Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Internet Explorer  (gelezen 6788 keer)

Offline lamp

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #25 Gepost op: 2006/09/14, 16:55:34 »
Citaat van: profoX
De lerares informatica vindt het vrij gewoon om ons te vertellen om een bepaalde opdracht in powerpoint, word of excel te maken.....

ondertussen heeft ze wel door dat ik thuis geen windows draai (en op school ook alleen maar in vmware)
maar het is toch gek hoe microsoft als "gewoon" wordt geaccepteerd, alsof iedereen het heeft of moet hebben

echt misselijkmakend...

pjotr123: probeer anders ook eens Azalin's suggestie... http://www.tatanka.com.br/ies4linux/index-en.html om IE te installeren onder Wine, dan werkt de site vast wel ?
de acceptatie van windows is schandalig, hoeveel keer dat ik al heb zitten kloten om curussen af te printen die in .doc zijn geschreven.  Zet dat toch gvd om naar pdf, op school is die plugin zelfs geinstallleerd in ms office.
Je word verondersteld van thuis windows te draaien en dan liefst nog windows xp met ms office 2003 want anders kan je ook gaan kloten.
je moet eens naar stallman luisteren. die geeft een mooie uitleg rond vrije software en wat er nu in scholen gebeurt.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-694927630239078625&q=mark+shuttleworth

Citaat van: budster
Ik zou er eigenlijk wat van zeggen, of niets zeggen maar met de OO versie aankomen.
euhm zou ik niet proberen, profox heeft nu al veel te weinig punten omdat hij zijn leerkracht pest :)
ik voel eigenlijk mee met die leerkracht, jarenlang gehersensploed door microsoft en nu een rebel in de klas, die met xgl effectjes licht te showen.

Offline theokus

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #26 Gepost op: 2006/09/14, 17:05:53 »
Citaat van: Xano
Linux moeilijk? Vind het tien keer makkelijker dan Windows, afgezien van wat dingen die je niet (makkelijk) grafisch kan doen.
Bij mij is dit toch anders hoor Xano.
Probeer eens OpenOffice te verwijderen uit Ubuntu.

Haal eens de nieuwe versie binnen van OO en installeer die eens.

Probeer eens een driver te installeren in Ubuntu die je ergens
hebt binnen gehaald.
Neem maar gerust eens die driver van de site van Nvidia;)
"click and run" is ferm handig hoor.

Het is voor mij geen schande als je bij Ubuntu hetzelfde gemak zou
vinden bij het installeren van prog's zoals dat bij Windows er aan toe gaat...
Ik heb het niet over Synaptic: 18.000 prog's waarvan ik de meeste
toch nooit zal gebruiken;)
Maar let op, ik heb daar niks op tegen hoor.
Ieder zijn heug en meug;)

Het krijgen van rechten bij bewerkingen of bestanden vind ik tergend;)
Werkt op mijn zenuwen.
Het grootste "gevaar" komt via internet.
Linux is veilig wat dit betreft, niet?

Als ik nu bij begin van mijn werk mijn login ingeef en mijn paswoord
dan moet dat voldoende zijn.
Als dan Ubuntu in dit geval steeds weer opnieuw mijn gegevens vraagt....?
Ik heb nog nooit zoveel mijn login en paswoord moeten invullen ;)
Of het zou moeten zijn dat een collega of een huisgenoot thuis mij een peer
wil stoven als ik mijn pc alleen en onbewaakt achterlaat.
As good as it gets

Offline lamp

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #27 Gepost op: 2006/09/14, 17:14:38 »
theokus, ik denk dat je dan eens  freespire installeerd, das enorm handig, alle codecs zijn er standaard bij.
voor crn moet je geen wachtwoord telkens invoeren.
en crn basic is sinds kort helemaal grats.

Offline theokus

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #28 Gepost op: 2006/09/14, 17:15:48 »
Citaat van: lamp
De lerares informatica vindt het vrij gewoon om ons te vertellen om een bepaalde opdracht in powerpoint, word of excel te maken.....

ondertussen heeft ze wel door dat ik thuis geen windows draai (en op school ook alleen maar in vmware)
maar het is toch gek hoe microsoft als "gewoon" wordt geaccepteerd, alsof iedereen het heeft of moet hebben

echt misselijkmakend...

pjotr123: probeer anders ook eens Azalin's suggestie... http://www.tatanka.com.br/ies4linux/index-en.html om IE te installeren onder Wine, dan werkt de site vast wel ?
de acceptatie van windows is schandalig, hoeveel keer dat ik al heb zitten kloten om curussen af te printen die in .doc zijn geschreven.  Zet dat toch gvd om naar pdf, op school is die plugin zelfs geinstallleerd in ms office.
Je word verondersteld van thuis windows te draaien en dan liefst nog windows xp met ms office 2003 want anders kan je ook gaan kloten.
je moet eens naar stallman luisteren. die geeft een mooie uitleg rond vrije software en wat er nu in scholen gebeurt.
http://video.google.nl/videoplay?docid=-694927630239078625&q=mark+shuttleworth

Citaat van: budster
Ik zou er eigenlijk wat van zeggen, of niets zeggen maar met de OO versie aankomen.
euhm zou ik niet proberen, profox heeft nu al veel te weinig punten omdat hij zijn leerkracht pest :)
ik voel eigenlijk mee met die leerkracht, jarenlang gehersensploed door microsoft en nu een rebel in de klas, die met xgl effectjes licht te showen.
pdf?
Ik vind dat niet zo geweldig.
Dat is dan Adobe die ZO gebruikers bindt aan hun toepassing.
De kwaliteit van de tekst is in het algemeen niet goed.
Je kan dat "opschroeven" maar dan zit je met bestanden van enkele "tonnen";)
Er is ooit een probleem geweest dat doc-bestanden niet compatible waren binnen
versies van Word als ik me niet vergis, of met bestanden van Access.
Mijn zorg en ook wel wat ergernis is dat die toepassingen maar zwaarder en zwaarder
worden (grafisch dan) en de meeste mensen nog niet eens 3/4 van de toepassing nodig heeft.

Om Microsoft te verslaan heb je veel macht en geld nodig;)
Zonder Mark S. uit Zuid-Afrika zou Ubuntu ook niet zijn wat het nu is.
Dit is geen kritiek, ik stel enkel maar vast.
As good as it gets

Offline theokus

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #29 Gepost op: 2006/09/14, 17:18:58 »
theokus, ik denk dat je dan eens  freespire installeerd, das enorm handig, alle codecs zijn er standaard bij.
Hoi lamp!
Bedankt voor de tip enne..... ik heb die al eens ge
As good as it gets

Offline theokus

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #30 Gepost op: 2006/09/14, 17:30:15 »

echt misselijkmakend...

Nog iets...;)
Thuis heb ik een oude HP LaserJet 6P.
Die heeft voor mij al honderden pagina's geprint via Word.
Nooit last mee gehad.
Kopies maken van een cursus is dat niet beterkoop?;)
As good as it gets

Saamelainen

• Gast
Internet Explorer
« Reactie #31 Gepost op: 2006/09/14, 17:36:06 »
Citaat van: theokus
Het krijgen van rechten bij bewerkingen of bestanden vind ik tergend;)
Werkt op mijn zenuwen.
Dat ben ik niet met je eens , theokus. Probeer het eens met mijn methode. Fluitje van een cent. Ik verwacht dat je er niet zult gaan kijken. Want dat is zo simpel, dat k

Offline lamp

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #32 Gepost op: 2006/09/14, 18:04:17 »
Kopies maken van een cursus is dat niet beterkoop?;)
Het probleem is, dat sommige docenten, hun cursussen tijdens het schooljaar pas maken en dan online zetten.  En dan moeten wij het maar afprinten om te kunnen volgen in de les.  
En als daar tabbellen grafieken etc komen bij kijken is het allemaal niet meer zo eenvoudig om het af te printen in openoffice.  dan is pdf toch veel simpeler

Offline lamp

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #33 Gepost op: 2006/09/14, 18:06:29 »
Hoi lamp!
Bedankt voor de tip enne..... ik heb die al eens ge

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Internet Explorer
« Reactie #34 Gepost op: 2006/09/14, 20:29:47 »
lol :D

paar dagen geleden: "Wat ben jij nu aan het doen? Is dat DOS?"
"neuh, da's linux" *switched naar X met ctrl+alt+f7 en showed off met minimize effect en kubus*

Theokus: ik ben het op op de meeste punten niet eens met jou, maar dat zal wel komen omdat ik andere dingen zoek in een besturingssysteem..
Shuttleworth is trouwens niet de belangrijkste persoon voor linux (of ubuntu) net zoals Torvalds niet meer de belangrijkste persoon is voor de linux kernel. Natuurlijk wel leuk dat hij met het project is begonnen en dat hij een deel van zijn kapitaal gebruikt om te investeren in "reclame" (gratis cd'tjes enzo)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline lamp

• Lid
Internet Explorer
« Reactie #35 Gepost op: 2006/09/14, 20:56:14 »
Persoonlijk zou ik eerder zeggen dat Richard Stallman belangrijk is voor vrije software in het algemeen.  Hij is eigenlijk de grondlegger van "free software".
Maar op sommige vlakken is die man wel extreem alhoewel het ook goed is,  

@profox, en dan zoveel bladzijden straf krijgen want je was niet bezig met in word de tabelletjes in word.
Lijkt me wel handig ze kunnen niet in windows zien dat je eigenlijk met iets anders bezig bent,  effe de cube een beetje draaien en alles is weer in orde :p

euhm btw profox krijg jij het klaar om vmware in xgl op fullscreen te laten draaien?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
Internet Explorer
« Reactie #36 Gepost op: 2006/09/14, 21:04:49 »
lamp:
mjah, ze valt wel mee hoor, ik heb dit jaar toestemming gekregen om mijn programma voor mijn GiP project (groot jaarproject) te schrijven in Python/Qt4/MySql ipv VBA/Access :)

VMware was vorig jaar, op mijn 1GB ram laptop ;) binnenkort heb ik die eindelijk weer terug, en dan zal ik het nog wel eens proberen, op mijn 256MB laptop heb ik ook wel VMware, en dat werkte in ieder geval windowed, maar nooit fullscreen geprobeerd. VMware gaat pokketraag op dat systeem, maar als ik mijn goeie laptop terug heb, experimenteer ik er wel weer mee, aangezien ik nu Xgl toch default draai.

PS: op die 256MB laptop heb ik trouwens AIGLX ipv Xgl
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Internet Explorer
« Reactie #37 Gepost op: 2006/09/14, 22:10:32 »
@ProfoX: De belangrijkste persoon voor Ubuntu is ........... Bill Gates
Tenslotte zijn we door hem gepest, totdat we ons verstand kregen ;)

Ubuntiaanse groeten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.