Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?  (gelezen 30859 keer)

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #100 Gepost op: 2009/05/06, 21:20:58 »
Wellicht is dat de reden voor het mailtje wat ik net kreeg :) De partytent moet helaas thuis blijven, en we krijgen allemaal T-shirts van HCC zelf (helaas dus geen prachtige Ubuntu-shirts  :'(). Ik heb alle gegevens nog even doorgestuurd, zodat alles duidelijk is.

Maar wanneer is er optie tot opbouwen? Vrijdagavond is voor mij geen optie, en ik denk dat we in een uur wel klaar zijn. Als het mogelijk is, zou ik graag om half negen beginnen (30 min uitloop).
Op de chat te vinden als debiantux

« Reactie #101 Gepost op: 2009/05/06, 23:00:00 »
Ik woon dus niet echt in de buurt en kom zaterdag zo vroeg mogelijk
Partytent laat ik wel hier... heb wel wat hulp nodig bij het sjouwen denk ik :)

Ik heb 2 verrijdbare tafeltjes waarbij mensen op redelijke stahoogte Ubuntu kunnen proberen.
Achter normale tafeltjes moeten ze altijd krom staan.

We kijken zaterdag wel hoe we de boel neerzetten binnen de beschikbare ruimte..

« Reactie #102 Gepost op: 2009/05/09, 18:20:44 »
Achteraf kunnen we wel zeggen dat de party zeer geslaagd is! Foto's volgen nog :)

« Reactie #103 Gepost op: 2009/05/09, 20:32:46 »
IDD héél geslaagd. Iedereen was voortdurend in gesprek. Er was veel belangstelling voor Ubuntu.
Vaak had men er al wel iets over gehoord; soms werd het ook al gebruikt en werden de voordelen geroemd!
En we hadden een hele grote beamer (v.d zaal) tot onze beschikking waar we continue de uitzending van SAT3 (documentaire over Linux), Big Buck Bunny en een algemeen filmpje over de NOIV op vertoonden.

Iedereen verder reuze bedankt! Het was weer gezellig!  ;)
Ik verheug met al weer op de volgende keer.

« Reactie #104 Gepost op: 2009/05/09, 22:54:03 »
Wat prachtig zeg! Het is wat mij betreft wel duidelijk dat we de samenwerking met de HCC erin moeten houden.
Helemaal top!
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #105 Gepost op: 2009/05/09, 23:02:07 »
Hallo

Was erg gezellig, we moesten nog een flink aantal cd'tjes bij branden. Ook nog weer laten zien
wat Ubuntu/linux voor mensen met een beperking kan betekenen samen met Reekje. Daar was ook
veel belangstelling voor, zelfs van mensen van het eerste uur; linuxers van voor uit de jaren 90,
jawel; console knakkers net als ik  =D. Die wisten bijv. maar ten dele, dat zulke dingen bijna standaard
onder de bling bling liggen verborgen.

Grappig was ook, dat ik een geluidsprobleem in een laptop heb afgerond (goed, goed het mag nog wat
luider allemaal, gaat kebabfish voor zorgen denk ik) Maar dat ik daar stiekem hier op het forum al mee
bezig ben geweest. Ik had het pas door, toen ik een bekende optie voorbij zag drijven in de alsa-base.conf.
Bij navraag bleek, dat het een draadje van kebabfish was, van een week terug. =D

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #106 Gepost op: 2009/05/09, 23:03:43 »
Zo te horen was het erg geslaagd, fijn om te horen :)
Ik ben benieuwd naar de foto's :)

Ik moet volgens jaar serieus eens naar een party. Ze zijn alleen zo ver weg... :(

« Reactie #107 Gepost op: 2009/05/09, 23:04:14 »
Het ging inderdaad behoorlijk goed. We waren een van de drukste tafels en ik denk dat we wel bijna 30 CD's hebben weggegeven.
Ben benieuwd naar de foto's!
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline Double12

• Lid
« Reactie #108 Gepost op: 2009/05/09, 23:16:47 »
Het ging inderdaad behoorlijk goed. We waren een van de drukste tafels en ik denk dat we wel bijna 30 CD's hebben weggegeven.
Hoe kwamen jullie dan aan die CD's?

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #109 Gepost op: 2009/05/09, 23:18:54 »
IK ben fotos mrGee en mij zelf aan het uploden, maar het het duurt ff
als ze op de server staan edit ik dit postje als het vanavond nog lukt.
Anders zijn ze verder op in deze draad te vinden.
De meeste van die cd s hadden we zelf gebrand en iemand had er ook nog een stel originele over.
We hebben zelfs nog ter plekke cd s gerandt

Hier zijn dan de fotos

http://www.reekje.nl/ads/mrGeeDrachten9meiFotos/
http://www.reekje.nl/ads/ReekjeDrachten9MeiFotos/

groetjes reekje
« Laatst bewerkt op: 2009/05/09, 23:43:19 door reekje »

« Reactie #110 Gepost op: 2009/05/09, 23:22:45 »
Hoe kwamen jullie dan aan die CD's?
Ik had de vier van de vijf officiële CD's meegenomen die ik via de post had ontvangen en de rest had Reekje gebrand en in haar zelfgemaakte hoesjes gestop. Ook hebben we nog twee oude -- officiële -- CD's van Ubuntu 8.04 weggegeven en een officiële van Kubuntu 8.10. Maar de rest was allemaal Ubuntu 9.04.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #111 Gepost op: 2009/05/10, 00:03:09 »
Zo,dat is indrukwekkend!Ziet er erg goed uit.Volgende keer ga ik ook naar Drachten :)
@mrgee en@reekje:bedankt voor de hele mooie foto's,ben er wel niet geweest maar heb een hele mooie indruk gekregen :)
Kubuntu 20.04

« Reactie #112 Gepost op: 2009/05/10, 00:23:12 »
Mooie foto's; een goede weergave van de dag..

« Reactie #113 Gepost op: 2009/05/10, 00:29:57 »
Nogmaals, het was inderdaad fantastisch =D Ik heb me goed vermaakt, qua drukte was het precies goed, en iedereen heeft zich geweldig ingezet. Ik zou het zo nog een keer willen doen. Als er belang bij is, kan ik wellicht morgen een soort van "verslagje" van de dag schrijven?

« Reactie #114 Gepost op: 2009/05/10, 00:31:40 »
Wow! Ziet er inderdaad super uit. Leuk om de fotos te zien ook!

En die BBB is echt wel heeeeel groot!  :D
« Laatst bewerkt op: 2009/05/10, 00:34:01 door tommie74 »

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #115 Gepost op: 2009/05/10, 01:19:01 »
Al waren wij ( ik en twee van mijn zonen) wel wat aan de late kant aanwezig (iets na 1 uur), wij vonden het prachtig.
We hadden al gehoord dat er in de morgen er al veel belangstelling was voor Ubuntu.
En inderdaad, iedereen was continue wel in gesprek.
Wij vonden het wel een zeer geslaagde middag voor Ubuntu (en ook voor ons zelf).
Ook de samenwerking met HCC was top.
Al met al een zeer geslaagde dag vonden wij, en wij zullen een volgende keer ook zeker aanwezig zijn.
Mijn twee zonen vonden het alleen jammer dat er niet zo veel kids aanwezig waren, zodat ze even konden showen hoe mooi de compizz wel niet was (maar ach de grote mensen  ;)vonden het stiekem ook wel geweldig).

En Reekje nog bedankt voor de leuke foto impressie geweldig. :D

Ook maarten123 Bedankt voor je inzet. ;)

En Natuurlijk kebabfish bedankt voor de lead in dit alles ;)

Groeten van Hotrod (pa) zoon Sowieso (Haije) en zoon Hihi (Tjalling)
Tot een volgende keer, want dan zullen we er zeker weer zijn en dan de hele dag 8)

« Reactie #116 Gepost op: 2009/05/10, 09:31:47 »
Het was mooi om zoveel enthousiaste ubunteros te zien samenwerken. Jammer dat ik niet tot het einde kon blijven. Wat mij betreft is dit voor herhaling vatbaar. Dan graag wel met een iets sneller internet.

Leuke fotos Reekje!

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #117 Gepost op: 2009/05/11, 10:18:20 »
Ik kwam pas heel laat op het idee om te kijken of er hier al reacties waren.

Zelf heb ik me uitstekend vermaakt. Gewoon, gezellig gepraat met deze of gene over Linux, Ubuntu Open Source of wat anders. Richting de organisatie ben ik wat kritischer.
  • Het had wat drukker mogen zijn. Bij ons waren genoeg bezoekers, maar het was jammer dat je dat kon zien door met een oogopslag in de zaal rond te kijken.
  • Er waren niet genoeg HCC-overhemden. Dat kwam uiteraard uitstekend uit: kebabsfish en sense konden de Ubuntu T-shirts aanhebben, zoals je op de foto's kunt zien.

Wat prachtig zeg! Het is wat mij betreft wel duidelijk dat we de samenwerking met de HCC erin moeten houden.
Helemaal top!
Perfect, dat doen we. Elke afdeling heeft maandelijkse bijeenkomsten. Hoeveel daar aan Linux en Ubuntu gedaan wordt weet ik niet; ik weet het alleen van de afdeling Groningen, waar ik zelf actief ben:
  • elke 2e maandag van de maand (o.a. vanavond 11 mei) een inloopavond in 't Vinkhuys Groningen, met o.a. een aantal Linux enthousiastelingen.
  • elke 3e dinsdag van de maand een Linux bijeenkomst in datzelfde Vinkhuys.
  • en tenslotte elke 4e woensdag van de maand een Linux bijeenkomst in de Schulp in Assen
Je bent welkom!

En verder nog een vooraankondiging van vergelijkbare bijeenkomsten later in het jaar
  • In het najaar komt er een HCC-regiodag in de regio Oost, met als locatie Apeldoorn (+/- slecht geheugen), met medewerking van o.a. de afdelingen  Nijmegen, Arnhem, Twente en IJssellanden;
  • Ook in het najaar staat een themadag Linux op de rol. Daarvoor zal beslist een uitnodiging naar dit forum gaan. De locatie wordt mogelijk Eemnes of De Bilt
Johan

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #118 Gepost op: 2009/05/12, 18:46:43 »
Als het even kan wil ik dan wel van de partij zijn

groetjes van reekje

« Reactie #119 Gepost op: 2009/05/15, 12:50:18 »

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #120 Gepost op: 2009/05/16, 01:04:04 »
Mijn zonen sowieso en hihi waren al heel heel erg enthousiast over Ubuntu, maar zijn het na deze HCC dag nog meer geworden.
Zoon  sowieso (11 Jaar, had dus ook even tshirt van Ubuntu aan) heeft afgelopen week een lezing met presentatie gehouden over ubuntu op school, en de klas was gelijk enthousiast.
Er zijn er al 4 kids  geweest om de cd te halen,en sowieso is ook al op pad geweest om bij twee andere kids de boel erop te zetten.
Er kwam zelfs ook al een leerkracht om de cd, en hij was er al helemaal weg van.
Zoon hihi (13 jaar) gaat over twee weken zijn werkstuk over Ubuntu inleveren en mag dan daarnaast ook een presentatie houden.
Hij kijkt er nu al naar uit, terwijl hij normaal zijn werkstukken zoveel mogelijk uitstelt.
De kids vragen nu al wanneer we weer eens naar een ubuntu meeting gaan.
Kan dus niet missen dat we weer eens gaan als het een beetje in de buurt is.
We kijken er naar uit.

« Reactie #121 Gepost op: 2009/05/16, 01:34:36 »
Mijn zonen sowieso en hihi waren al heel heel erg enthousiast over Ubuntu, maar zijn het na deze HCC dag nog meer geworden.
Zoon  sowieso (11 Jaar, had dus ook even tshirt van Ubuntu aan) heeft afgelopen week een lezing met presentatie gehouden over ubuntu op school, en de klas was gelijk enthousiast.
Er zijn er al 4 kids  geweest om de cd te halen,en sowieso is ook al op pad geweest om bij twee andere kids de boel erop te zetten.
Er kwam zelfs ook al een leerkracht om de cd, en hij was er al helemaal weg van.
Zoon hihi (13 jaar) gaat over twee weken zijn werkstuk over Ubuntu inleveren en mag dan daarnaast ook een presentatie houden.
Hij kijkt er nu al naar uit, terwijl hij normaal zijn werkstukken zoveel mogelijk uitstelt.
De kids vragen nu al wanneer we weer eens naar een ubuntu meeting gaan.
Kan dus niet missen dat we weer eens gaan als het een beetje in de buurt is.
We kijken er naar uit.

Zo zie je maar weer... Drachten is niet voor niets geweest!
Mooi om dit te lezen.  ;)

Worden de jongens nog lid van dit forum?

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #122 Gepost op: 2009/05/16, 09:09:31 »
Zoooo, betrapt Maarten123  =D
lees jij het draadje
http://forum.ubuntu-nl.org/ubuntu-nl/stel-jezelf-voor-(leeftijd)/
niet nauwkeurig genoeg door  ???
Volgende week overhoring  ;)

Ze zijn namelijk allebei al lid

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #123 Gepost op: 2009/05/16, 09:14:08 »
Mooi dat de presentatie zo goed ging ;) Wellicht de volgende keer een releaseparty in Leeuwarden (ik ben er sowieso weer bij) :)

« Reactie #124 Gepost op: 2009/05/16, 10:21:32 »
Heel leuk om te horen dat er zoveel interesse is ontstaan voor Ubuntu na jullie presentaties! Op naar de 2%  :D