ja dat weet ik maar ik wil dus dat iedereen het zonder probleem kan draaien door middel van een dubbele klik ? zoals met .jar in java
Dat kan met Java alleen maar indien een JVM is geïnstalleerd. Net zoals dat met Python ook kan indien een Python interpreter is geïnstalleerd.
(Maar inderdaad, de JVM is bijna op elke Windows computer geïnstalleerd; de Python interpreter op praktisch elke Linux computer)bedankt ik ga overwegen omdat boek te kopen en ga gewoon allebij de talen leren
ik snap alleen nog niet helemaal wat je nou met dat QT kan en of ik dat dus ook moet downloaden?
Qt is een eenvoudig te gebruiken en zeer uitgebreid cross-platform framework voor allerlei zaken zoals: grafische interface voor je programma die integreert op elk platform, database beheer, 2D en 3D mogelijkheden, simpele multimedia taken, internetapplicaties, en nog véél meer, kijk ook eens op
http://www.qtsoftware.com/productsQt moet je apart "downloaden", maar op Linux volstaat het (in het begin) om python-qt4-dev en python-qt4 (voor Python) of libqtjambi-dev en libqtjambi-java (voor Java) te installeren via pakketbeheer.