Aha, dus gewoon die venstertjes waar je je bestanden in ziet, heten Nautilus. Ok, bedankt, da's duidelijk:). Jammer ook, want ik vind het wel een heel gedoe om bestanden te verhuizen, maar er zijn ergere dingen op de wereld niewaar?
Wat die boxjes betreft ... kennelijk zit er een interne luidspreker in mijn laptop, want met windows gaf 'ie wel geluid. Niet het allerbeste, maar mijn boxjes zijn ook niet al te best. Dat vind ik niet zo erg allemaal, als ik maar wat hoor:). Maar nu hoor ik niets en dat vind ik wel jammer eigenlijk. Je kunt in Ubuntu kiezen voor allerlei geluidsapparatuur. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar zonder resultaat: modem, digital, analog, autodetectie, open sound system, sound server, nou ja zoek maar uit bij Systeem>Voorkeuren>Geluid. Niets werkt ... en ik snap ook niet HOE het werkt. Ik wil al die keuzes niet, ik wil gewoon dat mijn computer het doet! Niet iedereen kan een ICT-er zijn; persoonlijk ben ik een alfa en dus niet echt handig met computers. Daarom is het ook zo jammer dat zo weinig mensen nog Linux gebruiken, want het is in feite geweldig. Alleen is er nog zo weinig software voor te krijgen en doen sommige programma's het niet.
Ik liep net vandaag weer tegen een astrologisch programmaatje aan dat ik niet aan de praat krijg, ook niet m.b.v. Wine, What Watch (downloadbaar vanaf
www.papertv.com). Zo jammer!!! Hm zit opeens te denken dat iemand van jullie hier op dit forum het wel leuk zou vinden om daarvoor een linuxversie te maken. Soms vind ik het wel jammer dat ik zo weinig technisch ben ...