Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows Live Messenger  (gelezen 4449 keer)

Windows Live Messenger
« Gepost op: 2009/01/12, 17:57:58 »
Hee iedereen, is er toch nog een mogenlijkheid om Windows Live Messenger op mijn linux te laten werken? via WINE ofzo, want ik kan maar niet aan de linux versies wennen  :)
IT Consultant - MS Win2k8 / CentOS / Debian Servers - Netwerkbeheerder - Systeembeheerder

Re: Windows Live Messenger
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/12, 18:02:07 »
Nee. Ik raad KMess 2 aan. aMSN mag dan wel meer functies hebben, maar het is ongebruiksvriendelijk en oerlelijk.

« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/12, 18:08:10 »
Nee. Ik raad KMess 2 aan. aMSN mag dan wel meer functies hebben, maar het is ongebruiksvriendelijk en oerlelijk.
het installeren lukt alleen niet, ik heb rechtermuisknop op de package gedaan. Dan ook executeable, dubbelklik maar er komt niks?

EDIT- Het is een relaxx programma :) bedankt voor je reactie
« Laatst bewerkt op: 2009/01/12, 18:16:21 door JMareet »
IT Consultant - MS Win2k8 / CentOS / Debian Servers - Netwerkbeheerder - Systeembeheerder

« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/12, 19:00:16 »
KMess 2 is niet via een autopackage te installeren, versie 1.5 wel. KMess 2 dient gecompileerd te worden vanaf de broncode, echter ga ik binnenkort een .deb online zetten op mijn website.

« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/12, 19:03:00 »
Ik gebruik dus wel aMSN en het werkt uitstekend hier op mijn pc.
En lelijk, niet lelijker dan MSN van windows.

Trouwens, iemand kan beter zelf beoordelen of iets lelijk is of niet lekker werkt, toch? Ik zou het proberen JMareet, installatie via Synaptic.
Ik denk dat je met mee eens bent dat de UI-elementen van aMSN uit de tijd van Windows 98 stammen. Kijk en vergelijk:

« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/12, 19:03:34 »
KMess 2 is niet via een autopackage te installeren, versie 1.5 wel. KMess 2 dient gecompileerd te worden vanaf de broncode, echter ga ik binnenkort een .deb online zetten op mijn website.
Graag, ik probeerde gisteren een deb van KMess 2 x64 te maken, maar het lukte niet ???

« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/12, 19:04:45 »
Als ge het al hebt kunnen compileren en installeren, lijkt het mij niet zo moeilijk om er een deb van te maken.

« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/12, 19:06:33 »
Als ge het al hebt kunnen compileren en installeren, lijkt het mij niet zo moeilijk om er een deb van te maken.
dpkg zegt tijdens het maken dat er iets in strijd gaat met de Debian Package Policy, maar ik kan niet vinden wat.

« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/12, 19:19:36 »
dpkg zegt tijdens het maken dat er iets in strijd gaat met de Debian Package Policy, maar ik kan niet vinden wat.

Dat dus ja,  en ik probeerde het op 32 bit. Maar ik heb hulp gevraagd en dus is het even wachten op een antwoord en tot ik weer wat meer tijd heb, maar eind van de week heb ik wel weer tijd :)

« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/12, 19:24:24 »

Dat dus ja,  en ik probeerde het op 32 bit. Maar ik heb hulp gevraagd en dus is het even wachten op een antwoord en tot ik weer wat meer tijd heb, maar eind van de week heb ik wel weer tijd :)
Het log zegt:

"dpkg-deb: fout bij ontleden van bestand `/var/tmp/tmp.nSxJH19575/package/DEBIAN/control' bij regel 8 pakket `kmess':
 `Depends'-veld, ongeldige pakketnaam `%{kdelibs_package}': moet beginnen met een alfanumeriek teken
" Ik heb geen idee waar ik %{kdelibs_package} moet veranderen...

« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/12, 19:32:48 »
Ik weet niet wat dpkg doet, maar kdelibs_package hoeft helemaal niet met een alfanumeriek teken te beginnen. Dat is onzin.

Welk commando gebruik jij om er een deb van te maken? En waar maak jij de deb van, van Alpha 2 of de svn-versie?

« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/12, 19:36:46 »
Ik weet niet wat dpkg doet, maar kdelibs_package hoeft helemaal niet met een alfanumeriek teken te beginnen. Dat is onzin.

Welk commando gebruik jij om er een deb van te maken? En waar maak jij de deb van, van Alpha 2 of de svn-versie?
checkinstall. Van de SVN.

« Reactie #12 Gepost op: 2009/01/12, 19:44:53 »
Ok. ik doe hetzelfde, alleen zoals ik al zei op 32 bit ;)

« Reactie #13 Gepost op: 2009/01/12, 20:08:49 »
Nou, als ik eerlijk mag zijn, dan is er geen enkel Linux-programma dat op WLM lijkt. Zelfs KMess 2 niet. Ik vind KMess 2 een combinatie van WLM, Trillian en een snufje eigen, wat het dus ook zo heerlijk maakt :)

aMSN lijkt er in verste verte niet op, alleen de webcam- en audioondersteuning is ongeveer hetzelfde. En de voiceclips. KMess 2 krijgt trouwens vanaf 2.1 webcam-ondersteuning mee, dus dat is de versie na deze.

En WLM werkt trouwens niet onder Wine volgens hun AppDB.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/12, 20:10:59 door Vistaus »

« Reactie #14 Gepost op: 2009/01/12, 20:16:16 »
En amsn kan je er ook iets anders laten uitzien dan de standaard die je krijgt na het downen.
Viva La Revolución

« Reactie #15 Gepost op: 2009/01/12, 20:32:31 »
En amsn kan je er ook iets anders laten uitzien dan de standaard die je krijgt na het downen.
Duh, met skins. Maar dan nog vlijft het lelijk en langzaam, al wordt het uiterlijk er wel een klein beetje beter wordt dan de standaard skin.

« Reactie #16 Gepost op: 2009/01/13, 21:55:17 »
:D

Ik val inderdaad onder de jeugd, en je hebt wel gelijk met dat het niet zo veel uitmaakt hoe het eruit ziet.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vanaf het moment dat ik het eerst Ubuntu ging gebruiken (wat dus ook mijn eerste Linux-ervaring was) ik een hele tijd aMSN heb gebruikt. Toen was ik er wel tevreden mee.
Maar op een gegeven moment ging het mis met aMSN, gewoon uit zichzelf startte ie niet meer op en soms deed ie het wel, maar dan werkte ie traag. Geen idee hoe dat nou gekomen is. Enfin, toen ben ik op zoek gegaan naar een ander MSN-programma. Ik las heel veel goede verhalen over Emesene dus ik gaf Emesene een kans. Zo hee, dat zag er toch wel even een stuk mooier en gebruiksvriendelijker uit dan aMSN. Maarja, Emesene was best wel saai omdat het gewoon niet echt aan te passen was. Dus op zoek gegaan naar een beter programma en zo kwam ik uit bij KMess. Ik vond 2 er we erg mooi uitzien en besloot de svn te downloaden en te compileren en het KMess team te helpen met testen. En ik ben echt supertevreden over KMess 2! :)
aMSN gebruik ik eigenlijk nog steeds, maar alleen om te webcammen en audiogesprekken te voeren (alhoewel ik dat laatste nog nooit gedaan heb op Linux).

Zo, dat was even een verhaal. Maar goed: ik heb dus niks tegen aMSN, het zit op zich wel goed in mekaar, maar ik ben gewoon meer fan van KMess 2 :)

« Reactie #17 Gepost op: 2009/01/13, 22:01:48 »
Ik was voor Emesene gegaan, dit is een heel makkelijke msn-kloon maar toch wel mooi simpel en helder (wat ik zo vreselijk vind aan MSN Live en aMSN, het is zo verschrikkelijk 'druk'... Het is gewoon niet prettig om naar te kijken)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline Dimi

• Lid
« Reactie #18 Gepost op: 2009/01/14, 10:59:33 »
je kan emesene trouwens perfect ombouwen tot WLM met enkele skins
Laptop Dell Precision M6500 (64GB SSD) 16 GB ram Ubuntu 9.10

valérie

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 2009/01/24, 00:42:29 »
als mijn dochter bij haar vader is gebruik ze windows lives met Vista> en als ze bij mij is gebruik ze " emesene" > ze logt ze in met haar hotmail account of windows lives account. mischien is wat je zoekt?

Offline frank7

• Lid
« Reactie #20 Gepost op: 2009/01/24, 01:32:44 »
Zo af en toe gebruik ik amsn maar ik kan mijn voorstellen dat als men deze veel gebruikt het ook belangrijk vind hoe het eruit ziet. Ik ga meer voor de functionaliteit dan voor het uiterlijk en ik heb nou eenmaal amsn op de laptop staan en het werkt voor mij goed. Over kmess kan ik niet oordelen, misschien dat ik er binnenkort een keer naar kijk

succes met de keuze

Frank
Ubuntu user #248431
linux user #480561