Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Soms geen geluid onder video.  (gelezen 1512 keer)

Soms geen geluid onder video.
« Gepost op: 2008/11/01, 15:45:30 »
Na al dat upgrade geweld van de laatste dagen weer een "normaal" probleem(pje). Ik heb nog steeds 8.04 (LTS), maar bemerk dat ik soms geen geluid onder mijn video's heb. Na enig gedonderjaag met andere sites springt opeens het geluid weer aan, ook onder de video's die daarvoor stom waren. Welk software-schroefje zou er bij mij los kunnen zitten?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/01, 18:14:43 »
Dit komt door geluidssysteem PulseAudio. Sluit Firefox voordat je een film afspeelt, dan zal het geluid het weer doen. in Intrepid Ibex is dit opgelost.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/01, 18:31:55 »
Citaat van: cumulus007
Dit komt door geluidssysteem PulseAudio. Sluit Firefox voordat je een film afspeelt, dan zal het geluid het weer doen. in Intrepid Ibex is dit opgelost.
Dat zouden ze dan ook in Hardy moeten oplossen , want daar zit je dan met een systeem dat tot  eind maart 2011 ondersteund word.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/01, 18:33:57 »
Citaat van: wandarooze
Dat zouden ze dan ook in Hardy moeten oplossen , want daar zit je dan met een systeem dat tot  eind maart 2011 ondersteund word.
Het zou mooi zijn als het wordt opgelost in 8.04, maar ik vind het geen groot probleem. Als je het een keer weet, dan kun je er rekening mee houden. Ik zit er niet mee.  :-)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/01, 19:00:02 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: wandarooze
Het zou mooi zijn als het wordt opgelost in 8.04, maar ik vind het geen groot probleem. Als je het een keer weet, dan kun je er rekening mee houden. Ik zit er niet mee.  :-)
Vind het ook geen probleem , maar toch.
grtz Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline dude

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/01, 21:59:43 »
Ik heb dit weleens bij filmpjes die ik via Firefox bekijk (e.g. YouTube). Heeft iemand een andere oplossing dan het sluiten van Firefox?

« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/02, 04:06:02 »
Heren, er zijn inderdaad ergere problemen en als je er geen been inziet zo nu en dan wat met je systeem te rollebollen, dan zou het je worst kunnen zijn, maar als er een oplossing is, waarom zouden we die dan niet toepassen? Want het sluiten van Firefox bij het afspelen van een filmpje is niet altijd mogelijk. En als de oplossing al bestaat, want in Intrepid, waarom dan ook niet in Hardy. Zo, die zit.

Offline Sophia

• Lid
    • Gouden Era praktijk voor geneeskunde
« Reactie #7 Gepost op: 2008/11/02, 07:47:59 »
Wie is Intrepid, wie is Hardy???? Ik voel me altijd zo'n analfabeet wanneer ik op dit forum kom! O ja nu ik toch bezig ben: wie of wat is Nautilus???

Ik heb Ubuntu 8.03 en bij mij doet het geluid het nooit. Heb heel wat zitten stoeien ermee en van alles geprobeerd, maar ik moet echt boxjes gebruiken. Die een hoop ruimte innemen arghh:)

Heeft iemand een idee waarom het geluid niet werkt? En wat ik kan doen om het aan de praat te krijgen? Vroeger onder Windows deed het het gewoon wel! Bedankt alvast!!!!

Offline dude

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/11/02, 09:12:27 »
Intrepid Ibex (Ubuntu 8.10) en Hardy Heron (Ubuntu 8.03) zijn twee edities (ook wel "releases" genoemd) van Ubuntu. Intrepid is de nieuwste en is slechts een paar dagen uit.

Nautilus is een zogenaamde "file browser". Als je uit een Microsoft omgeving komt, dan heet het "Windows Explorer". Je kunt hiermee je bestanden bekijken. Je start Nautilus op door op een optie onder "Locaties" te klikken. "Locaties" vind je in de linkerbovenhoek van je scherm

Offline Sophia

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/11/02, 09:26:44 »
Dank je wel Dude vor de uitleg. Hee ik dacht dat Ubuntu 8.04 net uit was een paar weken geleden? Bij Edubuntu zag ik wel 8.10 staan trouwens, nou ja het zal wel ...

Ik heb geen Nautilus hoor: niet onder locaties, niet onder toepassingen en ook niet onder Systeem! Bij Synaptic pakketbeheer staat 'ie wel aangevinkt, maar ik kan hem nergens vinden om te openen! Ik vond het al zo raar dat er geen Explorerachtig programma op Ubuntu zat ... zit altijd te knoeien met kopieren-plakken enzo. weet je misschien hoe ik hem toch kan vinden?

En hoe ik het geluid aan krijg?

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2008/11/02, 09:41:26 »
Citaat van: Sophia
Dank je wel Dude vor de uitleg. Hee ik dacht dat Ubuntu 8.04 net uit was een paar weken geleden? Bij Edubuntu zag ik wel 8.10 staan trouwens, nou ja het zal wel ...

Ik heb geen Nautilus hoor: niet onder locaties, niet onder toepassingen en ook niet onder Systeem! Bij Synaptic pakketbeheer staat 'ie wel aangevinkt, maar ik kan hem nergens vinden om te openen! Ik vond het al zo raar dat er geen Explorerachtig programma op Ubuntu zat ... zit altijd te knoeien met kopieren-plakken enzo. weet je misschien hoe ik hem toch kan vinden?

En hoe ik het geluid aan krijg?
Als je bij locaties op bijvoorbeeld "Persoonlijke Map" klikt dan zie je de inhoud van je home-directory (de standaard plaats waar o.a. je foto's en video's worden opgeslagen). Deze inhoud wordt weergegeven met Nautilus, dus dat scherm waar je je bestanden ziet staan wordt nautilus genoemd.

Kijk voor je geluid eens bij Systeem - Voorkeuren - Geluid en vertel eens wat er als geluidsweergave apparaat gekozen staat en wat je verder nog kunt kiezen, mogelijk dat daar iets fout staat ingesteld.

Gr. Richard

[edit]Wat bedoel je met je moet echt boxjes gebruiken?? Waar komt normaal je geluid vandaan?? Het lijkt me dat er altijd een luidsprekerset aangesloten moet zijn op de geluidskaart, tenzij er een interne speaker in je pc zit ingebouwd om geluid te krijgen.[/edit]
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline dude

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2008/11/02, 09:47:17 »
Citaat van: eXtreem
Nautilus, dus dat scherm waar je je bestanden ziet staan wordt nautilus genoemd.
Misschien helpt een plaatje: http://images.google.com/images?q=nautilus%20ubuntu

Offline Sophia

• Lid
« Reactie #12 Gepost op: 2008/11/02, 13:19:08 »
Aha, dus gewoon die venstertjes waar je je bestanden in ziet, heten Nautilus. Ok, bedankt, da's duidelijk:). Jammer ook, want ik vind het wel een heel gedoe om bestanden te verhuizen, maar er zijn ergere dingen op de wereld niewaar?

Wat die boxjes betreft ... kennelijk zit er een interne luidspreker in mijn laptop, want met windows gaf 'ie wel geluid. Niet het allerbeste, maar mijn boxjes zijn ook niet al te best. Dat vind ik niet zo erg allemaal, als ik maar wat hoor:). Maar nu hoor ik niets en dat vind ik wel jammer eigenlijk. Je kunt in Ubuntu kiezen voor allerlei geluidsapparatuur. Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar zonder resultaat: modem, digital, analog, autodetectie, open sound system, sound server, nou ja zoek maar uit bij Systeem>Voorkeuren>Geluid. Niets werkt ... en ik snap ook niet HOE het werkt. Ik wil al die keuzes niet, ik wil gewoon dat mijn computer het doet! Niet iedereen kan een ICT-er zijn; persoonlijk ben ik een alfa en dus niet echt handig met computers. Daarom is het ook zo jammer dat zo weinig mensen nog Linux gebruiken, want het is in feite geweldig. Alleen is er nog zo weinig software voor te krijgen en doen sommige programma's het niet.

Ik liep net vandaag weer tegen een astrologisch programmaatje aan dat ik niet aan de praat krijg, ook niet m.b.v. Wine, What Watch (downloadbaar vanaf www.papertv.com). Zo jammer!!! Hm zit opeens te denken dat iemand van jullie hier op dit forum het wel leuk zou vinden om daarvoor een linuxversie te maken. Soms vind ik het wel jammer dat ik zo weinig technisch ben ...