Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Geen geluid in Konservation  (gelezen 4810 keer)

Re: [Opgelost] Geen geluid in Konservation
« Reactie #25 Gepost op: 2009/04/07, 20:21:55 »
je moet zeker nog kdelibs5-dev hebben.

Maar ik zou het je niet aanraden. Konversation4 zit in een porting-branch, dus eigenlijk alleen mensen die mee helpen programmeren zouden het moeten gebruiken, bugreports worden voorlopig geweigerd. Hij bestaat officieel niet eens! Er zijn ook geen vertalingen beschikbaar.... En apt vindt het niet leuk.  ^-^

Ten eerste: meehelpen met programmeren? Nou, deze versie werkt precies hetzelfde en is even compleet als de KDE 3-versie.
Ten tweede: welke bugs? Ik heb nog geen enkele bug ontdekt. Behalve dat ie 1 keer crashte, maar toen draaide ik ook wat zware programma's erbij.
Ten derde: geen vertalingen beschikbaar? Nou, ik heb hem anders in het Nederlands hoor.
Ten vierde: waarom zou apt het niet leuk vinden?

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
« Reactie #26 Gepost op: 2009/04/09, 18:09:52 »
Ten eerste: meehelpen met programmeren? Nou, deze versie werkt precies hetzelfde en is even compleet als de KDE 3-versie.
Ten tweede: welke bugs? Ik heb nog geen enkele bug ontdekt. Behalve dat ie 1 keer crashte, maar toen draaide ik ook wat zware programma's erbij.
Ten derde: geen vertalingen beschikbaar? Nou, ik heb hem anders in het Nederlands hoor.
Ten vierde: waarom zou apt het niet leuk vinden?

Ik vind het ten eerste gewoon niet goed dat je beginners zoiets aanraad. Iemand die uit eigen beweging in staat is konvi uit de svn te installeren: doe maar. Maar een beginner mag je dat naar mijn mening nooit laten doen.

Dat konvi-kde4 weggestopt zit in een porting-branch heeft een reden: misschien werkt hij wel, maar is hij technisch niet op punt. Als je ziet dat Laurent Montel er aan zit te hacken betekend dat er nog een hoop technische verbeteringen nodig zijn.

Citaat
The initial KDE 4 port of Konversation has landed in SVN. There's still a lot of work to be done

Merk op: initial. Merk op: work to be done
En ik denk dat iemand van konversation zelf dat beter weet. :)

Kijk eens in de svn: zie je po-bestanden? Nee? Dan zijn er geen vertalingen. Door de incompetentie van de mensen achter Ubuntu komt een konversation-kde3  vertaling terecht in een map bedoeld voor kde4.

Apt koppelt de bestanden gevondne op je systeem aan pakketten, en dan ziet hij bestanden die bij gene pakket horen...

Nog eens: als jijzelf in staat bent om konvi uit de svn te compileren: go ahead, maar Otto Normalnutzer zou dat niet mogen doen.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/04/09, 18:27:03 »
Ik moet zeggen dat hij beter werkt dan versie 3. Hoor tenminste geluid, dat was voorheen niet of ik zag iets over het hoofd.

« Reactie #28 Gepost op: 2009/04/09, 20:37:54 »
@Typhoner: lees eens even een paar berichtjes terug en zie daar:

In ieder geval draai ik hier de KDE 4-versie van Konversation, draait heerlijk, maar ik zou het niet aanraden aan jou (de manier van installeren).

Ik dacht dat satshow zich niet zou laten afschrikken door zoiets, dus heb ik het hem alsnog aangeraden. Het is trouwens ook heel makkelijk om de KDE 4-versie te krijgen.

Tuurlijk, er staat "work to be done". Maar hij draait keurig stabiel hier, is nog nooit gecrasht (nouja, 1 keertje maar toen had ik veel zware dingen aanstaan). Dus ook al is ie technisch misschien niet helemaal in orde, hij werkt even goed als de KDE 3-versie.

En bij mij staan er wel po-bestanden in. Maar hoe dan ook, Nederlands is Nederlands. En aangezien de KDE 4-versie geen nieuwe functies bezit dan de KDE 3-versie, past de vertaling mooi en valt er niks te klagen.

Offline satshow

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2009/04/09, 21:06:04 »
Komen er nu trouwens updates hiervoor binnen als ze beschikbaar zijn?

« Reactie #30 Gepost op: 2009/04/09, 21:21:11 »
Komen er nu trouwens updates hiervoor binnen als ze beschikbaar zijn?

Updaten doe je op de volgende manier:

cd konvi-kde4
svn update
cd build
cmake ..
make
sudo make install