Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?  (gelezen 30751 keer)

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #75 Gepost op: 2009/04/16, 11:02:40 »
Flyers zijn binnen gekomen en de eersten zijn de deur al uit XD

Prachtig, dat is goed nieuws  =D

Ik zal alle vrijwilligers nog even een mail sturen, dus houd je mailbox in de gaten ;)

edit: geen mail, maar een pb. Omdat ik niet zeker weet of het goed is gegaan, hier nog even het bericht:

Hoi iedereen,

Vanuit Drachten wordt er een maaltijd geregeld, shirts (ik heb gemeld dat we al eigen shirts hebben, maar ik weet niet of dat toegestaan is. Ik wacht nog even antwoord af), en een kilometervergoeding. Het aantal te reizen kilometers wordt dus gevraagd, de shirt-maat en of je overtuigend vegetarisch bent. Als iedereen dat naar mij doormailt (liefst vandaag of morgen), dan zal ik dit zo snel mogelijk doorsturen naar Drachten.

Bij voorbaat dank,

Kebabfish
anti123spam at gmail punt com
« Laatst bewerkt op: 2009/04/16, 11:33:16 door kebabfish »
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #76 Gepost op: 2009/04/17, 22:48:13 »
Voor Drachten heb ik 4-T-shirtjes, 50 Officiële Ubuntu flyers (engelstalig) en 20 stickervellen (á 5 stuks) gekregen van Canonical.
Shirtjes zijn in de maat 2 keer L, 1 keer M en 1 keer XL. Zelf heb ik nog een shirtje van de vorige keer, dus ik hoef niet..

Verder heb ik, via een andere weg, ook contact met de organisatie (met dhr. de Ruiter)
Ik heb gevraagd of we wat duidelijkheid kunnen krijgen over de beschikbare ruimte..

Ik heb woensdag aan Bert Feijen (ook van de centrale organisatie in Haarlem) het volgende aangegeven:
Citaat
  • stoelen: wens: 2 stoelen per persoon, zodat iemand aan wie je iets vertelt ook kan zitten. Dit komt dus op een totaal van 20 stoelen.
  • tafels: wens 1 tafel van 80x140 tafel per 2 personen, dus een totaal van 5 tafels.
  • internet: uiteraard, 2 netwerkaansluitingen per persoon, dus op elke tafel een 8-poorts hub.
En ik zie net dat ik me vertelt heb; er staan 11 mensen op de lijst.

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #77 Gepost op: 2009/04/17, 23:00:26 »

Hoi iedereen,

Vanuit Drachten wordt er een maaltijd geregeld, shirts (ik heb gemeld dat we al eigen shirts hebben, maar ik weet niet of dat toegestaan is. Ik wacht nog even antwoord af),
Ik heb antwoord gekregen van Henk Otten:
Citaat
Je mail is vanavond al even besproken in de werkgroep Regiodag.
Wat de kleiding betreft gaan we ervan uit dat je - als je als "medewerker" (in tamelijk brede zin) aanwezig bent, dat je dan het HCC-hemd aan zult trekken.

en een kilometervergoeding. Het aantal te reizen kilometers wordt dus gevraagd, de shirt-maat en of je overtuigend vegetarisch bent. Als iedereen dat naar mij doormailt (liefst vandaag of morgen), dan zal ik dit zo snel mogelijk doorsturen naar Drachten.

Bij voorbaat dank,

Kebabfish
anti123spam at gmail punt com
En ik kreeg nog wat vragen van Henk Otten:
Citaat
Verder kun je misschien de schuilnamen nog vervangen door officiële namen?
Ik ken dus alleen de nicks  :(

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #78 Gepost op: 2009/04/17, 23:10:55 »
Op de wiki staat bij verschillende mensen achter de naam: "demo".
Is het mogelijk om dat iets verder uit te werken? Als je gewoon alleen Ubuntu laat zien, dan is demo uiteraard voldoende. Maar als je iets bijzonders wilt laten zien dan wil HCC dat graag weten. Een notenschriftprogramma is daarbij interessanter (denk ik) dan firefox.

Je kunt het aan de wiki toevoegen of mij mailen op 0003211 apenstaart kader punt hobby dot nl.

HCC!regiodagen

• Gast
« Reactie #79 Gepost op: 2009/04/22, 14:34:07 »
De door de organisatie van HCC!regiodagen zojuist verstrekte tekst is 1-op-1 meteen op de frontpage van www.hccregiodagen.nl gepubliceerd.

Grtz,
Webmaster HCC!regiodagen.nl

« Reactie #80 Gepost op: 2009/04/22, 14:35:31 »
Super! :)

« Reactie #81 Gepost op: 2009/04/22, 18:55:23 »
Ze hebben ook een stand over vliegsimulatie. Misschien kunnen we iets laten zien van Flight Gear. Dat schijnt vrij geavanceerd te zijn.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #82 Gepost op: 2009/04/22, 19:08:07 »
Kan iemand die het Ubuntu-gebeuren op deze regiodag organiseert, even contact met mij opnemen? Ik zie dit namelijk graag op releaseparty.eu.

« Reactie #83 Gepost op: 2009/04/25, 20:37:44 »
kebabfish is onze man in Drachten.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

« Reactie #84 Gepost op: 2009/04/25, 20:47:33 »
kebabfish is onze man in Drachten.
Het is reeds geregeld laacque :)

« Reactie #85 Gepost op: 2009/04/25, 21:02:16 »
Het staat op de site, en het wordt morgen wat uitgebreid. :)

« Reactie #86 Gepost op: 2009/04/27, 16:33:37 »
Komt er nog een vergadering waarop de dag wordt doorgesproken?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #87 Gepost op: 2009/04/27, 22:19:39 »
Urgent

Kunnen jullie met spoed aan HCC laten weten wat je precies gaat demonstreren. Op de website van HCC (http://www.hccregiodagen.nl/programma/demonstraties/details/158-open-source.html) staat nu een veel te beperkte tekst. Niet verwonderlijk, de wiki http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HccRegiodagDrachtenis ook tamelijk leeg

De krommunicatie loopt nu via 5 verschillende lagen. Daar kunnen er een aantal tussenuit als je rechtstreeks Bert Feijen en Siegfried de Ruiter aanschrijft:  bertfeijen apenstaart chello punt nl respectivelijk Siegfried.de.Ruiter apenstaart hcc punt nl.

« Reactie #88 Gepost op: 2009/04/27, 22:47:00 »
Zie http://releaseparty.eu/show.php?release-party=drachten
Hier staat ook bij wat jullie gaan doen. Ik zal nog het een en ander doormailen naar Bert en Siegfried.

edit: mails zijn verstuurd :)
« Laatst bewerkt op: 2009/04/27, 23:04:33 door kebabfish »

« Reactie #89 Gepost op: 2009/04/27, 22:49:12 »

Lijkt me een goed plan, maar redelijk lastig te organiseren. Via irc lijkt mij het handigst, hoewel dat de vorige keer ook wat mis liep.

« Reactie #90 Gepost op: 2009/04/28, 18:04:23 »

Lijkt me een goed plan, maar redelijk lastig te organiseren. Via irc lijkt mij het handigst, hoewel dat de vorige keer ook wat mis liep.
Daar zat ik inderdaad aan te denken. Misschien is het handig als we allemaal even op elkaar afstemmen en doorspreken wat er gaat gebeuren.

« Reactie #91 Gepost op: 2009/04/28, 21:05:04 »
Ik zou ook graag weten wat er moet gebeuren..
Hoeft niet persé in een overleg hoor  ;)

De bedoeling is dat ik nogal wat demo spullen meeneem.
Met hoeveel mensen zijn we nu? En hoeveel ruimte hebben we?

Van Canonical heb ik een conference-pakketje ontvangen.
Hierin zitten dus 4 t-shirt, flyers en stickers...

Hoe laat moet ik me melden en waar moet ik dan zijn??

groet, Maarten

« Reactie #92 Gepost op: 2009/04/28, 21:19:52 »
Ik geloof dat Ardezo daar informatie over had. En qua hoeveelheid mensen: staat op de wiki (alleen hotrod komt wat later, en hij brengt 2 zoons mee (waaronder 1 ubuntugebruiker)).

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #93 Gepost op: 2009/05/01, 19:27:33 »
Ik zou ook graag weten wat er moet gebeuren..
Hoeft niet persé in een overleg hoor  ;)

De bedoeling is dat ik nogal wat demo spullen meeneem.
Met hoeveel mensen zijn we nu? En hoeveel ruimte hebben we?
Ik heb aan HCC doorgegeven dat we met 10 mensen zijn en dus 5 tafels willen hebben. Maar inmiddels heb ik zelf weer wat mensen aan de wiki http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HccRegiodagDrachten toegevoegd. Ik zal ze maar eens gaan vertellen dat het mogelijk wat groter wordt dan ze denken.

Van Canonical heb ik een conference-pakketje ontvangen.
Hierin zitten dus 4 t-shirt, flyers en stickers...

Hoe laat moet ik me melden en waar moet ik dan zijn??

groet, Maarten
De activiteit is in het Fries Congres Centrum in Drachten. Het publiek wordt vanaf 10 uur toegelaten.
Als je 3 uur nodig hebt om je spullen uit te stallen, dan moet je dus tegen 7 uur aanwezig zijn. Zelf verwacht ik aan een uur meer dan voldoende te hebben. Ik kom dus tegen 9 uur aanzetten.
De organisatie vanuit HCC is in handen van Bert Feijen en Siegfried de Ruiter. Probeer die mensen dus op te sporen en uit te leggen wat je komt doen ;)

Johan

« Reactie #94 Gepost op: 2009/05/01, 19:34:03 »
Ik heb beiden al eens gemaild, maar geen reactie  :|

Nog maar eens proberen dan...

HCC!regiodagen

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: 2009/05/05, 13:55:01 »
Zowel de doorlopende demonstratie van Ubuntu Linux en o.a. OpenOffice zijn opgenomen in het programma, maar ook natuurlijk de lezingen/workshops die in een ritme van telkens 1 uur gegeven worden in een aparte zaal. Voor méér details hierover, zie het programma in de Boornezaal: http://www.hccregiodagen.nl/programma/venueevents/17-Boornezaal.html.

Tevens:
- zijn enkele TAG's opgenomen in de Tag Cloud in het rechter menu van http://www.hccregiodagen.nl
- is er een apart Open Source forum geopend ook weer op http://www.hccregiodagen.nl/forum.html

Enkele details uit Google Analytics over www.hccregiodagen.nl:
- 23,26% v/d bezoekers gebruikte de FireFox browser (69,12% gebruikte IE)
- 3,43% v/d bezoekers gebruikt Linux als OS (2,93% gebruikt Macintosh en 93,41% gebruikt Windows als non-OpenSource OS-en)
- Van de 928 unieke bezoekers op www.hccregiodagen.nl in de periode 1 t/m 5 mei, zijn er 'maar' 'n beperkt aantal (ca. 150) uit het noorden van Nederland (zie ook bijlage).

Véél plezier! :D

Webmaster HCC!regiodagen.nl
« Laatst bewerkt op: 2009/05/05, 15:07:14 door HCC!regiodagen »

« Reactie #96 Gepost op: 2009/05/05, 17:09:54 »
Ziet er goed uit allemaal :) Nu hopen op veel belangstelling voor Ubuntu ;)

edit: Hee, dat stipje aan de kust van Friesland. Ik denk dat ik weet wie dat is...

« Reactie #97 Gepost op: 2009/05/05, 17:51:12 »
Ziet er goed uit allemaal :) Nu hopen op veel belangstelling voor Ubuntu ;)

edit: Hee, dat stipje aan de kust van Friesland. Ik denk dat ik weet wie dat is...
Dat kon ik ook wel eens zijn. ;) Onze ISP gaat via Dokkum, dus staat er vaak dat ik daar woon.

« Reactie #98 Gepost op: 2009/05/05, 19:10:51 »
Ik doelde op de linker :P

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #99 Gepost op: 2009/05/06, 21:04:39 »
Ik heb beiden al eens gemaild, maar geen reactie  :|

Nog maar eens proberen dan...

Ik had Bert net aan de telefoon. De organisatie begint redelijk overspannen te worden.

Ondertussen heb ik wel het volgende gehoord
  • nadat we eerst slechts 2 grote tafels zouden krijgen, we krijgen we nu bovendien 4 rechthoekige tafels in carré
  • de partytent, dat vinden ze geen geslaagd idee. Die tent kan dus beter thuis blijven.

Na nog eens goed lezen wat Maarten allemaal heeft, zie ik ook een switch staan. Ik ga er eigenlijk van uit dat overal voldoende netwerkaansluitingen zijn. Als Maarten in de buurt van Drachten woont, zou hij misschien vrijdagavond bij de opbouw langs kunnen gaan om te zien waar zijn PR-materiaal het beste neergezet kan worden.