Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux  (gelezen 251132 keer)

Offline eendje

• Lid
Re: OpenTeacher: Overhoorprogramma voor Linux
« Reactie #25 Gepost op: 2009/01/07, 21:45:35 »
Versie 1.0 lijkt goed te werken tot nu toe op Hardy. Toch al wel één bug ontdekt (Hulp > over dit programma werkt niet), maar is voor het gebruik a sich niet erg. (bug gerapporteerd)
« Laatst bewerkt op: 2009/01/07, 21:48:57 door eendje »
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #26 Gepost op: 2009/01/07, 23:14:16 »
Wow, het straalt professionaliteit uit dit project!

Ik heb het getest, en het werkt prima op Xubuntu 8.04

Alleen de tekst "Second Answer (optional) is niet geheel te lezen, zie screenshot.

En about werkt bij mij ook niet.

Citaat
~$ openteacher
QObject::connect: Connecting from COMPAT signal (QAction::activated())
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/share/openteacher/openteacher.py", line 717, in aboutDialog
    about.setupUi(dialog)
  File "/usr/share/openteacher/aboutWindow_ui.py", line 75, in setupUi
    self.treeWidget.setHeaderHidden(True)
AttributeError: setHeaderHidden

Offline eendje

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2009/01/07, 23:18:40 »
 bug in about box heb ik vanavond in launchpad gemeld (https://bugs.launchpad.net/openteacher/+bug/314853). Het vakje tweede antwoord kun je breder maken. Ga maar eens met je muis naast de tekst staan dan veranderd je muiscursor in een dubbele pijl. Muis indrukken, slepen en klaar is Klara!
Ik blog dus ik besta!

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2009/01/08, 09:16:32 »
Het feit dat het About scherm niet werkt ligt aan de Qt versie van Hardy, maar kan eenvoudig opgelost worden. Het automatisch herschalen van de kolommen van de tabel bij het opstarten zou ook het tweede probleem moeten oplossen. Beiden zullen gefikst worden in een volgende versie :)

Cumulus007: Standaard gebeurt dat niet, je moet daarvoor QGtkStyle installeren (komt wel standaard in Qt 4.5)

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
« Reactie #29 Gepost op: 2009/01/08, 19:02:57 »
En hij gebruikt Xfce, dut het zal wel lijken op zijn xfce-thema.

Offline stani

• Lid
    • http://pythonide.stani.be
« Reactie #30 Gepost op: 2009/01/14, 02:28:26 »
Teach2000 + wine kan voor zover ik weet niet printen. Als je dit toevoegt aan openteacher, zal de populariteit snel stijgen.

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2009/01/15, 20:09:24 »
Bedankt :) Zal de tips meenemen.

Offline jusgje

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2009/01/21, 16:42:48 »
goed programma! ik ben hier mijn franse woorden mee aan het leren.

ik heb nog een suggestie: het zou handig zijn als de cursor automatisch weer terug komt in het in invoerveld na het aanklikken van een symbool, nu moet je de hele tijd klikken. en dat is vaak met franse woorden!

komt het programma nog een keer in de ubuntu-pakketbronnen?

Offline eendje

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2009/01/21, 19:35:56 »
goed programma! ik ben hier mijn franse woorden mee aan het leren.

ik heb nog een suggestie: het zou handig zijn als de cursor automatisch weer terug komt in het in invoerveld na het aanklikken van een symbool, nu moet je de hele tijd klikken. en dat is vaak met franse woorden!

Zit er al in als de je laatste versie van de launchpadsite haalt :)

Ik zou graag onderstaande punt (genoemd door Cumulus007) graag snel geïmplementeerd zien, maar ja wie ben ik ;)

-mogelijkheid om toelichting bij fout antwoord langer te laten staan, momenteel verdwijnt hij te snel (instellen in seconden, instellen dat deze moet verdwijnen bij Entertoets/zelf in te stellen toets)
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #34 Gepost op: 2009/03/10, 19:26:26 »
Het is ook wel handig als je woorden kan selecteren en alleen de geselecteerde woorden worden dan overhoord.
Van Ubuntu 6.10 naar Ubuntu 12.10 met een rare amazon bug.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2009/03/10, 19:33:02 »
Het is ook wel handig als je woorden kan selecteren en alleen de geselecteerde woorden worden dan overhoord.

Je kunt het ook eventueel direct in de bugtracker rapporteren, dan heeft lordnoid het direct op z'n lijstje staan (https://bugs.edge.launchpad.net/openteacher) Wel even een account maken...
Ik blog dus ik besta!

« Reactie #36 Gepost op: 2009/03/11, 16:05:30 »
Het had zeker een mooi project kunnen worden...
waarom is het gestopt?
Van Ubuntu 6.10 naar Ubuntu 12.10 met een rare amazon bug.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2009/03/12, 15:10:51 »
Nee toch? Is lordnoid te druk?
Ik blog dus ik besta!

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2009/03/12, 16:41:23 »
Ik heb ooit ook wat patches bijgedragen, maar ik heb het momenteel ook erg druk met andere dingen. Ik houd het project in ieder geval op mijn lijstje; het kan zeker mooi worden :)

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2009/03/21, 17:25:17 »
Ik leef nog, maar het ligt inderdaad even stil.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2009/03/21, 19:13:23 »

Zolang het even is het niet zo erg volgens mij, maar blijkbaar waren er al mensen bang dat het van een goed lopend project abandonware was geworden.
Ik blog dus ik besta!

Offline stani

• Lid
    • http://pythonide.stani.be
« Reactie #41 Gepost op: 2009/03/24, 11:42:44 »

Zolang het even is het niet zo erg volgens mij, maar blijkbaar waren er al mensen bang dat het van een goed lopend project abandonware was geworden.
Dat is wel erg snel. Het beste wat je kan doen om het project levendig te houden is regelmatig je enthousiasme laten blijken (dat doe je al), voorstellen om te helpen (bv documentatie schrijven), er zo veel mogelijk reclame voor maken enz...

skatefreak

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 2009/05/05, 20:30:24 »
Hallo,

Echt een super programma wat je hebt geschreven! Ik ben een tijd geleden geprobeerd teach2000 via wine te laten draaien, maar dat lukte niet.
Ik heb het net geïnstalleerd op ubuntu 9.04. Installatie (via de synaptic) verliep goed. Alle pakketten die ik nog niet had haalde hij netjes op en installeerde hij. Hij staat gewoon in het menu onder education en het lijkt stabiel te draaien (ik heb hem nu drie kwartier gebruikt). Als ik dit zo zie zou ik echt mee willen helpen met de ontwikkeling ervan...ik heb alleen de ballen verstand van linux en van phyton, maar daar wil ik verandering in gaan brengen.
Ik heb twee dingen die eventueel verbeterd kunnen worden:
- Nadat een overhoring klaar is switched hij van het "Overhoor me!" tabblad naar het "Voeg toe" tabblad. Ik neem woordenlijsten soms 6 of 7 keer achter elkaar door, en dan begint dat best irritant te worden.
- En ik hou van sneltoetsen. Dus misschien is het een idee om het switchen van "Voet toe" naar "Overhoor me!" en weer terug via een sneltoets/sneltoetsen te kunnen doen. Dan kan ook meteen de knop "Toch goedkeuren" en sneltoets krijgen (net als in Teach2000).
Dus als dat aangepast zou kunnen worden (ik ga het zelf ook wel even proberen) dan zou het helemaal geweldig zijn, maar nu werkt het ook al hartstikke fijn. Echt top dit programma!

edit:
Na heel wat geprobeer heb ik het voor elkaar gekregen om mijn eerste punt in het programma te krijgen (dus dat hij in overhoren blijft nadat de overhoring klaar is). Het is niet zo netjes gedaan, maar het lijkt te werken De code:
zoek de volgende code in openteacher.py:
#Stop the lesson
    def stopLesson(self):
        self.overhoring = False
        self.ui.totalQuestionsLabel.setText("0")
        self.ui.rightAnswersLabel.setText("0")
        self.ui.noteLabel.setText("0")
        self.ui.progressBar.setValue(0)
        self.ui.tabWidget.setCurrentIndex(0)
voeg aan het eind van dit stuk code het volgende toe:
        self.ui.tabWidget.setCurrentIndex(1)
    #Stop lessen without loop
    def stopLessona(self):
        self.overhoring = False
        self.ui.totalQuestionsLabel.setText("0")
        self.ui.rightAnswersLabel.setText("0")
        self.ui.noteLabel.setText("0")
        self.ui.progressBar.setValue(0)
        self.ui.tabWidget.setCurrentIndex(0)

zoek daarna het volgende stuk code in openteacher.py op (staat in de functie tabChange)

if warn == QtGui.QMessageBox.Yes:
                self.stopLesson()

en vervang aan het einde de
self.stopLesson()
in
self.stopLessona()
Wat ik gedaan heb.
Eigenlijk heel simpel. Als hij klaar is en stopt met de overhoring, schakelt hij terug naar de tab "Voeg toe". Na de code van tab verandering laat ik hem meteen weer terugspringen naar de "Overhoor me!" tab (Het was niet mogelijk om bij het overschakelen van de tabs van de "Overhoor me!" tab naar de "Overhoor me!' tab over te schakelen -> ik kreeg één of andere error))
Maar er deed zich een probleem voor. Als je tijdens de overhoring op de "Voeg toe" tab klikt, dan wordt de "Voeg toe" tab getoond. Dit gebeurt via de zelfde functie die na de overhoring de tab veranderd van "Overhoor me!" tab naar de "Voeg toe" tab (de functie die ik dus net had aangepast). Het komt er dus op neer dat je ook als je tijdens de overhoring naar de "Voeg toe" tab wilt je meteen weer terug wordt geschakeld naar de "Overhoor me!" tab. Dit heb ik omzeilt door een nieuwe functie te maken (eigenlijk de oorspronkelijke stopLesson() functie): stopLessona(). Deze springt van de "Overhoor me!" tab naar de "Voeg toe" tab laat springen, maar daarna niet meer terug naar de "Overhoor me!" tab. Probleem opgelost. Hopelijk heeft iemand er wat aan. En als dit in een volgende versie van OpenTeacher wil intergreren met deze code, doe het gerust!

edit 2:
na weer wat geprobeer is het ook gelukt om mijn tweede punt erin te krijgen: het alsnog goed rekenen van een fout antwoord via een sneltoets
open openteachter_ui.py
en voeg helemaal aan het eind van het bestand de volgende regel code toe:
self.correctButton.setShortcut("Ctrl+E")en thada, de "Toch goedkeuren" button werkt nu via de sneltoets Ctrl+E
« Laatst bewerkt op: 2009/05/06, 13:26:59 door skatefreak »

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #43 Gepost op: 2009/06/09, 21:17:41 »
Hoi lordnoid,

ben je geintresseerd in een functie om lijsten via de wrts-api rechtstreeks in OpenTeacher te laden? Ik ben nu zelf een tijdje bezig met PyQt4 en wil zoiets wel programmeren als je geintresseerd bent.

Marten
P.S. Zou iemand die functie gebruiken als hij erin zat? (hier alvast iemand, maar het is altijd goed om te kijken of er vraag naar is ;))
« Laatst bewerkt op: 2009/06/09, 21:33:07 door commandoline »

« Reactie #44 Gepost op: 2009/06/10, 10:16:25 »
Volgens mij ligt het project stil, maar als ge wat PyQT ervaring hebt en iets nieuws wilt inbouwen, kunt ge dat altijd doen he :).

bzr branch lp:openteacher

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #45 Gepost op: 2009/06/10, 15:32:36 »
Volgens mij ligt het project stil, maar als ge wat PyQT ervaring hebt en iets nieuws wilt inbouwen, kunt ge dat altijd doen he :).

bzr branch lp:openteacher
Ik weet dat het project stil ligt, maar dat is juist een reden om het wat uit te breiden, al is het alleen maar om duidelijk te maken dat het project niet dood is. Maar ik zal de source zeker eens wat uitgebreider gaan bekijken, en als ik zin heb schrijf ik er wel wat code bij.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2009/06/10, 17:04:45 »
Het is denk ik het beste om een patch te maken van je wijzigingen tegen de laatste versie van de code op Bzr, en die patch dan naar Milan te mailen (aangezien ze geen mailinglist hebben).

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #47 Gepost op: 2009/06/10, 18:59:10 »
Het is denk ik het beste om een patch te maken van je wijzigingen tegen de laatste versie van de code op Bzr, en die patch dan naar Milan te mailen (aangezien ze geen mailinglist hebben).

Ik heb nog nooit eerder via bzr gewerkt. Toen ik begon met programmeren heb ik de bzr gespiegeld naar ~/openteacher. Is het nu mogelijk om mijn versie te vergelijken met die die online staat en er een patch van te maken?

Marten
P.S. Het werkt al, een groot deel van de code kon ik bijna kopieren uit oude scriptjes van mijzelf. En het parsen van xml kon ik omleiden naar de functie die erin zat om wrts-bestanden te openen. Er bleef dus eigenlijk niet zoveel over, op het zo mooi mogelijk aan elkaar lijmen na. :)

Offline Luuk58

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2009/06/10, 19:36:59 »
P.S. Zou iemand die functie gebruiken als hij erin zat? (hier alvast iemand, maar het is altijd goed om te kijken of er vraag naar is ;))

IK! IK! IK!
En dan ook meteen lijsten direct exporteren naar Wrts, een soort IMAP-client voor Wrts ofzo?
Hm, why the hell not, maak er meteen een Wrts Offline van ofzo. (daar zeur ik al maanden om @ Wrts)

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #49 Gepost op: 2009/06/12, 19:50:35 »
IK! IK! IK!
En dan ook meteen lijsten direct exporteren naar Wrts, een soort IMAP-client voor Wrts ofzo?
Hm, why the hell not, maak er meteen een Wrts Offline van ofzo. (daar zeur ik al maanden om @ Wrts)

Importeren en Exporteren werkt nu, het enige waarvoor je nog op WRTS moet inloggen is voor onderhoud aan de lijsten. (Verwijderen, aanpassen e.d.) De code heb ik naar lordnoid gemaild, dus het is nu even afwachten.