Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox crasht bij start filmpje. (Opgelost)  (gelezen 6295 keer)

Firefox crasht bij start filmpje. (Opgelost)
« Gepost op: 2008/11/27, 00:37:08 »
Soms als ik een filmpje start onder Firefox, b.v. een YouTube filmpje, dan knalt Firefox eruit. Als ik hem dan weer start en de oude situatie herstel (vraagt hij om), dan speelt Firefox het filmpje zonder problemen af. Waardoor zou hij er de eerste keer uitknallen?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/15, 01:45:59 door HermanDegenhart »

Offline siegi

• Lid
Re: Firefox crasht bij start filmpje.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/27, 01:23:22 »
Dit heeft meer te maken met de plugins van firefox. Namelijk de gesloten flash plugin.
Kijk eens of toevallig libflashsupport geïnstalleerd is, en verwijder deze indien nodig. Dit is niet de flash plugin zelf dus je kan perfect werken zonder.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/27, 02:13:37 »
Bedankt. Libflashsupport was inderdaad geïnstalleerd. Bevat kennelijk nog een bug. Is het erg als ik de functies van dit pakket moet missen?

« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/27, 02:56:35 »
Een gerelateerd probleempje is het volgende. Als ik een video ergens aanklik, speelt hij normaal gesproken af. Ik krijg eerst een zwart scherm te zien met daarin  (no video) , maar dat verdwijnt na een paar seconden waarna het filmpje gaat spelen. Behalve op de site:  www.bloomberg.com  . Als ik daar een filmpje aanklik, dan krijg ik ook eerst een zwart scherm met daarin (no video), maar dat verdwijnt niet. Het scherm blijft zwart. Op een engels ubuntu-blog gaf iemand enige tijd geleden richtlijnen hoe je players te installeren. Hij was nogal verrukt van Gnash, als ik het wel heb. Ik heb indertijd zijn raad opgevolgd en alles speelde inderdaad. Dit blog echter schijnt weg. Ik kan het althans niet meer vinden. Ook het blog van Tom Rooze is er niet meer. Hoe krijg ik nu alle filmpjes spelend? De mutimedia paragraaf op ons eigen blog heb ik gevolgd. Kennelijk is dat toch niet voldoende. Ook de filmpjes op de site  www.beurs.nl  hebben iets eigenaardigs. Het eigenlijke filmpje daar wordt voorafgegaan door een flashfilmpje met reclame. Bij mij is het zo: of het flashfilmpje heeft geluid en het gesprek daarna niet, of het flashfilmpje is stom en het gesprek daarna heeft wel geluid. Allebei met geluid schijnt niet te kunnen. Vreemde kuren. Toch?

« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/27, 09:01:59 »
Installeer Ubuntu restricted extra's en alles wordt afgespeeld.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/27, 13:47:29 »
Dat had je gedacht. Dat pakket is allang geïnstalleerd, maar helpt dus niet in alle gevallen. Die Engelsman had daar een oplossing voor. Maar die kan ik niet meer vinden.

NO_PUBKEY 2EBC26B60C5A2783
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/27, 15:31:10 »
Tijdens de uitvoering van de Multimedia paragraaf op de site voor computertips voor Ubuntu, kreeg ik tijdens een updatesessie deze mededeling voorgeschoteld: An error occured, NO_PUBKEY 2EBC26B60C5A2783. Wat is er aan de hand en hoe los ik dat op?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/27, 15:53:21 »
Een gerelateerd probleempje is het volgende. Als ik een video ergens aanklik, speelt hij normaal gesproken af. Ik krijg eerst een zwart scherm te zien met daarin  (no video) , maar dat verdwijnt na een paar seconden waarna het filmpje gaat spelen. Behalve op de site:  www.bloomberg.com  . Als ik daar een filmpje aanklik, dan krijg ik ook eerst een zwart scherm met daarin (no video), maar dat verdwijnt niet. Het scherm blijft zwart. Op een engels ubuntu-blog gaf iemand enige tijd geleden richtlijnen hoe je players te installeren. Hij was nogal verrukt van Gnash, als ik het wel heb. Ik heb indertijd zijn raad opgevolgd en alles speelde inderdaad. Dit blog echter schijnt weg. Ik kan het althans niet meer vinden. Ook het blog van Tom Rooze is er niet meer. Hoe krijg ik nu alle filmpjes spelend? De mutimedia paragraaf op ons eigen blog heb ik gevolgd. Kennelijk is dat toch niet voldoende. Ook de filmpjes op de site  www.beurs.nl  hebben iets eigenaardigs. Het eigenlijke filmpje daar wordt voorafgegaan door een flashfilmpje met reclame. Bij mij is het zo: of het flashfilmpje heeft geluid en het gesprek daarna niet, of het flashfilmpje is stom en het gesprek daarna heeft wel geluid. Allebei met geluid schijnt niet te kunnen. Vreemde kuren. Toch?
Geachte Heer Degenhart mijn Blog zoals U die noemt is er nog altijd hoor , kijkt U maar bij mijn Handtekening.
Misschien had U die bij Uw Bookmarks staan (google pages heette het vroeger) maar dat is veranderd bij google....heet nu google sites.
Met vriendelijke groet Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/27, 16:24:33 »
Beste Femke, ik heb het betreffende tabblad gevonden, maar begrijp hier niets van. Ik denk dat hier inderdaad de oorzaak van mijn video probleem ligt. Hoe stel ik de zaken op dit tabblad het beste in?

Wandarooze, ik heb uw site gevonden. Wanneer gaat u die updaten voor 8.10, danwel aanvullen voor dat OS?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/27, 16:42:43 »

Zie boven , daar kunt U ook één en ander instellen.
Zo staat alles bij mij.
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/27, 16:46:40 »
Bedankt. Libflashsupport was inderdaad geïnstalleerd. Bevat kennelijk nog een bug. Is het erg als ik de functies van dit pakket moet missen?
Wat je gaat missen is de output plugin voor pulse audio. Als je meerdere geluidgevende applicaties tegelijk hebt openstaan kan het zijn dat je geen geluid meer krijgt bij flash.

« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/27, 16:58:50 »
Om welke versie van Flash gaat het hier?

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/27, 17:05:01 »
HermanDegenhart

firefox>>extra>>add-ons>>Plug-ins welke plug-ins zijn geinstalleerd en staan ze ingeschakeld,wellicht mis je er eentje
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

Re: Firefox crasht bij start filmpje. (opgelost)
« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/27, 17:35:51 »
Bij mij zit flashplugin-nonfree geïnstalleerd. Dat zou versie 10 moeten zijn.
De plugin in Firefox zijn:
Default Plugin/Demo Print Plugin for unix/linux/DivX Webplayer/gxine starter plugin/ /Java (TM) Plugin/QuickTime Plugin/Shockwave Flash/Totem Webbrowser Plugin/VLC Multimedia Plugin/Windows Mediaplayer Plugin 10/
Mankeert hier iets aan?
« Laatst bewerkt op: 2009/02/12, 16:52:40 door HermanDegenhart »

Offline visser

• Lid
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/27, 23:19:13 »
Ik zie dat je meerdere plugins hebt staan om multimedia af te spelen. Totem plugin en de vlc-plugin. Ik zie ook iets staan van gxine. Gebruik je misschien totem-xine ipv totem-gstreamer? Wanneer je ubuntu-restricted-extra's ook nog hebt geinstalleerd gebruik je ook nog eens de gstreamer engine. Als ik u was, zou ik me beperken tot 1 plugin in firefox. Meerdere plugins geraken wel eens in conflict met mekaar, wat niet bevorderlijk is voor de stabiliteit van firefox. Wanneer je iets met een bepaalde plugin niet kan afspelen zou ik de url kopiëren en in een andere speler plakken.

« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/28, 00:21:53 »
Zeer bedankt heer Visser, het probleem zat in Libflashsupport. Dat moest eruit. Op dit moment echter heb ik een rood kruis in het luidspreker icoontje in het rechter bovenpaneel. en heb dus helemaal geen geluid. Dit moet een systeem-probleem zijn en dus ergens op te lossen. Maar ja, waar moet ik op klikken of zo?

Offline visser

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2008/11/28, 09:47:06 »
Rechts klikken op het icoon van je volume en volumeregeling openen. Als je hier rode kruisjes ziet staan bij pcm of master of zo, gewoon de rode kruisjes wegklikken. Heb je dit al geprobeerd?

« Reactie #17 Gepost op: 2008/11/28, 10:00:22 »
Met Flash player 10 heb je libflashsupport als het goed is niet meer nodig.

« Reactie #18 Gepost op: 2008/11/29, 03:04:12 »
Geachte heer Visser, ik heb uw raad gevolgd. Het geluid doet het weer. Zeer bedankt.
Heer Autostatic, er moet iets met de Flashplayer 10 (adobe-flashplugin) aan de hand zijn. Als ik hem installeer en dus de flashplugin-nonfree (versie 9) verwijder, dan herkennen de sites met flash geen flashplayer aanwezig. Dus installeer ik maar weer versie 9. Dan spelen die flashfilmpjes tenminste af. Wat zou er met versie 10 mis zijn?

Offline Tom

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2008/11/30, 13:35:40 »
Geachte heer Visser, ik heb uw raad gevolgd. Het geluid doet het weer. Zeer bedankt.
Heer Autostatic, er moet iets met de Flashplayer 10 (adobe-flashplugin) aan de hand zijn. Als ik hem installeer en dus de flashplugin-nonfree (versie 9) verwijder, dan herkennen de sites met flash geen flashplayer aanwezig. Dus installeer ik maar weer versie 9. Dan spelen die flashfilmpjes tenminste af. Wat zou er met versie 10 mis zijn?

Dus gelukkig Opgelost.

« Reactie #20 Gepost op: 2008/11/30, 18:58:50 »
Heer Rooze, niet helemaal. de filmpjes op bloomberg.com b.v. spelen nog steeds niet af. De eerder genoemde legendarische Engelsman had daar een oplossing voor. Hij had voor de players een programma vergelijkbaar met het uwe. Het werkte perfect. Maar ja, het waardevolle is weerloos, zoals mevrouw Halsema dat zo roerend weet te zeggen. Overigens zou ik u graag over uw programma willen schrijven. Daar echter is dit forum niet de goede plek voor.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #21 Gepost op: 2008/11/30, 19:05:41 »
Heer Rooze, niet helemaal. de filmpjes op bloomberg.com b.v. spelen nog steeds niet af. De eerder genoemde legendarische Engelsman had daar een oplossing voor. Hij had voor de players een programma vergelijkbaar met het uwe. Het werkte perfect. Maar ja, het waardevolle is weerloos, zoals mevrouw Halsema dat zo roerend weet te zeggen. Overigens zou ik u graag over uw programma willen schrijven. Daar echter is dit forum niet de goede plek voor.

adobe-flashplugin op deze wijze geinstalleerd

post #26

« Reactie #22 Gepost op: 2008/11/30, 21:34:24 »
Heer Drummies, als ik naar de pagina ga die u opgeeft en Flashplugin aanklik, krijg ik een venster terug met deze tekst:
/tmp/adobe-flashplugin_10.0.12.36.orig.tar-1.gz kon niet worden geopend omdat de ermee geassocieerde hulptoepassing niet bestaat. Wijzig de associatie in uw voorkeuren.
Wat zou ik moeten wijzigen?
Overigens is de versie van flash op deze pagina precies gelijk aan de versie die in Synaptics zit. Deze versie is standaard in Intrepid 8.10 geïnstalleerd. Toen ik met mijn Intrepid computer nog verbinding met het Internet had, kon ik ook de bloomberg filmpjes niet afspelen. Er zou dus iets anders aan de hand kunnen zijn.

Offline Drummies

• Lid
« Reactie #23 Gepost op: 2008/11/30, 22:07:26 »

HermanDegenhart  ik verwees naar posje #26 onderstaande dus   

Antwoord #26, Vandaag om 15:45:40
   Antwoord met citaatCitaat
De adobe-flashplugin zit bij Hardy in de partner-pakketbron.

Systeem - Beheer - Softwarebronnen
tabblad Software van derden

Vink aan: http://archive.canonical.com/ubuntu hardy partner

Nou kun je hem wel vinden in Synaptic.   :-)

maar zie ook dat de juiste versie op u pc al geinstalleerd is dus overbodige info
« Laatst bewerkt op: 2008/11/30, 22:09:56 door Drummies »

« Reactie #24 Gepost op: 2008/11/30, 22:29:08 »
Desalniettemin hartelijk bedankt voor uw moeite. Het probleem is trouwens opgelost door in MediaPlayersConnectivity alles op VLC te zetten.