Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Ik heb niet zo lang geleden Ubuntu 8.4 geïnstalleerd. Nu heb ik enkele files op Adrive.com staan, een virtuele harddisk van 50 Gb. Maar in FF 3 werkt de download-functie van die site niet meer: daar is Java voor nodig. Nu heb ik al veel threads gelezen over problemen met Sun Java 6. Toch wordt die versie aangeraden boven de java-applets die standaard met Ubuntu meekomen. Er was bij mij al één andere java-applet geïnstalleerd (GCJ), en dus niet 'Gnu classpath', 'OpenJDK', of 'IcedTea'. Die heb ik gedeïnstalleerd en vervolgens sunjava 6 jre en plugin geïnstalleerd. Maar de downloader van Adrive.com deed het nog altijd niet. Iedere keer als ik op download-functie in Adrive.com druk, knalt FF eruit. Als ik hetzelfde doe op mijn oude XP-computer, dan start Sun Java keurig op en kan ik gewoon files downloaden (en uploaden). Op een site las ik dat ik sunjava 5 moest hebben ipv 6. Maar na deïnstallatie van 6 en installatie van 5, werkte het nog niet. Steeds knalt FF eruit. Daarna sun java 6 jdk geïnstalleerd, wat ik ergens als oplossing heb gelezen. Maar ook dat hielp niet. In FF 3 is Java enabled en ook $ java -version geeft aan dat de gewenste versie (6) goed is geïnstalleerd. Wat nu?