Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?  (gelezen 30780 keer)

Re: HCC Drachten 9 mei/ presentatie demo/stand?
« Reactie #50 Gepost op: 2009/03/30, 19:24:22 »
Mooi! :D
Het is zeker dat we terecht kunnen, maar de linuxgroep uit groningen zou kijken hoeveel ruimte er beschikbaar zou zijn. Daar moet je je namelijk voor inschrijven. Maar communicatie richting Drachten blijft moeilijk, zelfs voor de linuxgroep uit Grunn...
Op de chat te vinden als debiantux

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #51 Gepost op: 2009/03/30, 23:28:56 »
Mooi! :D
Het is zeker dat we terecht kunnen, maar de linuxgroep uit groningen zou kijken hoeveel ruimte er beschikbaar zou zijn. Daar moet je je namelijk voor inschrijven. Maar communicatie richting Drachten blijft moeilijk, zelfs voor de linuxgroep uit Grunn...

Ik heb geen idee waar afgelopen week mijn tijd aan opgegaan is. In ieder geval niet aan het reageren in dit forum :(

De organisatie van HCC houdt rekening met 3 mensen die vanuit dit forum aanwezig zullen zijn. Daarnaast zullen er 4 mensen vanuit de linuxgroep aanwezig zijn (schat ik zo in).

« Reactie #52 Gepost op: 2009/03/30, 23:35:14 »
Het aantal mensen vanuit dit forum kan wel worden verdubbeld, gezien de animo.

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #53 Gepost op: 2009/03/30, 23:35:46 »
Hier ven de link naar de HCC-dag in Drachten.

http://www.hcc-fryslan.nl

En daar staat een verwijzing naar http://www.hccregiodagen.nl/ met ongeveer dezelfde informatie.
Zonet heb ik een mailtje naar de centrale organisatie gestuurd, met het verzoek om ook wat aandacht aan linux en ubuntu te geven.

Citaat van: ardezo private mail
Onder het kopje: "Van de volgende activiteiten zijn bekend dat ze zullen plaatsvinden:"
zou ik een regel tekst willen hebben met de volgende strekking:
* Ubuntu-nl en HCC demonstreren de nieuwste versie van Ubuntu (Jaunty Jackalope, die in april 2009 uitkomt).

« Reactie #54 Gepost op: 2009/03/30, 23:43:39 »
En anders gaan we toch gewoon buiten bij de ingang staan?
Er is een party-tent, knal rood, daar loopt niemand voorbij!
En met een beetje stroom moet het helemaal lukken, toch?
Of ben ik te enthousiast?

« Reactie #55 Gepost op: 2009/03/30, 23:47:54 »
En anders gaan we toch gewoon buiten bij de ingang staan?
Er is een party-tent, knal rood, daar loopt niemand voorbij!
En met een beetje stroom moet het helemaal lukken, toch?
Of ben ik te enthousiast?

Nope, elke ubuntero die wil meehelpen kan gewoon komen :) Desnoods gaan we inderdaad gewoon buiten staan  =D

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #56 Gepost op: 2009/03/31, 00:18:53 »
Het aantal mensen vanuit dit forum kan wel worden verdubbeld, gezien de animo.

Ik kreeg 24 uur geleden een spreadsheet toegestuurd met het verzoek om per deelnemer erg veel details in te vullen, tot de kledingmaat toe! Vanuit HCC-perspectief begrijp ik het wel, maar het matcht niet helemaal met een forum waarbij de leden elkaar voornamelijk kennen aan hun nick. Oh ja, de kledingmaat is nodig om ervoor te zorgen dat er voldoende overhemden zijn in de juiste maat, zodat de deelnemers makkelijk te herkennen zijn.

Toch nog even de headers van het spreadsheet: naam, voornaam, telefoon (thuis en mobiel), e-mail, maat overhemd (S/37 t/m XXL/46), vervoer (hoe: eigen, openbaar of meerijden, waarschijnlijk voor de reiskostenvergoeding ), afstand, woonplaats, lunch (met specificatie vegetarisch of niet), activiteit (met omschrijving en gesplitst in lezing, presentatie, demonstratie, of workshop), apparatuur (van de medewerker of van de organisatie, waarschijnlijk voor de verzekering ), meubilair en speciale wensen.

Voor een aantal dingen ga ik wel op mijn duim zuigen: zo vraag internet (bij voorkeur wireless en wired), twee stoelen per persoon (een voor jezelf en een voor iemand waar je mee praat), en een handje vol tafels.

Voor een aantal dingen kan ik in de wiki http://wiki.ubuntu-nl.org/community/HccRegiodagDrachten kijken. Maar die wiki is nog niet compleet. Daar staan bijvoorbeeld nog maar 3 mensen genoemd.

Voor een aantal dingen ben ik toegewezen op mailtjes van jullie. Dus als je meedeoet en je wilt beslist een vegetarische lunch, laat het me dan even weten.

Offline ardezo

• Lid
« Reactie #57 Gepost op: 2009/03/31, 20:00:55 »
Wired of wireless?

Wireless!

edit: het wordt wireless aangeleverd. Maar dat wil niet zeggen dat we geen wireless bridge kunnen neerleggen.

Dat was het antwoord wat ik van de organisatie kreeg. En van degene die het netwerk aan gaat leggen kreeg ik als antwoord:
Citaat
Wat mijn betreft wordt het gewoon bedraad hoor.

« Reactie #58 Gepost op: 2009/03/31, 21:50:09 »
Ik heb mezelf aan die pagina toegevoegd!
Ik weet ook dat Juliette (reekje) en MrGee komen. Zij hebben samen de presentatie voor "slechtzienden" voorbereid. Reekje is gebruiker van het systeem en MrGee weet veel van de techniek.
Hebben we veel ruimte?? Ik bedoel oppervlak en hoogte...

Offline mrGee

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2009/04/02, 23:25:33 »
Hallo

Reekje en mrGee staan er nu ook bij  =D
en ook deze chirurgische ingreep van mij heeft de wiki overleeft,
dit ondanks/dankzij de mümmelman  ;)

Groeten Gerrit
-- = >  simplify if you can   -- = >

« Reactie #60 Gepost op: 2009/04/04, 14:21:43 »
Is er nog iets wat ik mee kan nemen? Ik heb nog enkele Hardy Heron CD's liggen en zou eventueel mijn eigen computer mee kunnen nemen.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #61 Gepost op: 2009/04/04, 18:30:54 »
Er zijn al demo-pc's, maar CD's van de LTS zijn natuurlijk nooit weg.

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2009/04/12, 00:57:40 »
ik heb al tijden niets meer van me laten horen maar ben er nog wel hoor!!
Zit in een giga verbouwing thuis dus weinig tijd (of niets dus) op internet .
Ben zeker van plaN on te komen n(`s middags) voor vervoer van materiaal terug kun je op me rekenen hoor, stuur je nog een mail met gegevens.
Ik zal een laptop meenemen met ubuntu erop.

« Reactie #63 Gepost op: 2009/04/12, 09:44:57 »
Ik heb hier nog een doos flyers liggen voor Drachten. Dus als iemand me zijn adresgegevens kan mailen (thomasdegraaff APESTAARTJE planet.nl) dan stuur ik ze op.

« Reactie #64 Gepost op: 2009/04/12, 10:06:05 »
Ik heb hier nog een doos flyers liggen voor Drachten. Dus als iemand me zijn adresgegevens kan mailen (thomasdegraaff APESTAARTJE planet.nl) dan stuur ik ze op.

Hoe groot is die doos? Ik heb beperkte laadruimte op de motor.

@hotrod: er zijn eventueel al demo-pc's, maar het meenemen van de eigen pc is zeker toegestaan. Dat is altijd net wat anders dan de "kale" demo-pc's :)

« Reactie #65 Gepost op: 2009/04/12, 11:13:16 »

Hoe groot is die doos? Ik heb beperkte laadruimte op de motor.

@hotrod: er zijn eventueel al demo-pc's, maar het meenemen van de eigen pc is zeker toegestaan. Dat is altijd net wat anders dan de "kale" demo-pc's :)
De doos is ongeveer A4, en dan een cm of 10 hoog. Maar misschien dat de flyers naar iemand gestuurd kunnen worden die in Drachten woont? Dan kunnen ze daar her en der verspreid worden?

« Reactie #66 Gepost op: 2009/04/12, 11:16:30 »
Dat is waar. Wie biedt? :)

en anders kan ik ze altijd nog verspreiden, een dergelijke doos past wel in mijn tas.

« Reactie #67 Gepost op: 2009/04/12, 11:37:31 »
Mijn vader woont in Drachten, ik zou hem kunnen vragen of ze hier bewaard kunnen worden.
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

« Reactie #68 Gepost op: 2009/04/12, 22:30:05 »
Mijn vader woont in Drachten, ik zou hem kunnen vragen of ze hier bewaard kunnen worden.
Bewaren is niet echt de bedoeling, zo snel mogelijk uit de doos met die dingen!  ;)

Wie stuurt me een adres?

« Reactie #69 Gepost op: 2009/04/12, 23:09:52 »
Als er over 2 dagen zich nog niemand gemeld heeft, stuur ik je mijn adres :) Deel ik ze daar wel uit.

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #70 Gepost op: 2009/04/13, 01:01:46 »
he tommy74 chech je mail
Daar heb je een adres

« Reactie #71 Gepost op: 2009/04/13, 10:14:05 »
he tommy74 chech je mail
Daar heb je een adres
Top! De flyers komen eraan.

« Reactie #72 Gepost op: 2009/04/15, 20:57:15 »
Voor Drachten heb ik 4-T-shirtjes, 50 Officiële Ubuntu flyers (engelstalig) en 20 stickervellen (á 5 stuks) gekregen van Canonical.
Shirtjes zijn in de maat 2 keer L, 1 keer M en 1 keer XL. Zelf heb ik nog een shirtje van de vorige keer, dus ik hoef niet..

Verder heb ik, via een andere weg, ook contact met de organisatie (met dhr. de Ruiter)
Ik heb gevraagd of we wat duidelijkheid kunnen krijgen over de beschikbare ruimte..

« Reactie #73 Gepost op: 2009/04/15, 21:23:48 »
Zouden we ook Nederlandstalige posters en flyers moeten hebben? Of zijn die er al?

Offline hotrod

• Lid
« Reactie #74 Gepost op: 2009/04/15, 23:53:17 »
Flyers zijn binnen gekomen en de eersten zijn de deur al uit XD