Hallo

Sinds enige tijd werken de programma's
Tomboy Notes en
F-spot Photo Manager niet meer. De output van f-spot is:
jeroen@berrie:~$ f-spot
** (/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:9118): WARNING **: The following assembly referenced from /usr/lib/f-spot/f-spot.exe could not be loaded:
Assembly: Mono.Addins.Setup (assemblyref_index=31)
Version: 0.3.0.0
Public Key: 0738eb9f132ed756
The assembly was not found in the Global Assembly Cache, a path listed in the MONO_PATH environment variable, or in the location of the executing assembly (/usr/lib/f-spot).
** (/usr/lib/f-spot/f-spot.exe:9118): WARNING **: Could not load file or assembly 'Mono.Addins.Setup, Version=0.3.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=0738eb9f132ed756' or one of its dependencies.
Unhandled Exception: System.IO.FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'Mono.Addins.Setup, Version=0.3.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=0738eb9f132ed756' or one of its dependencies.
File name: 'Mono.Addins.Setup, Version=0.3.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=0738eb9f132ed756'
Tomboy geeft een vergelijkbare output met dezelfde error "The assembly was not found in the Global Assembly Cache, a path listed in the MONO_PATH environment variable, or in the location of the executing assembly" wat mij tot de conclusie leidde dat het aan het mono platform ligt, maar beide applicaties op zijn ontwikkeld. Om tomboy weer werkende te krijgen heb ik de volgende dingen geprobeerd:
- alle dependencies van tomboy opnieuw installeren (totaal geen effect)
- alle geïnstalleerde packages, die onderdeel zijn van mono purgen en opnieuw installeren (omdat ik niet welke dit allemaal zijn het ik de reverse dependencies van mono-common en mono-runtime en mono-gac onderzocht) (totaal geen effect)
- na wat googelen ben ik erachter gekomen dat de missende assemblies (zie error output hierboven) dll bestanden zijn die wel degelijk op mijn computer te vinden zijn. Ik heb de missende dll's aan de
Gnome Assembly Cache toegevoegd (zoals gesuggereerd in de output) Bijvoorbeeld toen tomboy de assembly gtk-sharp niet kon vinden heb ik dit opgelost door de volgende code uit te voeren:
sudo gacutil -i /usr/lib/mono/gtk-sharp-2.0/gtk-sharp.dll
Dit heb ik net zolang gedaan tot ik geen assembly-could-not-be-loaded-error's meer kreeg. Nu krijg ik de volgende error als ik tomboy uitvoer:
jeroen@berrie:~$ tomboy
Unhandled Exception: System.DllNotFoundException: libglib-2.0-0.dll
at (wrapper managed-to-native) GLib.Marshaller:g_malloc (uintptr)
at GLib.Marshaller.StringToPtrGStrdup (System.String str) [0x00000]
at Gtk.Application.SetPrgname () [0x00000]
at Gtk.Application.Init () [0x00000]
at Tomboy.Application.Initialize (System.String locale_dir, System.String display_name, System.String process_name, System.String[] args) [0x00000]
at Tomboy.Tomboy.Main (System.String[] args) [0x00000]
Als ik zoek op libglib* dan worden echter geen dll bestanden gevonden, dus ik zit vast.
Het enige wat een oorzaak zou kunnen zijn van deze problemen dat ik kan verzinnen is het volledig verwijderen van mono-gmcs een paar weken eerder. (uiteraard heb ik deze opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat) Ik heb tomboy en f-spot echt nodig, dus iedere hulp zal zeer gewaardeerd worden. Ik gebruik Hardy Heron.