevoeging, al is die wat trager dan de concurentie, als hij maar goed is dan hebben we er wat aan en hebben wij er als community er minder problemen cq vragen over.

ieder voordeel heb zn nadeel toch ;)

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #114 Gepost op: 2009/06/21, 01:40:21 »
lijkt meer op het dwingen naar de nieuwste versie als je het ook wilt gebruiken, lijkt een beetje op de praktijken van een niet nader te noemen bedrijf uit Redmond  ;)

Met dat verschil dat je geen nieuwe hardware nodig hebt.  8)

Wat is vrije software?

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #115 Gepost op: 2009/06/21, 02:57:41 »
heb ik voor Debian ( stable, testing en unstable ) ook niet nodig, en daar werkt Dropbox wel op, net als op OS X en windows, terwijl dat ook maar beta is officieel. kortom Ubuntu one is to little to late. niets aan te doen

Ja Arie, groot gelijk, zo had ik het nog niet bekeken. Maar Debian is dan ook wel de moeder aller distributies. I love it.

Wat is vrije software?

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #116 Gepost op: 2009/06/21, 12:04:06 »
Tja, U1 is nou eenmaal geen dropbox. En als je de moeite neemt om even uit te zoeken wat de plannen zijn met U1 dan zul je erachter komen dat een vergelijking met dropbox ook helemaal niet zo op z'n plaats is.
U1 zit in de testfase en daar zal het voorlopig ook nog wel in blijven. Als je mee wil testen dan kun je je aanmelden, er gaan zoals gezegd ongeveer zo'n 500 uitnodigingen per week de deur uit, buiten de andere genoemde mogelijkheid om een uitnodiging te krijgen. Je input en meedenken wordt zeer op prijs gesteld.
En als je het niet ziet zitten dan kun je het gewoon laten voor wat het is.

Ik zie eerlijk gezegd het nut er niet zo van in om iedere keer erop terug te komen dat U1 niet iets anders is als wat het is. Het is een beta met grote plannen die op het eerste gezicht misschien een beetje lijkt op dropbox, maar uiteindelijk is, zoals gezegd, een vergelijk totaal niet aan de orde.

"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Offline Stijnen

• Lid
« Reactie #117 Gepost op: 2009/06/22, 12:30:59 »
@lizardman

Ik zie het verschil niet, en daarnaast geeft de U1 site ook niet echt een beeld van hun 'grootse' plannen. Het enige verschil wat ik zie, is de beperking.

Wellicht dat mijn beeld een verkeerd beeld is, maar wat mag dan het wezenlijke verschil zijn met dropbox?
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

Offline siegi

• Lid
« Reactie #118 Gepost op: 2009/06/23, 15:59:22 »
Ik heb ook mijn invite, maar ben er niet veel mee als kubuntu gebruiker.
Ga hem straks wel eens uittesten op een ubuntu test installatie

Offline chris.

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2009/06/23, 16:11:24 »
ik heb de invite ook binnen, nu gaan testen :)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #120 Gepost op: 2009/06/23, 17:17:33 »
Er zijn wel wat vervelende bugs die het werken met UbuntuOne toch wel lastig maken.
O.a. het delen van bestanden en het verwijderen van sommige mappen werkt niet altijd zoals het zou moeten.
https://bugs.edge.launchpad.net/ubuntuone-client/+bugs

« Reactie #121 Gepost op: 2009/06/23, 17:26:17 »
Er zijn wel wat vervelende bugs die het werken met UbuntuOne toch wel lastig maken.
O.a. het delen van bestanden en het verwijderen van sommige mappen werkt niet altijd zoals het zou moeten.
https://bugs.edge.launchpad.net/ubuntuone-client/+bugs
samen met nog meer dan 250 openstaande bugs .... nog werk aan de winkel voor hij optimaal zal werken

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #122 Gepost op: 2009/06/24, 10:26:18 »
Zag laatst ook dat ik een uitnodiging had, maar ben nu al begonnen met dropbox omdat het zo lang duurde.. zie de meerwaarde van ubuntu one niet zo ten opzichte van dropbox

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2009/06/24, 10:53:44 »
Als je er echt gebruik van wilt maken, in de zin van 'on-line storage' is U1 eigenlijk nog niet stabiel genoeg. Het is dan ook de bedoeling dat er flink ge(s)t(r)es(s) t wordt en over de bevindingen wordt gecommuniceerd. (bugmeldingen, irc, mailinglist).
De meerwaarde ligt nog in de toekomst ;)

« Reactie #124 Gepost op: 2009/06/24, 17:10:44 »
en ik heb mijn uitnodiging gekregen :) ... vind hem wel makkelijk werken ...