Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting  (gelezen 42190 keer)

Offline Bitbuntu

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #150 Gepost op: 2008/12/21, 16:36:51 »
En vrijwilligers zijn natuurlijk vaak wat onbetrouwbaar voor wat betreft inzet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Voor geestdrift aan te wakkeren en inzet vind ik deze zin niet erg bevorderend.

Is niet negatief bedoeld, excuus..

Wat ik bedoel is dat, wanneer je iets doet met hulp van vrijwilligers, je nooit zeker weet of en wanneer er er genoeg mensen zijn en blijven om datgene wat gepland is daadwerkelijk te realiseren. Ikzelf heb hier ook eens verstek moeten laten gaan op een crusiaal moment omdat persoonlijke omstandigheden dat afdwongen.

Groet

Volledig mee eens. Iedereen kan wel eens iets voor hebben zodat hij verstek moet geven. Maar wat de meeste vrijwilligers vergeten te doen is dat op tijd melden. En als ze dat niet doen gaat de organisatie ervanuit dat ze op zijn medewerking kan rekenen, en zit je met een probleem.
Wat ik ook ondervonden heb is dat er een groot verschil is tussen vrijwilligers die in een vereniging zitten en "vreemde" vrijwilligers. Op de vereniging-vrijwiligers kun je volgens mij beter rekenen dan vrijwilligers van buitenaf.
Als ik weer even een voorbeeld mag aanhalen zoals de release in Hasselt. Dit waren allen vrijwilligers van de computerclub De Bitmappers. En ik denk niet dat er één iemand niet gekomen is die zijn medewerking toegezegt had. Integendeel zelfs. Er waren MEER vrijwilligers dan er op de lijst stonden bij het organiseren. Deze vrijwilligers doen het niet voor de releaseparty, maar voor hun vereneging. Je mag gerust weten dat er vrijwilligers bij zijn die zelfs anti-linux zijn, maar ze stonden er wel.
Op één uitzondering na. Ik vergat Scorman. Dit had zijn medewerking toegezegt om het netwerk te verzorgen. En die kerel stond er maar. Neem maar van me aan dat hij zijn uiterste best gedaan had om het netwerk pikobello te laten draaien. (En dat is hem ook gelukt) Hierbij Scorman, nogmaals uit naam van de Bitmappers onze dank.
Besluit: Toch fijn dat er nog mensen zijn waar je op kan rekenen, maar echter jammer dat het eigen volk is.

Offline Tom

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #151 Gepost op: 2008/12/21, 16:37:11 »
En vrijwilligers zijn natuurlijk vaak wat onbetrouwbaar voor wat betreft inzet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Voor geestdrift aan te wakkeren en inzet vind ik deze zin niet erg bevorderend.

Is niet negatief bedoeld, excuus..

Wat ik bedoel is dat, wanneer je iets doet met hulp van vrijwilligers, je nooit zeker weet of en wanneer er er genoeg mensen zijn en blijven om datgene wat gepland is daadwerkelijk te realiseren. Ikzelf heb hier ook eens verstek moeten laten gaan op een crusiaal moment omdat persoonlijke omstandigheden dat afdwongen.

Groet

Was ook niet boos gemeend vriend , alles oke.
Groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL
« Reactie #152 Gepost op: 2008/12/22, 10:33:32 »
Citaat
Ik heb in deze draad reeds duidelijk aangegeven dat de discussie over een rechtspersoon los staat van het voorstel ter structurering van de ReleaseParty organisatie.

en ik zeg, en volgens mij iedereen, dat bij het organiseren van grote LTS party''s, de organisatie van die party''s nooit (meer) los kan staan van de nog op te richten rechtspersoon. en al die redenen daarvoor zijn nu gepasseerd en herhaald, nu is de leiding van ubuntu-nl aanzet.

Ik ben het met Leoquant eens. Het is wel een goed idee om een stevig draaiboek neer te zetten, zodat de organisatoren er straks mee aan de slag kunnen. Maar de drie onderdelen (rechtspersoon, media en release parties) zijn wel dusdanig met elkaar vervlochten dat we moeten oppassen niet drie aparte clubjes te maken die we straks weer in elkaar moeten schuiven. Enthousiasme is goed, maar een solide uitwerking is belangrijker. Dan duurt het maar een maandje langer.

maargoe, zoals jan al terecht stelde, nu is de leiding van ubuntu-nl aan zet. ben benieuwd

Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #153 Gepost op: 2008/12/27, 18:49:56 »
Even ter update. Uit het overleg van het Ubuntu-NL team van 20 december:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081220


Citaat
Punt 6
Idem voor de rechtspersoon
SWAT gaat samen met Jan stedehouder en een aantal mensen van Canonical om tafel om te kijken wat de mogelijkheden zijn en wat het beste is.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #154 Gepost op: 2008/12/27, 19:59:17 »
Even ter update. Uit het overleg van het Ubuntu-NL team van 20 december:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081220


Citaat
Punt 6
Idem voor de rechtspersoon
SWAT gaat samen met Jan stedehouder en een aantal mensen van Canonical om tafel om te kijken wat de mogelijkheden zijn en wat het beste is.

hou ons op de hoogte jan!

Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #155 Gepost op: 2008/12/27, 22:21:45 »
Goed nieuws, er zit schot in de zaak zo te zien!   :)

Offline Drummies

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #156 Gepost op: 2008/12/27, 22:29:50 »
Even ter update. Uit het overleg van het Ubuntu-NL team van 20 december:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/Meetings/Meeting20081220  #6


succes heren, tijdens de bespreking met de vertegenwoordigers van Canonical
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #157 Gepost op: 2008/12/29, 13:51:07 »
Update: SWAT (Sebastiaan) heeft contact met me opgenomen. De eerste mailtjes zijn heen en weer gegaan.

Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #158 Gepost op: 2008/12/29, 19:06:26 »
Update: SWAT (Sebastiaan) heeft contact met me opgenomen. De eerste mailtjes zijn heen en weer gegaan.
Perfect! Ik ben blij dat er wat gebeurt. Maar helemaal super vind ik het dat je openheid van zaken geeft en ons zodoende betrekt in het proces. Prima.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline wutnubu

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #159 Gepost op: 2008/12/29, 20:40:56 »
Helemaaltopallemaal..

Succes Jan. Is het wellicht een idee er een apart voortgangs-draadje van te maken.

Groet

Offline Drummies

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #160 Gepost op: 2008/12/29, 20:46:48 »
Helemaaltopallemaal..

Succes Jan. Is het wellicht een idee er een apart voortgangs-draadje van te maken.

Groet

goed plan dan kan ik dit topic sluiten,het topic doel is bereikt de onderhandelingen tussen Ubuntu NL en Canonical worden opgestart......    geef maar een seintje wanneer dit topic afgesloten kan worden
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #161 Gepost op: 2008/12/29, 21:30:19 »
    geef maar een seintje wanneer dit topic afgesloten kan worden
Wat/wie houdt je tegen Drummies? Je hebt je doel bereikt met dit draadje. Op naar je volgende doel met dito draadje?

Het was een heftig draadje. Dat wel. Maar voorlopig is een stapje gedaan in de goede richting.
Lastig hoor, verandering en groter groeien.
Maar gelukkig zijn er dwarsliggers waarover de trein weer verder kan.

Hopla, nieuwe draad, nieuwe kansen!
« Laatst bewerkt op: 2008/12/29, 21:46:13 door laacque »
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Offline heir4c

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #162 Gepost op: 2008/12/29, 22:16:35 »
Maar gelukkig zijn er dwarsliggers waarover de trein weer verder kan.

Deze kende ik nog niet,   8) 
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Tom

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #163 Gepost op: 2008/12/29, 22:28:38 »
Maar gelukkig zijn er dwarsliggers waarover de trein weer verder kan.

Deze kende ik nog niet,   8) 
Nog nooit treinrails gezien met bielzen of te wel dwarsliggers. (lol).
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline chaos7

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #164 Gepost op: 2008/12/29, 23:10:46 »
ik kende m als;

geen spoor zonder dwarsliggers :D :D
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline siegi

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #165 Gepost op: 2008/12/29, 23:54:59 »
goed plan dan kan ik dit topic sluiten,het topic doel is bereikt de onderhandelingen tussen Ubuntu NL en Canonical worden opgestart......    geef maar een seintje wanneer dit topic afgesloten kan worden
Als jij een topic kan sluiten dan lijkt me toch iets mis met de instellingen van het forum.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #166 Gepost op: 2008/12/30, 00:08:58 »
Citaat van: siegi
Als jij een topic kan sluiten dan lijkt me toch iets mis met de instellingen van het forum.


jij moet toch beter weten,ik kan een topic niet sluiten of op slot zetten,jammer om het zo letterlijk op te vatten

voor de duidelijkheid ik kan aangeven om topic te sluiten op de manier zoals we nu ook doen om iets als opgelost te markeren

bij deze mag je topic markeren met een slotje

« Laatst bewerkt op: 2008/12/30, 00:23:44 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline heir4c

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #167 Gepost op: 2008/12/30, 02:04:57 »
ik kende m als;

geen spoor zonder dwarsliggers :D :D
Ook goed: twee nieuwe lijfspreuken erbij.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #168 Gepost op: 2008/12/30, 20:51:21 »
Dus, nu er gezegd wordt dat er eindelijk overleg is tussen Ubuntu-nl en Canonical gaan we het draadje stoppen?

Ik wil eerlijk gezegd graag weten wat er verteld wordt. Zoals 't er nu bijloopt zal er weer niets veranderen want qua openheid blijft de hele conversatie tussen SWAT en Jono privé. Voor er een nieuwe releaseparty komt zou er echt wel duidelijkheid moeten komen over die rechtspersoon. En de mensen die er één willen organiseren wachten met ongeduld op duidelijkheid.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/30, 22:00:40 door bartek »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline siegi

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #169 Gepost op: 2008/12/30, 20:54:16 »
Dus, nu er gezegd wordt dat er eindelijk overleg is tussen Ubuntu-nl en Canonical gaan we het draadje stoppen?
Daarom sluit ik het draadje ook niet.

@drummies ik vond het opzich gewoon raar dat je zei
Citaat van: drummies
geef maar een seintje wanneer dit topic afgesloten kan worden
Leek of dat je het zelf kon. Het forum is namelijk nieuw en ik weet niet hoe de instellingen pressies zitten voor gewone gebruikers. Sinds kort kunnen gebruikers bijv ook een topic titel aanpassen. Om maar een voorbeeld te geven.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/30, 20:57:07 door siegi »

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #170 Gepost op: 2008/12/30, 21:51:39 »
@siegi: klopt, men post was ook bedoelt om aan drummies aan te geven dat er zeker nog geen slotje op mag, dat ie't zelf niet kon afsluiten had ik al begrepen. Ik wilde gewoon een argument geven waarom 't beter open kan blijven.

Ik had beter duidelijk aangegeven dat het men post voor drummies bedoelt was ;)
« Laatst bewerkt op: 2008/12/30, 22:01:18 door bartek »
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #171 Gepost op: 2008/12/30, 22:19:43 »
Dus, nu er gezegd wordt dat er eindelijk overleg is tussen Ubuntu-nl en Canonical gaan we het draadje stoppen?

Ik wil eerlijk gezegd graag weten wat er verteld wordt. Zoals 't er nu bijloopt zal er weer niets veranderen want qua openheid blijft de hele conversatie tussen SWAT en Jono privé. Voor er een nieuwe releaseparty komt zou er echt wel duidelijkheid moeten komen over die rechtspersoon. En de mensen die er één willen organiseren wachten met ongeduld op duidelijkheid.

Bart, ik begrijp de bezorgdheid, vandaar dat ik heb doorgegeven dat SWAT contact heeft opgenomen zodat iedereen weet wat de stand van zaken is. Inhoudelijk is er nog niets nieuws te melden, maar zodra er iets nieuws is wordt dat ook bekend gemaakt. Mij maakt het niet uit of we daarvoor dit draadje open houden of een ander draadje. Het is goed om het geheel scherp in de gaten te houden, al zou ik het persoonlijk wel prettig vinden als bij het uitblijven van nieuwe berichten direct het slechtste wordt verondersteld.

Offline Drummies

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #172 Gepost op: 2008/12/30, 22:40:10 »
@bartek omdat zie quote werd voorgesteld,was ik van mening dat topic dicht kon,alleen met de bedoeling om de evt rapportage van Jan Stedehouder in een nieuwe draad duidelijker naar voren te laten komen

Helemaaltopallemaal..

Succes Jan. Is het wellicht een idee er een apart voortgangs-draadje van te maken.

Groet

@siegi betreft even een communicatiestoring,begrijpelijk dat het verkeerd over kwam,ik had wat duidelijker moeten zijn
« Laatst bewerkt op: 2008/12/30, 22:43:31 door Drummies »
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #173 Gepost op: 2008/12/30, 22:41:07 »
Het is goed om het geheel scherp in de gaten te houden, al zou ik het persoonlijk wel prettig vinden als bij het uitblijven van nieuwe berichten direct het slechtste wordt verondersteld.
Als de discussie erover al loopt van augustus 2007 (en zelfs ervoor zoals Dennis zelf aangeeft) zonder gevolg blijft en er nu eindelijk schot in de zaak lijkt te komen is het niet meer dan normaal dat we het ijzer warm willen houden voor we binnenkort weer opnieuw alles gaan moeten oprakelen. Persoonlijk zou ik zeer graag zien dat er nu eindelijk een positief gevolg komt en dat we de "slechte veronderstelling" van mij binnen een paar weken kunnen weglachen.

Alvast veel succes met de gang van zaken.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Support Ubuntu NL/eventueel op te richten rechtspersoon/stichting
« Reactie #174 Gepost op: 2008/12/30, 22:42:50 »
Citaat
al zou ik het persoonlijk wel prettig vinden als bij het uitblijven van nieuwe berichten direct het slechtste wordt verondersteld.

dat meen je niet....