Antw. 4: Uit Wikipedia: "ISO 9660 is een standaard met betrekking tot een bestandssysteem voor cd-rom. De standaard is uitgegeven door de International Organization for Standardization. De bedoeling van de standaard is dat ze ondersteund wordt door de meeste besturingssystemen, zoals Microsoft Windows, Mac OS, en Unix, waardoor data tussen deze systemen kan uitgewisseld worden. ISO image (.iso) is een informele term voor een disk image van een ISO 9660 bestandssysteem. Typerend voor disk images is dat ze, in aanvulling op de gegevensbestanden in een ISO image, ook alle bestandssysteem metadata (boot code, structuren en attributen) bevatten. Al deze informatie is dus opgeslagen in een enkel bestand. Deze eigenschappen maken het een aantrekkelijk alternatief naast een fysieke schijf om software, waar aanvullende informatie voor nodig is, te verspreiden, omdat dit eenvoudig via het internet kan." Met een ISO image kan eenvoudig een installatie-CD-Rom worden gebrand, mist men beschikt over een brand programma dat hier toe in staat is.
Dus je brand een "beeld" hoe iets is en je maakt niet een echte kopie.Foutje van mij, zie mijn volgende post. Ik maak ISO's van DVD's, vervolgens zet ik ze op een USB stick, en deze steek ik in mijn netbook zodat ik toch een DVD kan kijken zonder DVD speler, makkelijk toch?
Met vriendelijke groet,
Gijs