Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: K3b  (gelezen 6556 keer)

Paretje

• Gast
K3b
« Reactie #25 Gepost op: 2006/10/04, 11:27:17 »
Ik heb dat gedaan omdat eens te testen, zal het straks eens proberen, zit nu op school.

Offline Soul-Sing

• Lid
K3b
« Reactie #26 Gepost op: 2006/10/04, 12:34:27 »
vraagje: is het normaal K3B als root op te starten? laatst was er iemand die in gnome GNOMEBAKER als root moest opstarten.
toen ik een tijdje terug kubuntu gebruikte hoefde ik niet als root K3B op te starten....??

K3b
« Reactie #27 Gepost op: 2006/10/04, 13:47:37 »
Citaat van: leoquant
vraagje: is het normaal K3B als root op te starten? laatst was er iemand die in gnome GNOMEBAKER als root moest opstarten.
toen ik een tijdje terug kubuntu gebruikte hoefde ik niet als root K3B op te starten....??
Zoals ik al had vermeld, dat is idd niet normaal, ik hoef dat namelijk ook niet.

NLsandman

• Gast
K3b
« Reactie #28 Gepost op: 2006/10/04, 14:14:07 »
@paretje,

Zou je een copy van je fstab bestand hier kunnen plaatsen, dit is te vinden in /etc.
Net zoals corvus_corax al vermelde vind ook ik het raar dat jouw beide spelers er dubbel in voorkomen.

Paretje

• Gast
K3b
« Reactie #29 Gepost op: 2006/10/07, 11:41:29 »
Ik denk dat er iets is fout gegaan tijdens de installatie. Zal maar eens kijken he. Ik heb namelijk bijna geen drivers. Ik heb er zo'n 4 :P. Ook heb ik veel foutmeldingfen van Kwin. Ook werkt het netwerk aan geen kanten. En ik heb inderdaad tijdens de installatie een moment gehad waar het precies bleef hangen. Zal het best eens bekijken he.

Offline wutnubu

• Lid
K3b
« Reactie #30 Gepost op: 2006/10/08, 08:01:39 »
Heb ik allemaal ook eens gehad en werd er gek van. Ik verwijderde k3b en de map .nogwat die daarbij hoort.
Herinstallatie was toen bij de oplossing.

succes

Paretje

• Gast
K3b
« Reactie #31 Gepost op: 2006/10/08, 16:04:50 »
Ik heb Kubuntu dan hergeinstalleerd en dit was goed voor alle problemen, behalve k3b. Ik zal eens kijken om K3b te herinstalleren.

Offline wutnubu

• Lid
K3b
« Reactie #32 Gepost op: 2006/10/09, 06:59:48 »
Vergeet vooral niet /home/jijdus/.kde/share/k3brc te bekijken en verwijderen als k3b verwijderd is.
Eerst bekijken dus, staan alle instellingen in aangegeven.
In /home/jijdus/.kde/apps/k3b de map verwijderen.

Meer heb ik er niet.

Succes

socratux

• Gast
K3b
« Reactie #33 Gepost op: 2006/10/09, 13:00:59 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Citaat van: leoquant
Zoals ik al had vermeld, dat is idd niet normaal, ik hoef dat namelijk ook niet.
Nee, zowiezo is elke applicatie gestart onder root een gevaar voor je systeem. Het programma K3b verkrijgt zo root rechten en kan dus je hele systeem beinvloeden. Er zou maar een rare bug in K3b zitten en weg is je stabiele systeem. Een filemanager als root gebruiken, daar valt nog wat voor te zeggen, alhoewel ik hier ook geen voorstander van ben.
Beter is om het voor de gebruikers mogelijk te maken om alle applicaties te kunnen gebruiken, maar daar wordt nu aan gewerkt :)