Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Starter op desktop voor Plone CMS  (gelezen 487 keer)

Offline force317

• Lid
Starter op desktop voor Plone CMS
« Gepost op: 2009/02/20, 21:03:39 »
Ik heb 2 starters op mijn desktop geplaatst om Plone CMS 3 - geinstalleerd onder /home/username/ - te starten en te stoppen.

In mijn starter om Plone te starten staat : gksudo /home/username/Plone/zinstance/bin/plonectl start in de opdrachtregel.

In mijn starter om Plone te stoppen staat : gksudo /home/username/Plone/zinstance/bin/plonectl stop in de opdrachtregel.

In een terminalvenster werkt dit kommando perfekt - en zonder gksudo -. Een paswoord is normaal niet nodig, want Plone staat in dit geval gewoon in de /home/username.

In mijn starter lijkt het zowel met gksudo als zonder gksudo niet goed te werken. Moet ik er soms een ander commando aan toevoegen ?

Moet er soms in het tabblad 'rechten' van de starter nog iets aangepast worden, en zo ja, wat ?

PS : ik heb Plone CMS geinstalleerd onder /home om geen permissieproblemen te hebben. Als ik hem elders zet - voor gebruik door meerdere users op dezelfde notebook bvb. - , waar dan best, en zal ik met chmod bepaalde permissies op folders / files moeten aanpassen ?

Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.