Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet Explorer  (gelezen 6825 keer)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Internet Explorer
« Gepost op: 2006/09/12, 22:38:19 »
Ik wil internet explorer installeren voor school anders kan ik n@tschool niet openen. Ik ben op internet gaan zoeken en kwam op deze site: http://patrick.spacesurfer.com/ie_wine_install.html. Daar staat dat je het config-bestand moet aanpassen, maar die kan ik nergens vinden als ik in de map /.wine/ kijk. Weet iemand waar dat aan kan liggen?
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Azalin

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/12, 22:47:55 »
Kijk hier maar eens: http://www.tatanka.com.br/ies4linux/index-en.html
Daar vind je een script dat internet explorer voor je download, installeert en iconen op je bureaublad zet...

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Internet Explorer
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/12, 23:01:20 »
Het is gelukt!

Dank je
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

budster

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/12, 23:24:18 »
Wat ik bij dit soort sites altijd deed was opera gebruiken, die had ik standaard ingesteld dat die moest doen alsof het explorer was. Misschien kan firefox dat ook, nooit gezocht.

Offline Dave

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/12, 23:27:49 »
Ik vraag me af of IE7 dan ook niet gaat werken op zo'n site.

en inderdaad, dan liever Opera.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Internet Explorer
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/12, 23:53:45 »
voor firefox:
https://addons.mozilla.org/firefox/59/

maar ookal doet firefox zich dan voor als IE, het blijft firefox, en als de website echt incompatibel is met firefox, dan zal hij alleen maar werken op internet explorer (ik denk hierbij bijvoorbeeld aan sites die ActiveX gebruiken)

PS: gebruik op gewone websites de normale "firefox" identificatie :) zo wordt het bekend aan elke website dat je firefox gebruikt en dat wordt opgenomen in bepaalde statistieken, en die statistieken zorgen er uiteindelijk voor dat meer mensen gaan beseffen dat alternatieve browsers zoals firefox belangrijk worden, en dan letten ze beter op de kwaliteit en compatibiliteit van hun websites :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Internet Explorer
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/13, 11:36:00 »
@buster

waar kun je dat ergens bij opera instellen, dan ga ik dat even proberen.

@profox

Ik heb de plugin geprobeert, maar de site werkt dan nog niet.

Documentatie Terminal

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Internet Explorer
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/13, 11:42:14 »
Heb je een link naar de website die voor ons werkt?

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Internet Explorer
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/13, 12:03:45 »
Je beldoelt de website die ik met iexplorer moet openen?

elo.fontys.nl

Documentatie Terminal

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Internet Explorer
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/13, 16:54:30 »
Nope, denk dat het aan die MSXML 3 ligt ...

met browser ident op IE6
Citaat
This application requires Internet Explorer 6.0 and MSXML 3 or higher.

[userAgent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1)]
zonder browser ident
Citaat
This application requires Internet Explorer 6.0 and MSXML 3 or higher.

[userAgent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; nl; rv:1.8.0.5) Gecko/20060731 Ubuntu/dapper-security Firefox/1.5.0.5]

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Internet Explorer
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/13, 20:57:56 »
Jongens, we gaan voorbij aan het probleem:
Een school stelt eigenlijk het gebruik van dat "andere" OS verplicht.
Volgens mij gaan ze buiten hun boekje, tenzij ze de aanschaf subsidieren :-)

Boze groeten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Internet Explorer
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/13, 21:01:36 »
Mijn kinderen hebben er ook last van. Alle PC's in huis zijn dual boot, maar ik heb Windows XP van het internet afgekoppeld (netwerkverbinding uitgeschakeld in het beheerdersaccount). Veiligheidshalve.

Dus ze moeten N@tschool-opdrachten nu noodgedwongen op school maken, in vrije uren. Zucht.

Groet, Pjotr.

budster

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/13, 23:52:47 »
Wel merkwaardig dat kinderen van school uit hierdoor bijna gedwongen worden om een bepaalde OS te gebruiken.

budster

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #13 Gepost op: 2006/09/13, 23:55:28 »
Citaat van: Ronnie
@buster

waar kun je dat ergens bij opera instellen, dan ga ik dat even proberen.
.
Ik heb op dit moment geen Opera geinstalleerd staan, maar is goed te vinden, het is een uitklap schermpje waar je allerlei browsers en versies van de browsers staan.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Internet Explorer
« Reactie #14 Gepost op: 2006/09/14, 00:30:42 »
De lerares informatica vindt het vrij gewoon om ons te vertellen om een bepaalde opdracht in powerpoint, word of excel te maken.....

ondertussen heeft ze wel door dat ik thuis geen windows draai (en op school ook alleen maar in vmware)
maar het is toch gek hoe microsoft als "gewoon" wordt geaccepteerd, alsof iedereen het heeft of moet hebben

echt misselijkmakend...

pjotr123: probeer anders ook eens Azalin's suggestie... http://www.tatanka.com.br/ies4linux/index-en.html om IE te installeren onder Wine, dan werkt de site vast wel ?

Offline rolmaat

• Lid
    • Henk Boudewijn
Internet Explorer
« Reactie #15 Gepost op: 2006/09/14, 08:57:51 »
Je kan dat bij Opera als volgt instellen: Extra => Snelvoorkeuren => Sitevoorkeuren bewerken. Daarna op het tabblad Netwerk de browserindificatie instellen op identificeren als Internet Explorer.
Verwacht er echter niet teveel van, want zoals eerder gezegd: als de site echt IE-only is werkt het evengoed niet.
succes.

Azalin

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #16 Gepost op: 2006/09/14, 10:04:03 »
Hoewel die ie4linux echt vreselijk is ... je wordt toch weer gedwongen om Microsuck rommel te gebruiken, is het wel handig om bijvoorbeeld websites te testen ... zo weet je dat ze ook onder barre omstandigheden (Windows :) ) werken... Als je gedwongen wordt tot het gebruik van IE dan is het draaien onder Wine misschien idd een uitkomst. Liever niet natuurlijk. Is er geen manier anders om MSXML voor Firefox te verkrijgen?

budster

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #17 Gepost op: 2006/09/14, 10:15:28 »
Citaat van: profoX
De lerares informatica vindt het vrij gewoon om ons te vertellen om een bepaalde opdracht in powerpoint, word of excel te maken.....

ondertussen heeft ze wel door dat ik thuis geen windows draai (en op school ook alleen maar in vmware)
maar het is toch gek hoe microsoft als "gewoon" wordt geaccepteerd, alsof iedereen het heeft of moet hebben

echt misselijkmakend...

pjotr123: probeer anders ook eens Azalin's suggestie... http://www.tatanka.com.br/ies4linux/index-en.html om IE te installeren onder Wine, dan werkt de site vast wel ?
Ik zou er eigenlijk wat van zeggen, of niets zeggen maar met de OO versie aankomen.

Xano

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #18 Gepost op: 2006/09/14, 16:24:12 »
Gewoon met Opendocument versie op de proppen komen! Is dan toch haar probleem? Jij hebt een internationaal gestandaardiseerd formaat gebruikt :P

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Internet Explorer
« Reactie #19 Gepost op: 2006/09/14, 16:25:46 »
Bij mij in de klas vinden ze het ook raar dat ik vooral linux op mijn laptop draai. Maar ik vind het belachelijk dat je N@tschool niet op firefox kunt draaien. Het schijnt dat ze er volgend jaar (pas :() iets aan gaan veranderen (dacht ik gehoord te hebben). Tot die tijd dan maar ies4linux gebruiken. En ook maar hopen dat die plugin voor het lezen en schrijven van .odt in MS-office beschikbaar komt, heb ik daar ook geen problemen meer mee.

Documentatie Terminal

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Internet Explorer
« Reactie #20 Gepost op: 2006/09/14, 16:32:32 »
Citaat van: Ronnie
Bij mij in de klas vinden ze het ook raar dat ik vooral linux op mijn laptop draai. Maar ik vind het belachelijk dat je N@tschool niet op firefox kunt draaien. Het schijnt dat ze er volgend jaar (pas :() iets aan gaan veranderen (dacht ik gehoord te hebben). Tot die tijd dan maar ies4linux gebruiken. En ook maar hopen dat die plugin voor het lezen en schrijven van .odt in MS-office beschikbaar komt, heb ik daar ook geen problemen meer mee.
Ik heb ies4linux ook even uitgeprobeerd voor N@tschool. Helaas. De eerste stappen in de webstek van Orionelo lukken wel, maar ik liep al snel vast. ies4linux is voor dit probleem geen oplossing.

Groet, Pjotr.

Azalin

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #21 Gepost op: 2006/09/14, 16:41:37 »
Jammer. :(

Offline theokus

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #22 Gepost op: 2006/09/14, 16:44:11 »
Citaat van: profoX

echt misselijkmakend...

Het verbaast mij niks hoor profox.
Toen Windows 95 uitkwam, waren er veel Amerikaanse huisvrouwen die
de "doos" MOESTEN hebben, zo dolgedraaid door de reclame van Microsoft.
Die hadden zelfs g
As good as it gets

Xano

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #23 Gepost op: 2006/09/14, 16:47:27 »
Linux moeilijk? Vind het tien keer makkelijker dan Windows, afgezien van wat dingen die je niet (makkelijk) grafisch kan doen.

Offline lamp

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #24 Gepost op: 2006/09/14, 16:50:20 »
dat werkt perfect bij mij, die ie4linux, dan moet ik niet altijd vmware laden om op mijn i schijf van het school te kunnen.
Ik vind het echt zwak bij ons.

en de grootste grap is dan deze pagina van ons school
http://extra.khk.be/intro/tools_tips/index.html

* Houd uw PC up-to-date via de Microsoft update service:  http://windowsupdate.microsoft.com
    * Laat Windows uw wachtwoord NIET onthouden.
    * Log na het werken steeds uit, en sluit ALLE browser vensters.
    * Gebruik indien mogelijk een alternatieve browser, zoals Firefox !!aanrader voor Luna en Edumail!!

Maar persoonlijke ruimte werkt alleen op ie grr

Linux moeilijk euh, helemaal niet waar, het is juist in het begin dat je een paar heel duidelijk omschreven wiki's moet volgen maar vervolgens werkt het en blijft het werken.  Je moet trouwens tegenwoordig al een genie zijn om een goed geschreven virus of spyware van je pc te krijgen hoor.