Ik ben nog niet zo lang bezig met Ubuntu, maar ik gebruikte Thunderbird voor de mail/agenda, maar ik was er niet kapot van. Dat gedoe met extensies enzo, ik kreeg ze niet aan de praat, oefff. Nu dus bezig toch maar eens met Evolution dankzij hulp van dit forum.
Opera als webbrowser in het begin, maar dat is zo'n groot programma en mijn mail wou het er niet op doen, dus nu toch maar weer Firefox. Handig dat die 2 je laatstbezochte website kunnen onthouden!!!
Gimp voor het maken van mijn logo. Tis me nog gelukt ook
Brasero voor het branden van cd's en dvd's
Open Office voor mijn kantoorgedoe. Jammer alleen dat mijn prachtige bestanden uit Access niet mooi te zien zijn, maar goed, ik kan ze wel gebruiken en daar gaat het maar om he? Wat ik heel handig vind, is dat je, als je per ongeluk een spreadsheet opent terwijl je in de Tekstverwerker bezig bent, geen foutmelding krijgt, maar dat je spreadsheetprogramma vanzelf opent. Gaaf!!!
Dan zit er een bitTorrent programma op. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ik heb een mooie film weten te downloaden voor mijn zoontje en die is gigantisch blij. En ik dus ook nu:-)
O ja en het is geen probleem meer om een artikel om te toveren tot pdf! Dat gaat gewoon in een moeite door in Open Office.
MPlayer vind ik niet zo gezellig eruit zien, maar hij speelt als enige mijn gedownloade film. Die kan dus niet meer kapot.
En die geluidsrecorder is ook uitermate cool!
Die Teksteditor is veel fijner dan Windows' Kladblok. Daarin kan ik mooi mijn website bijhouden: hij is duidelijk, maar vervormt het html niet. Idealer kan niet, toch?
O ja, niet te vergeten: Filezilla als ftp-programma. Zeer solide en gebruiksvriendelijk.
Dat aMSN leek erg leuk, maar dat doet het niet. Ik gebruik dus Pidgin. Tis niet echt leuk, maar het werkt wel.
Met Windows kon ik op de laptop draadloos internet opvangen. Heel handig voor als je even met 2 computers bezig bent en je op beide even internet wilt hebben. In Linux wil me dat nog niet lukken met Wifi Radar.
Spelletjes: MahJongg is leuk om te doen en ze hebben Sudoku's erop staan! Toppie
Wine ontbreekt natuurlijk ook niet, te gek is dat! Zelfs ik kan het;-)
Maar het allermooiste vind ik toch wel dat installeren/verwijderen en dat Synapticgebeuren!!!! Je typt gewoon een programma in of zoiets en hup! je vindt het in de lijst. Klik erop en hij installeert het. Da's luxe!
Nu mijn usb-stick nog aan de praat krijgen.