ik ga een gok wagen om deze simpele doch lastige [voor mij] vraag te stellen,
ik heb de zoekfunctie gebruikt maar met wat ik vond kom ik er niet uit / wijkt af van mijn situatie dus durf ik instellingen in de terminal niet aan.
situatie:
een pc draaiend op 8.04 als dataserver voor het thuisnetwerk [later ook een klein servertje voor buiten maar dat is van latere zorg].
een "media" pc ook op 8.04 die ik aangesloten heb op de sterio om muziek/webradio via een goede installatie ten gehoren te brengen.
nu werkt dit allemaal prima,,
ik start de media pc op en mount eerst de netwerkschijf in de server en start daarna listen music player op en ik doe mijn ding, heerlijk luisteren.
maar, mijn lieftallige vrouw wilde vandaag datzelfde truckje doen [met jan smit,, dont shoot me im the messenger] maar ik kreeg bij thuiskomst gelijk het verwijt,,, lekker dat linuxgedoe,, werkt voor geen meter.
nu had ze natuurlijk niet eerst de netwerkschijf gemount,, en dus was er niets te zien in listen,, aangezien op de media pc geen bestanden staan en ik de netwerkschijf als hoofdmap heb opgegeven in listen.
hoe stel ik nu in dat die bewuste netwerkschijf automatisch gemount word bij een opstart van de pc,
de server staat 24/7 aan dus daar hoeft geen rekening mee gehouden worden.
het netwerk is ingesteld onder samba omdat mijn liefste geen afstand neemt van xp op haar laptopje maar ze wel bij de muziek en fotoś kan komen [dit werkt ook nog niet,, alle linux prima [mijn drie pcś maar xp ho maar., maar dat is ook weer een appart topic waard als ik er met de zoekfunctie niet uit kan komen].
phoe lang verhaal,, maar hoe mount ik die schijf automatisch? of is dit niet mogelijk en moet dit handmatig blijven gebeuren?
please help om huwelijkse strijd te voorkomen