Goedenavond,
Ik ben al dagen dit forum aan het rondkijken en via Google aan het zoeken, want ik probeer een goede manier van backuppen te vinden.
Zit met een paar vragen, en wil graag de volgende dingen hebben, maar kan er niet helemaal achterkomen óf dat mogelijk is, en zo ja hoe.
- De persoonlijke bestanden in je home map, als foto's en schoolwerk etc, dit is niet zo moeilijk
Maar daarna wordt het twijfelachtig, wat ik heel handig zou vinden:
- Heb allerlei programma's geinstalleerd, met bijbehorende precies voor mij passende instellingen, wat veel tijd kost. Handig zou zijn als je al die programma's in één keer mee kon nemen, zodat je die meteen weer makkelijk terug kunt zetten. Máár, dit moet niet alleen gelden als ik bijv de backup maak op 8.10 en later op 8.10 terug wil zetten, maar ik wil het ook graag terug kunnen zetten op een latere versie, 9.04 of 9.10 bijvoorbeeld.
- Zelfde geld voor instellingen van Ubuntu zelf, als standaard lettergrote en type etc.
- Firefox en Thunderbird add-ons etc. (de mail zelf niet, want die staan toch allemaal bij Google op de servers, en lees alles m.b.v. IMAP)
Denk dat mijn bedoeling wel duidelijk is dus.
Mijn vraag is dus, waar ik nu na een aantal dagen nog steeds niet uit ben: kan dit?
En zo ja, wie is er bereid mij hier wat uitleg over te geven/mee te helpen.
Het hoeft allemaal helemaal niet automatisch en op vaste tijden geregeld worden, wil het allemaal best met de hand doen, maar is natuurlijk altijd leuk als dat wel kan.
In ieder geval alvast bedankt voor de tijd en aandacht.
*edit, geen idee of het wat toevoegd, maar heb m'n home map wel op een aparte partitie. Maar lijkt me in dit geval geen nuttige info.