Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canonical begint Ubuntu One  (gelezen 43305 keer)

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
Re: Canonical begint Ubuntu One
« Reactie #25 Gepost op: 2009/05/12, 17:26:48 »
het lijkt mij toch dat als het op ubuntu 9.04 werkt het ook gaat werken op [minimaal debian based] andere linux distro's die op dezelfde kernel draaien.

okay geen hulp bij problemen en updates moet je zelf in de gaten gaan houden maar om het microsoft praktijken te noemen gaat mij wat ver.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #26 Gepost op: 2009/05/12, 17:42:58 »
dat ben ik met je eens Arie, en het zal indien echt open zeker op andere ossen wel aan de babbel te krijgen zijn,
lijkt me heel gek als dat niet zou lukken.

maar laten we afwachten voor we tot conclusies springen, lijkt me slimmer dan nu van alles te gaan roepen waarvan niemand weet of het waar is ;)

« Reactie #27 Gepost op: 2009/05/12, 17:45:28 »
Het lijkt mij erg goed, ik zal het binnenkort eens aan de tand voelen. Overigens, vergelijk het nou niet met Dropbox, want de betaalde versie van Dropbox is duurder dan die van Ubuntu One.

Offline ubby

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2009/05/12, 18:52:37 »
Dropbox is voor zover ik zie niet duurder maar als je per jaar betaald juist goedkoper dan Ubuntu One.
https://ubuntuone.com/plans/
https://www.getdropbox.com/pricing

« Reactie #29 Gepost op: 2009/05/12, 19:02:28 »
Ik gebruik Dropbox al weer een tijdje. Bevalt prima!
Maar ik ga ook Ubuntu One testen.. ben heel erg benieuwd.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2009/05/12, 19:49:22 »
Mijn eerste file staat erop. Een zelfgebakken .deb (gtk-gnutella_0.96.6-0_i386.deb) voor Jaunty.
Omdat die niet in de repo's zit ;-)
Als je hem wilt hebben moet ik je e-mail toevoegen in m'n shared tab...
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline ubby

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2009/05/12, 19:52:52 »
Als het betaalbaar wordt is het zeker een interessante optie maar dan moet de gratis opslag ook omhoog want bij Microsoft kan je 25 GB gratis opslaan.

« Reactie #32 Gepost op: 2009/05/12, 20:13:50 »
ze beginnen waarschijnlijk met 2 als test ... ik heb er een aangemaakt nu nog wachten op de mail... zal vooral dienen voor kleine bash bestandjes ...

« Reactie #33 Gepost op: 2009/05/12, 20:33:46 »
Dropbox is voor zover ik zie niet duurder maar als je per jaar betaald juist goedkoper dan Ubuntu One.
https://ubuntuone.com/plans/
https://www.getdropbox.com/pricing

Zo te zien zijn de prijzen van Dropbox omlaag gegaan.

« Reactie #34 Gepost op: 2009/05/12, 20:33:56 »
Als het betaalbaar wordt is het zeker een interessante optie maar dan moet de gratis opslag ook omhoog want bij Microsoft kan je 25 GB gratis opslaan.

+1

Offline ubby

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2009/05/12, 20:52:38 »
Wat Dropbox als voordeel heeft is dat het voor elk systeem te gebruiken is in plaats van alleen Ubuntu.
Ik zou onder andere ook wel willen weten hoe de gegevens gecodeerd worden want er staan erg weinig gegevens op de website.
Ondanks dat het een Beta is was wat meer informatie wel handig zijn.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2009/05/12, 21:11:54 »
Maar dit is wel mooi geintegreerd in nautilussss..
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

« Reactie #37 Gepost op: 2009/05/12, 21:21:52 »
Ik zou ook alleen zoiets willen gebruiken als er open source versleuteling van de bestanden aan de client-kant zit. Maar dat lijkt me lastig te combineren met het 'sharen' waar ze het op de website over hebben. Toch zou ik het mooi vinden zijn als als het lukt om online backupen op een gebruiksvriendelijke en toegankelijke manier voor alle ubuntu-ers beschikbaar te stellen.  Voorlopig kijk ik liever naar schijfruimte huren bij mijn ISP of Amazon S3 en mijn eigen backupscriptje in elkaar knutselen.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2009/05/12, 21:28:22 »
Maar dit is wel mooi geintegreerd in nautilussss..
ik heb toch echt liever iets wat overal op werkt, alleen op Ubuntu 9.04 is ook weer niks anders dan een vendor lock in. valt me zwaar tegen van Canonical / Ubuntu

Het is nog beta (testfase) dus goeie kans dat het wel uitgebreid wordt naar andere versies/
Ik share op het moment één folder met iemand die ik  niet ken.. puur als test. Je wordt aangemoedigd veel te sharen en up en downloaden en bugs te melden als er problemen zijn... het is nog niet zo ver dat het vergeleken mag worden met services die 'af' zijn denk ik.

« Reactie #39 Gepost op: 2009/05/12, 21:55:02 »
ze moeten ergens beginnen en hoe meer systemen hoe groter de kans op fouten ...
voor de rest zijn er gratis alternativen genoeg lijkt mij ?
al staan sommige hier waarschijnlijk niet te springen voor de dienst van microsoft ;)
« Laatst bewerkt op: 2009/05/12, 22:02:16 door Wanda Rooze »

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #40 Gepost op: 2009/05/13, 09:06:04 »
Blijkbaar doet UbuntuOne meer, meer in de sfeer van Google Apps:

Citaat
Building Applications Using Ubuntu One

Ubuntu One is not just a collection of services for Ubuntu, it’s a platform that you can build your own services on. In this talk, Stuart Langridge explains some of the APIs that Ubuntu One offers to developers, what they do, and how you can make use of them. You’ll see some examples of applications you might want to build that take advantage of data storage in the cloud and automatically-synchronised database backing for your apps, and you’ll get a glimpse of how to build programs to help people work collaboratively through Ubuntu One both on the desktop and on the web.

Ubuntu One provides shared synchronised storage and databases for developers: you store your data and Ubuntu One takes care of making it available to every other person and every other machine you’ve shared it to. In addition to this set of simple APIs which you can use to get synchronised data, Ubuntu One also offers services built on top of these: work with your users’ contacts to make it easy to share information with other people, and build services on top of all these APIs which work everywhere, both from the web and from the desktop. There may also be sneak previews of what’s coming up from the Ubuntu One team…

http://en.oreilly.com/oscon2009/public/schedule/detail/8843

De reeds gepresenteerde filesync lijkt meer op de spreekwoordelijke tipje-van-de sluier.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2009/05/13, 09:33:22 »
op het irc kanaal hadden ze het gister over een soort 'inkboard' iets voor beta2... er wordt niet stilgezeten heb ik de indruk.
Enkele bugjes hebben al de kop opgestoken.... zoals bij het klikken op de install button: de eerste keer krijg je een foutmelding... je moet dan een tweede keer klikken en dan gaat alles wel goed..
Ook kun  je een eenmaal aangemaakte share niet 'revoken'.. allemaal dingetjes die er in de beta's uitgehaald moeten worden..
Maar de serversnelheid is gisteren in de loop van de dag toch al aardig opgelopen.

off-off-topic. -> Misschien is dit eerder een draadje om in het test-forum te plaatsen/bespreken.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2009/05/13, 09:35:56 »
op het irc kanaal hadden ze het gister over een soort 'inkboard' iets voor beta2... er wordt niet stilgezeten heb ik de indruk.
Enkele bugjes hebben al de kop opgestoken.... zoals bij het klikken op de install button: de eerste keer krijg je een foutmelding... je moet dan een tweede keer klikken en dan gaat alles wel goed..
Ook kun  je een eenmaal aangemaakte share niet 'revoken'.. allemaal dingetjes die er in de beta's uitgehaald moeten worden..
Maar de serversnelheid is gisteren in de loop van de dag toch al aardig opgelopen.

off-off-topic. -> Misschien is dit eerder een draadje om in het test-forum te plaatsen/bespreken.

Graag.

Offline Mij

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2009/05/13, 10:40:29 »
Mooi artikeltje:
http://arstechnica.com/open-source/news/2009/05/hands-on-canonical-aims-for-the-cloud-with-new-ubuntu-one.ars

- KDE-interface komt ook
- Derde partijen kunnen voor andere systemen ontwikkelen
- Er zijn ideeën om ook instellingen te kunnen synchroniseren (bijvoorbeeld bladwijzers van Firefox of accounts van je chat-programma)

En er staan nog meer belangrijke details in.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2009/05/13, 10:56:28 »
Meld het even bij een moderator dan, die kan het verhuizen.

Done ;)

Offline #!

• Lid
    • tuxtopia
« Reactie #45 Gepost op: 2009/05/13, 10:57:41 »
Meld het even bij een moderator dan, die kan het verhuizen.

Done ;)

Done ;)

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2009/05/13, 11:00:56 »

« Reactie #47 Gepost op: 2009/05/13, 11:42:58 »
ik vraag me af: duurt het lang voor je een invitation code krijgt?
heb me er gisteren voor aan gemeld, maar heb nog niets gekregen.
It ain't me, it ain't me, I ain't no fortunate one, no.

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2009/05/13, 20:07:37 »
Als je op irc #ubuntuone lief vraagt aan statik dan gaat het misschien een beetje sneller ;)

Offline MartijnB

• Lid
    • http://www.mbastiaan.nl
« Reactie #49 Gepost op: 2009/05/13, 22:15:45 »
Citaat
Murphy says that Canonical does not plan to build native Windows and Mac OS X clients for Ubuntu One, but he says that third-party developers could potentially do it by porting the underlying components of the Linux client to other platforms and then building platform-specific shell integration features on top.
Jammer. Dat valt me heel erg tegen.

Ach ja, we hebben altijd Dropbox nog ;).