Een gerelateerd probleempje is het volgende. Als ik een video ergens aanklik, speelt hij normaal gesproken af. Ik krijg eerst een zwart scherm te zien met daarin (no video) , maar dat verdwijnt na een paar seconden waarna het filmpje gaat spelen. Behalve op de site:
www.bloomberg.com . Als ik daar een filmpje aanklik, dan krijg ik ook eerst een zwart scherm met daarin (no video), maar dat verdwijnt niet. Het scherm blijft zwart. Op een engels ubuntu-blog gaf iemand enige tijd geleden richtlijnen hoe je players te installeren. Hij was nogal verrukt van Gnash, als ik het wel heb. Ik heb indertijd zijn raad opgevolgd en alles speelde inderdaad. Dit blog echter schijnt weg. Ik kan het althans niet meer vinden. Ook het blog van Tom Rooze is er niet meer. Hoe krijg ik nu alle filmpjes spelend? De mutimedia paragraaf op ons eigen blog heb ik gevolgd. Kennelijk is dat toch niet voldoende. Ook de filmpjes op de site
www.beurs.nl hebben iets eigenaardigs. Het eigenlijke filmpje daar wordt voorafgegaan door een flashfilmpje met reclame. Bij mij is het zo: of het flashfilmpje heeft geluid en het gesprek daarna niet, of het flashfilmpje is stom en het gesprek daarna heeft wel geluid. Allebei met geluid schijnt niet te kunnen. Vreemde kuren. Toch?