Even vanaf het begin...
Mijn pa had een computer met daarin een raid0 configuratie. Die computer had vage klachten en de raidconfiguratie was offline gegaan. Ik heb de configuratie weer online gekregen (weet niet meer hoe) en deze heeft het daarna een tijdje gedaan. Computer deed daarna weer vaag en voordat de boel helemaal instortte heb ik een dd-image en een E01-file van de raid0 gemaakt. Als ik nu echter met Photorec de bezig ga vind deze alleen maar beschadigde JPG-bestanden. Als ik deze met Windows XP bekijk is de preview in orde (zie thumbnail attachment), maar de foto is door elkaar gehutseld. Ik heb vandaag de Raidcontrolerkaart in mijn PC gezet met de harde schijven (kabels, hardeschijven zijn gemarkeerd door mijn Pa) en gelukkig kan ik de schijven nu 'zien' als een raid0. Ik ben nu weer bezig met Photorec, maar heb hetzelfde probleem. Ik dacht dat het misschien kwam, omdat de schijven toch verwisseld waren, maar bij verwisselen krijg ik wederom de door elkaar gehutselde foto's. Het zijn enkele foto's dus ik ben ook al in Gimp bezig geweest de verschillende stukjes op de juiste plek te zetten, maar na twee uur bezig te zijn met één foto kwam ik er toch niet uit. Heeft iemand een idee hoe ik de de foto's weer in orde krijg?