Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Starter op desktop voor Plone CMS  (gelezen 448 keer)

Offline force317

• Lid
Starter op desktop voor Plone CMS
« Gepost op: 2009/02/20, 21:03:39 »
Ik heb 2 starters op mijn desktop geplaatst om Plone CMS 3 - geinstalleerd onder /home/username/ - te starten en te stoppen.

In mijn starter om Plone te starten staat : gksudo /home/username/Plone/zinstance/bin/plonectl start in de opdrachtregel.

In mijn starter om Plone te stoppen staat : gksudo /home/username/Plone/zinstance/bin/plonectl stop in de opdrachtregel.

In een terminalvenster werkt dit kommando perfekt - en zonder gksudo -. Een paswoord is normaal niet nodig, want Plone staat in dit geval gewoon in de /home/username.

In mijn starter lijkt het zowel met gksudo als zonder gksudo niet goed te werken. Moet ik er soms een ander commando aan toevoegen ?

Moet er soms in het tabblad 'rechten' van de starter nog iets aangepast worden, en zo ja, wat ?

PS : ik heb Plone CMS geinstalleerd onder /home om geen permissieproblemen te hebben. Als ik hem elders zet - voor gebruik door meerdere users op dezelfde notebook bvb. - , waar dan best, en zal ik met chmod bepaalde permissies op folders / files moeten aanpassen ?

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.