'Net' gewend aan de naam die partities onder Ubuntu 7.10 hadden, heten ze in 8.04.1 opeens weer anders. Wat onder 7.10 sda+getal heette, heet nu Media+aantal GB's. Met twee harde schijven en in totaal 12 'Windows' partities is het iedere keer weer zoeken welke partitie ik moet hebben.
Ik wil dus graag dat die partities weer sda+getal gaan heten, maar via de zoekfunktie van het forum en Google ben ik wel tegengekomen dat het via de terminal met gksudo nautilus 'zou moeten kunnen', maar nergens het bericht dát het op die manier ook gelukt is.
In /media heb ik voor elke partitie een nieuwe map aangemaakt met de 'oude' sda-naam en fstab aangepast om alle partities onder diezelfde oude naam automatisch te mounten. Werkt perfect.
Onder Locaties, Computer en onder Verwisselbare media staat echter die hele rij Media+aantal GB's. In het rechtermuisknopmenu staat een optie Eigenschappen, maar wil ik daar als gewoon gebruiker de partitienaam wijzigen, dan mag dat niet. Ga ik daarheen via gksudo nautilus, dan staat er in het rechtermuisknopmenu geen optie waarmee de naam kan worden gewijzigd.

Het moet toch simpel zijn om een partitie een andere naam te geven, maar het lijkt erop alsof het zelfs met rootrechten niet kan. Wie weet hiervoor dé manier?