Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog een rampbericht.  (gelezen 1976 keer)

Nog een rampbericht.
« Gepost op: 2008/11/16, 23:02:38 »
Heren, bij de vernieuwing van softwarebronnen trad er wederom een fout op. De volgende details kwamen beschikbaar.

W: GPG-fout: http://deb.opera.com lenny Release: De volgende ondertekeningen konden niet geverifiëerd worden omdat de publieke sleutel niet beschikbaar is: NO_PUBKEY 033431536A423791

Het gaat dus om Opera. Hoe kom ik aan de publieke sleutel?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nog een rampbericht.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/16, 23:06:50 »
Wat doet die pakketbron in je bronnenlijst? Die is helemaal niet voor Ubuntu, die is voor Debian Lenny. Volgens mij heb je dingen gedaan met je Ubuntu, die beslist niet kosher zijn....  :-)

« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/16, 23:32:38 »
HeerPjotr, ik heb een broncode voor Opera toegevoegd. Anders wil Opera niet updaten. Als dat niet de goede is, waar haal ik dan de juiste vandaan?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/16, 23:40:00 »
Die Debian-bron verwijderen. Ook je huidige Opera verwijderen.

Daarna gewoon Hardy partner-bron aanvinken, en je kunt de koshere Opera gewoon installeren vanuit de officiële pakketbronnen van Ubuntu.
http://sites.google.com/site/computertip/directdoen
(punt 19)
« Laatst bewerkt op: 2008/11/16, 23:41:37 door Pjotr »

« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/16, 23:46:03 »
Ik haal gewoon de Deb op bij Opera, als er een nieuwe versie is krijg je een bericht van Opera.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/16, 23:48:02 »
Ik haal gewoon de Deb op bij Opera, als er een nieuwe versie is krijg je een bericht van Opera.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Zo doe ik het ook, nooit problemen mee.
Viva La Revolución

« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/17, 00:27:32 »
Heb Opera verwijderd alsmede de bewuste softwarebron, mijn computer herstart en Opera vanuit Synaptics geïnstalleerd. Ging goed, maar de versie in Synaptics is verouderd. Via Update-Manager echter krijg ik de update niet, wel via de verwijderde softwarebron. Hoe update ik Opera, als het niet mag via de gewraakte bron?

« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/17, 01:57:22 »
Als het erop neerkomt dat de updates voor Opera niet via de update-manager worden aangeboden, hoe kom ik er dan aan?

« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/17, 06:50:24 »
http://www.opera.com/download/linux/
Daar kan je de laatste versie als deb krijgen.
Viva La Revolución

« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/17, 07:09:21 »
Herman,

Als een software-pakket dermate ge-update wordt, dat er sprake is van een nieuwe versie, dan zal dat niet in de pakketbronnen worden doorgevoerd.
Voorbeeld: wanneer je versie 2.0 in de pakketlijst kunt installeren, zul je wel 2.1 of 2.2 krijgen, maar 3.0 zal nooit komen.

Als dat het geval is: gewoon de oude versie blijven gebruiken of de deb installeren.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/17, 09:07:27 »
je krijgt zoals gezegd bericht wanneer er een nieuwe versie is van opera. ik deinstalleer opera dan via synaptic pakketbeheer, en installeer dan de nieuwe .deb. mijn instellingen in opera blijven gewoon behouden.

« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/18, 00:31:15 »
Omdat de Opera browser die in Synaptics zit verouderd is, ben ik naar http://www.opera.com/download/linux/ gegaan. Daar heb ik de laatste update gedownload en geïnstalleerd zonder eerst mijn oude browser te verwijderen. Bij dit updaten kreeg ik wel bericht dat er een versie van Opera in de Medibuntu repositories zit, maar niet dat mijn oude versie eerst verwijderd diende te worden. Volgens mij is de update geslaagd en heb ik geen twee Opera browsers op mijn schijf staan. De vraag is natuurlijk waarom kennelijk niet alle software in de Medibuntu repositories bijgehouden wordt, danwel hoe het kan dat er verouderde software inzit?

« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/18, 02:56:13 »
Er is een verschil tussen oude en nieuwe, duidelijk.
Echter dit geld niet helemaal in Linux.

jouw oude versie word gewoon rustig aan geupdate en bijgehouden met updates die stabiel bewezen zijn voor Ubuntu.
Dus getest en goed bevonden.

Zodra de nieuwe 3.0 helemaal goed uitgetest is zal die wel in de bronnen komen, echter dit proces loopt iets achter met datgene wat de uitgever op het internet zet, in dit geval Opera.

Uiteindelijk moet je jezelf wel afvragen waarom je perse het nieuwste van het nieuwste wilt hebben.
Wat is de meerwaarde en of wat bied het wat je in de oude versie echt mist.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #13 Gepost op: 2008/11/18, 04:34:56 »
Keurig op je beurt wachten, dat is de boodschap. Beste Gandyman, ik zal me gedragen. Duidelijk?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #14 Gepost op: 2008/11/18, 12:10:26 »
Duidelijk?

Ik hoop, dat het *voor jou* duidelijk is, Herman, want voor Gandyman was het al langer duidelijk, hoor....  :-)

Overigens is het heel goed mogelijk, dat in de Ubuntuversie die jij nu draait, *nooit* de nieuwste versie van Opera zal komen. Wel heb je de garantie, dat je huidige versie van Opera (gedurende de updates-periode van de Ubuntuversie) veilig wordt gehouden, dus wordt gerepareerd als er veiligheidslekken in worden vastgesteld.

Dat kan Canonical desnoods zelf doen, want per slot van rekening is het open-bron-software.

« Reactie #15 Gepost op: 2008/11/18, 14:33:39 »
Heer Pjotr, het was niet mijn bedoeling om wie dan ook voor het hoofd te stoten. Volgens mij is dat ook niet gebeurd. Soms speel ik wel eens wat ruwer dan andere keren. Zo moet je dat zien. Stoere jongens als u en Gandyman kunnen daar volgens mij wel tegen. Het update probleem is ook opgelost. Deze is van de site van Opera te downloaden en op eenvoudige wijze te installeren. Bedankt voor uw bericht.