Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu clubje Apeldoorn Zwolle Deventer en omstreken  (gelezen 155299 keer)

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
Re: Ubuntu clubje Apeldoorn Zwolle Deventer en omstreken
« Reactie #150 Gepost op: 2009/05/10, 17:21:42 »
De dinsdag avond is voor mij mijn bowling avond ( competitie ) als ik echt een dag zou moeten noemen is dat woensdag.
Maar laten we Pegasus ook even afwachten.
=SOG= 4 life

laptop DELL Inspiron 1525 ubuntu 9.10

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

« Reactie #151 Gepost op: 2009/05/10, 21:23:47 »
1 keer per week? Zoveel tijd besteed ik niet eens aan mijn vrouw! XD XD XD XD

Van mij mag dat heel wat minder, 1 keer per maand vind ik ruim voldoende.

Bovendien wil je het s'avonds doen. Dat is een leuke gedachte als je uit Apeldoorn komt maar veel mensen komen buiten Apeldoorn vandaan en hebben een redelijke reistijd. Ik bijvoorbeeld ben minimaal 1 uur onderweg. Tel daarbij op dat ik zelden voor 18.30 thuis ben en dat ik dan nog moet eten.... Bovendien moet ik de volgende dag om 06.30 er weer uit, wat zou betekenen dat ik uiterlijk 21.15 weg zou moeten.
Dan denk ik niet dat het iets voor mij is, een avondmeeting. En daar zou ik goed van balen!
Daarom was het oorspronkelijke idee om in het weekend iets te doen zo aantrekkelijk, dan kan iedereen (ikzelf heb daar natuurlijk ook belang bij), ook de mensen die verder weg wonen.

Laten we eerst het oorspronkelijke plan afwachten en horen wat Maarten123 kan regelen en dan kunnen we altijd verder kijken.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #152 Gepost op: 2009/05/10, 21:30:45 »
Ik herken het wel ja ik kom ook meestal pas tussen 18:00 en 18:30 thuis en om 6 uur gaat de wekker weer.
Alleen is de reistijd wat kort voor mij naar toe, het weekend blijft de beste optie voor allemaal denk ik, hoewel ik ook in het weekend werk.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt

Offline Neri

• Lid
« Reactie #153 Gepost op: 2009/05/10, 22:03:25 »
Ik kan me jullie reacties voorstellen. Mochten er toch mensen zijn die een meeting iedere week zien zitten dan verneem ik het graag.
Het is uiteraard bedoeld voor personen in/rond Apeldoorn (gezien de reistijd e.d.) Maar goed idee om Pegasus ook af te wachten, alhoewel ik die 2x per maand weinig vind, maar da's persoonlijk (voetbaltraining is ook 1 x per week =D Maar dat terzijde  :D

grt,
Neri

« Reactie #154 Gepost op: 2009/05/10, 23:04:17 »
Hoi mensen! Wat een enthousiasme! Persoonlijk vind ik om te beginnen een keer of 6 per jaar ook wel prima.
Afgelopen weken hebben een aantal elkaar ook wel gezien in Apeldoorn of Drachten. Moet niet te gek worden.. (geintje..)

Ik heb een bericht gestuurd naar Pegasus en gevraagd of we een onderkomen kunnen krijgen in het zaaltje waar we ook de releaseparty hebben gehouden. Uiteraard graag met een internet-verbinding :) Even afwachten dus.. ze zullen het wel in het bestuur aan de orde laten komen.

Overigens kun je natuurlijk ook volwaardig lid van Pegasus worden. Er zitten daar nogal wat Linux (ook Ubuntu!) gebruikers.
En die zijn ook bijzonder handig!

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #155 Gepost op: 2009/05/12, 18:57:43 »
Hoeveel kost een lidmaatschap van pegasus en
hoe vaak komen ze daar samen?
Hebben ze een website?

groetjes van reekje

« Reactie #156 Gepost op: 2009/05/12, 19:08:04 »
Pegasus heeft 2 keer per maand club; de 1e en 3e zaterdag van de maand.
Een lidmaatschap kost volgens mij 37,50 per jaar.
De link naar de site is: http://www.computerclubpegasus.nl

Offline Neri

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2009/05/12, 19:12:20 »
Klopt Maarten. Ik ga er a.s. zaterdag voor de 2e maal naartoe. Nog iemand van jullie die er heen gaat om te kijken en eventueel lid te worden?

grt,
Neri

Offline reekje

• Lid
« Reactie #158 Gepost op: 2009/05/12, 19:23:28 »
Dankje maarten, dan kan ik toestemming vragen om lid te worden,
teminste als ze makkelijk per openbaar vervoer berijkbaar zijn.

Zijn ze makkelijk met het openbaar vervoer berijkbaar?

groetjes van reekje

Offline WillemW

• Lid
« Reactie #159 Gepost op: 2009/05/12, 23:03:22 »
Hoi Reekje,

Vanaf treinstation Zwolle ben je een uur onderweg (twee keer overstappen) en dan nog 5 minuten lopen vanaf het busstation naar Pegasus. Heb ik even voor je opgezocht op 9292OV. Het lijkt mij dus niet makkelijk wanneer je wat moeilijk ter been ben en een laptop en wat randapparatuur moet meezeulen. Ga zelf veel met OV maar het valt vaak tegen wanneer je ergens midden in een woonwijk moet zijn. Bussen rijden vaak maar 1x of 2x per uur.
Dell Latitude D620 met Ubuntu 11.4 (2D Unity)

Offline Neri

• Lid
« Reactie #160 Gepost op: 2009/05/12, 23:20:29 »
Reekje,

Mocht je toch willen gaan dan kan ik je van het station halen, geen probleem. Ik ga ook naar Pegasus, rond 11.00 uur ongeveer. Kijk maar of het je uitkomt, oke? Bussen in Apeldoorn rijden iedere 15 minuten. Ik woon in de buurt van Pegasus ;)

grt,

Neri
« Laatst bewerkt op: 2009/05/12, 23:24:51 door Neri »

Offline reekje

• Lid
« Reactie #161 Gepost op: 2009/05/12, 23:24:46 »
de komende twee zaterdagen kan ik niet (ben ik naar Den Haag en naar Oss)maar daarna kunnen we zeker een keertje afspreken, om te zien of het wat voor mij is, als het wat is moet ik tog aan mijn cur vragen of ik lid mag worden. als ik er zelf eerst goe over nagedacht heb, of het de moeite waard is.

groetjes van reekje

« Reactie #162 Gepost op: 2009/05/13, 18:07:35 »
Heb een antwoord van Pegasus:

Helaas kunnen ze alleen maar een 2e zaal voor ons regelen als we volwaardig lid van Pegasus worden  :(
37,50 per jaar dus. We mogen dan natuurlijk wel ieder 1e en 3e zaterdag (m.u.v. de vakantieperiodes) langs komen.
Wat mij betreft zoeken we een ander oplossing...

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #163 Gepost op: 2009/05/13, 18:30:04 »
de centen vallen op zich nog mee maar om lid te worden van een vereniging uit apeldoorn puur en alleen om een paar keer per jaar terecht te kunnen met een paar mensen om over/met computers te keuvelen gaat me wat te ver idd,

maar een andere oplossing weet ik zo 123 ook niet,
en ik kan me voorstellen dat je er ook niet op zit te wachten om iedereen bij jouw over de vloer te krijgen,
zeker als het er nog meer worden dan de eerste keer, dan wordt het een beetje proppen ben ik bang :)

« Reactie #164 Gepost op: 2009/05/13, 20:31:47 »
Ben op zoek naar een andere mogelijkheid en heb zojuist een mail gestuurd naar de overkoepelende organisatie in Apeldoorn die allerlei locaties beheerd. Eens kijken wat dat oplevert...  ;)

« Reactie #165 Gepost op: 2009/05/13, 22:45:23 »
Heb een antwoord van Pegasus:
Helaas kunnen ze alleen maar een 2e zaal voor ons regelen als we volwaardig lid van Pegasus worden  :(
37,50 per jaar dus. We mogen dan natuurlijk wel ieder 1e en 3e zaterdag (m.u.v. de vakantieperiodes) langs komen.
Wat mij betreft zoeken we een ander oplossing...

Wat mij betreft ook.
Ik wil geen lid worden van Pegasus (en niet vanwege het geld, daar gaat het niet om) maar ik wil jullie ontmoeten, mensen die het leuk vinden om te knutselen met Linux. En niet een club als Pegasus die totaal niet in mijn interesse bereik bezig zijn.
Want als ik lid wordt van die club dan ga ik daar natuurlijk niet iedere twee weken heen, veel te ver. En dan ga ik eens 1 keer in de maand en dan na 6 maanden blijkt dat er niemand van ons is, alleen die mensen die zitten te gamen of met genealogie (alletwee in Windows) bezig zijn. Hoe interessant dat ook zou kunnen zijn, het is niet mijn ding. 
En dan vind ik het wel zonde van mijn geld...
Misschien is er wel iemand anders die een zaaltje weet? We hebben een wijd verspreidingsgebied (zie titel van het draadje) dus er moet ergens toch iets zijn.
Olst, Deventer, Diepenveen, Schalkhaar, Zwolle, Apeldoorn en alle gehuchten ertussen, ergens moet toch een plekje zijn? Nu weet ik hier heel misschien hier wel iets (Nijverdal) maar ik denk niet dat dat de bedoeling is, ik vermoed dat ik wel erg ver uit de route woon. Maar mocht dat een optie zijn, laat het me weten en ik ga er achter aan.
Too often we enjoy the comfort of opinion without the discomfort of thought. Author : John F Kennedy

Offline reekje

• Lid
« Reactie #166 Gepost op: 2009/05/13, 23:13:49 »
Ik heb 3 krukken 3stoelen en een buro stoel en een tafel voor vier personen en een kamping tafeltje
enb ik kan evt stoelen lenen uit de gezamelijke ruimte.
dus we kunnen het mischien een keertje bij mij proberen, dan moet ik wel ff vragen of ik wel zoveel beoek mag ontvangen.

diy is in Olst vlakbij Deventer

groetjes van reekje

« Laatst bewerkt op: 2009/05/13, 23:34:59 door reekje »

« Reactie #167 Gepost op: 2009/05/13, 23:16:48 »
Nijverdal is voor mij haalbaar..  ;) 54 km..
's Kijken welke locaties er nog meer worden aangeboden..

Wat houdt Nijverdal in?

« Reactie #168 Gepost op: 2009/05/13, 23:31:28 »
Wat houdt Nijverdal in?
Hoe bedoel je Maarten? Ik neem niet aan dat je uit toeristisch oogpunt bedoelt of wel? Want ik kan je natuurlijk de Nijverdalse berg noemen (zeg hier nooit Holterberg, weet ik uit ervaring!) of het bakkersmuseum en de campings, maar ik heb het idee dat je dat niet bedoelt.

Als je bedoelt een zaaltje, wij hebben hier een computerclub (ik meen dat Hans daar ook lid van is) die heet meen ik senioren computer club oid. Die zitten door heel Nederland. En ik heb gelezen dat ze hier een ruimte hebben, compleet ingericht met netwerk etc die ze 1 keer in de 14 dagen gebruiken. Nu weet ik niet meer exact waar dat was en wie ik daarvoor moet benaderen, maar daar kan ik wel achterkomen. Misschien kunnen wij wel 1 keer per maand of per twee maanden die ruimte van hun benutten.
Ik beloof helemaal niks, het is ook maar een gedachte. Maar ik wil het best wel eens vragen, of misschien weet Hans wel wie daarvoor te benaderen is. Misschien kent hij hem zelfs wel, ik heb begrepen dat Hans aardig actief is bij die club en ik heb ooit eens gelezen dat die mensen 1 keer per jaar een bijeenkomst hebben (de actieve leden die hulp verlenen in NL)

Zijn er meer mensen voor te porren? Dan kan ik verder kijken. 

« Reactie #169 Gepost op: 2009/05/13, 23:45:03 »
ha.. DIE berg! Ik dacht toch werkelijk dat ik een paar keer op de fiets de Holterberg beklommen te hebben.. venijnige hobbel! Als je van de kant van Holten komt, dan komt die steile helling pas heel laat. Die ligt inderdaad dichter bij Nijverdal.
Of zal ik er 2 "bergen" van maken? Dan heb ik dus de Holter- en de Nijverdalse Berg beklommen! En dat 2 keer!   XD

Even kijken wat de anderen er van vinden..

Offline e27182

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2009/05/13, 23:48:39 »
We zouden dat kunnen proberen, maar bij Seniorweb gaat het alleen over windows. Die ingerichte lokalen hebben alleen windows pc's, liefst met de allernieuwste versie en alle Microsoft software.

Bijvoorbeeld een van de fora voor de pc hulp-aan-huis  vrijwilligers gaat over het volgende onderwerp:

Besturingssystemen (Windows)
In dit forum kunt u ervaringen uitwisselen en problemen bespreken die te maken hebben met diverse Windows versies

Ik voel het meest voor het initiatief van Maarten. Wat heeft de zaalverhurende instantie te bieden? Dat zaaltje naast Pegasus staat waarschijnlijk elke zaterdag leeg en misschien is het niet duur dat eens per x weken te huren.

Offline siaman

• Lid
    • Bits of Freedom
« Reactie #171 Gepost op: 2009/05/14, 11:03:07 »
Apeldoorn is voor mij in ieder geval ook de eerste optie. In wat voor opzet dan ook.

Om nou op de fiets met een laptop op m'n rug 54 km te fietsen is ook wat overdreven. Ik ben dan wel een jonge god (ahum) maar geen onvermoeibare     =D
And Tschaikovsky said: Let There Be Rock!

« Reactie #172 Gepost op: 2009/05/14, 15:39:34 »
Ik heb een alternatief, mijn werkgever bezit veel panden in Deventer.
De kans is redelijk groot dat we daar terecht komen.
Nadeel (elk voordeel heeft een nadeel) is dat er geen internet aanwezig is, alleen het interne netwerk van ons en via dat kunnen we niet naar buiten.

Volgens een collega van mij is het waarschijnlijk geen enkel probleem als we dat door de week s'avonds terecht willen, op zaterdag wordt het wat moeilijker maar waarschijnlijk gaat dat ook wel lukken.

Uiteraard wil ik graag horen wat iedereen daar van denkt voordat ik stappen ga ondernemen.
Laat maar horen wat jullie willen.

Offline reekje

• Lid
« Reactie #173 Gepost op: 2009/05/14, 17:13:15 »
Handig dichtbij maar jammer dat er geen internet is.

groetjes van reekje

Offline bas.

• Lid
    • Wat mij bezig houdt
« Reactie #174 Gepost op: 2009/05/14, 18:46:32 »
Nijverdal is voor mij 110 km ongeveer rijden dat vindt ik net iets te.
Deventer daar in tegen ergens in de 70 km dat zou kwa reistijd nog wel kunnen.
Maar mijn eerste optie zou voor apeldoorn zijn en het liefst in het weekend.
=SOG= 4 life

Ubuntu user # 27873

Wat mij bezig houdt