Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc  (gelezen 402168 keer)

Offline Erik_m

• Lid
Software must have.... tips, leuke tooltjes, etc
« Reactie #275 Gepost op: 2008/02/10, 18:11:59 »
rtorrent (command line torrent programma)
synergy (bedien twee computers met 1 set muis/keyboard > softwareversie van een kvm-switch)
conky - gewoon leuk, en eigenlijk best heel handig om snel de status van je pc te checken.

En verder de bekende dingen:
kopete
amarok
bluefish (al zoek ik nog een betere... zal die genoemde ted, gphpedit en kompozer eens bekijken)

dragon9114

• Gast
« Reactie #276 Gepost op: 2008/02/13, 17:50:56 »
http://ictfreak.wordpress.com/2006/09/25/how-to-install-webmin-on-ubuntu/

handige handleiding voor het installeren van webmin op je linux server.

_mg

• Gast
« Reactie #277 Gepost op: 2008/02/13, 20:53:44 »
Citaat van: Dave
Citaat van: leoquant
: http://www-old.lightcrafts.com/linux/download.php
een professioneel alleen voor linux gratis fotobewerkingsprogramma.
zeer compleet.
de link doet het niet meer.
inmiddels is er een nieuwe linux closed source versie

Marcel

hosti

• Gast
« Reactie #278 Gepost op: 2008/02/15, 13:16:03 »
Juist de "DeLuge bittorrent client" ontdekt: SUPER! (licht, supersnel en een PAK beter als transmission)

RvK

• Gast
« Reactie #279 Gepost op: 2008/02/15, 13:52:05 »
Een must have, maar eentje die nog nauwelijks bestaat: spraakherkenning. Gnome-voice-control is wel grappig, maar het is niet veel meer dan een eerste aanzet. Simon is ook veelbelovend, maar voorlopig enkel in het Duits.

dundel

• Gast
« Reactie #280 Gepost op: 2008/02/29, 14:51:29 »
vim: staat voor zich
Ktorrent: torrents
Firefox: browser
AMsn: MSN
Xchat: IRC
Virtualbox: Microsoft Office vind ik toch iets fijner werken dan Open Office, en ik moet bij mijn Photoshop kunnen
Thunderbird: email
XMSS: music

:D

« Reactie #281 Gepost op: 2008/02/29, 16:09:52 »
Tijdje gezocht naar deze tool, maar uiteindelijk gevonden.
wmctrl en devilspie
Met wmctrl kan je o.a. commando geven dat je actieve workspace veranderd naar een andere. Ik gebruikt het in combinatie met devilspy, ook al zo'n handige tool waarmee je o.a. automatisch windows in een bepaalde workspace kunt plaatsen.
Zo worden firefox en thunderbird bij het opstarten full screen in hun eigen workspace geplaatst door devilspie. En als ik een nieuwe mail binnen heb, dan meld de Xfce panel dat met een icon, die als ik er op klik automatisch mbv wmctrl de workspace van Thunderbird activeert. Heel handig.

Offline brunod

• Lid
« Reactie #282 Gepost op: 2008/04/06, 22:46:37 »
Dag,
Wat mij betreft is het :
Scribus, Fontmatrix, Fontforge, Krita, XaraXtreme (en ook Gimp en Inkscape), LightZone, Lcms+Lprof en Pdftk

Hier een klein screencopy van FontMatrix, de font manager :

Die schijnt helemaal onbekend hier op het forum; zelfs niet in "search" 1 keer gevonden !
Adobe Reader
Etherape, NMap,
Azureus, Gftp
CairoDock,
VMWare en Wine
Istanbul desktop recorder,
Grip, VLC, NeroLinux,
Zattoo player
Verbiste (voor franstalige actie worden),
Galculator (met rpn)
Wolfenstein (on-line killer spel)
BD
U.B.U.N.T.U : U Better Use New Technics : UBUNTU
>>>------------------<3------------------->
Vergeef mijn fouten, ik ben franstalig...

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #283 Gepost op: 2008/04/07, 07:07:27 »
Phun

Is een (educatief) programma waarmee je aan de haal kunt met zwaartekracht. Maak objecten en laat ze met elkaar 'botsen'. Ik geniet er iedere keer weer van, en het is voor alle leeftijden...

Kijk op de website voor filmpjes en plaatjes:
http://phun.cs.umu.se/wiki/Phun

Je kunt het downloaden via getdeb:
http://www.getdeb.net/release.php?id=2378

Het is (nog) geen open source en staat niet in de repository dus je kunt de .deb via bovenstaande link downloaden en dubbelklikken om te installeren.

Enkele tips:
- zet Compiz uit
- zet 'Enable shaders' aan
- kies je taal via File - Change Language
- zoom met je muis scrollwheel
- beweeg over het scherm met je rechtermuisknop

Overige hulp vind je hier:
http://phun.cs.umu.se/wiki/Tutorial

Calimerubuntu

• Gast
« Reactie #284 Gepost op: 2008/04/07, 17:58:19 »
zattoo: geweldig progje  om tv te kijken PRO:- linux versie (geen wine-geklooi), helemaal gratis, gebruiksvriendelijk, handig om bv.een voetbalwedstrijd te volgen tijdens internetten.CONTRA:veel reclame,niet zo scherp bij full-screen en voorlopig nog vrij beperkt aantal zenders.

cali

Offline brunod

• Lid
« Reactie #285 Gepost op: 2008/04/10, 11:23:35 »
Citaat van: RvK
Een must have, maar eentje die nog nauwelijks bestaat: spraakherkenning. Gnome-voice-control is wel grappig, maar het is niet veel meer dan een eerste aanzet. Simon is ook veelbelovend, maar voorlopig enkel in het Duits.
Ik heb gelezen dat het franstalige versie van Dragon Naturally Speaking onder Wine niet perfect is maar toch werkt.
Het zou misschien waarde zijn die te proberen
BD

snurpy

• Gast
« Reactie #286 Gepost op: 2008/04/15, 16:09:48 »
Citaat van: Calimerubuntu
zattoo: geweldig progje  om tv te kijken PRO:- linux versie (geen wine-geklooi), helemaal gratis, gebruiksvriendelijk, handig om bv.een voetbalwedstrijd te volgen tijdens internetten.CONTRA:veel reclame,niet zo scherp bij full-screen en voorlopig nog vrij beperkt aantal zenders.

cali
Mag ik vrage hoe je daar aan bent gekome want ik moet wachten tot dat het in nederland 'verkrijgbaar' is.

Hostpik1992

• Gast
« Reactie #287 Gepost op: 2008/04/15, 17:49:44 »

cali
Vooral veel Duitse zenders. Best spijtig

Wieresh

• Gast
« Reactie #288 Gepost op: 2008/04/22, 14:12:43 »

cali
Heb zowel aangemeld als Nederlander als Amerikaan. maar bij alle 2 krijg ik een melding dat het nog niet in mijn land beschikbaar is...
Onder welk land heb jij aangemeld?

Offline brunod

• Lid
« Reactie #289 Gepost op: 2008/04/23, 17:38:12 »
In Belgie gaat het.
BD

Offline gijsisok

• Lid
« Reactie #290 Gepost op: 2008/04/25, 20:10:20 »
Miro, echt de moeite waard om eens te proberen. Kan je gewoon rechtstreeks films downloaden van vele videoportals zoals YouTube, Liveleak! en nog veel meer.
Open Arena, mooi spel om eens te spelen, best leuk
Sauerbraten, precies hetzelfde.
Amarok, echt een superspeler, gebruik het wel onder GNOME maar is dan nog best wel snel.
VirtualBox, voor mijn virtualisatiewerk (Wat open source kan doen we open source, dus geen VMWare voor mij, hoewel dat ook wel handig is om te proberen, je kan gewoon hele machines van internet halen in dat formaat...)
En dat was het dacht ik wel...
Alles kan je uit de repo's halen, behalve Miro dacht ik.

Offline Double12

• Lid
« Reactie #291 Gepost op: 2008/04/25, 20:15:55 »
Miro kan ook uit de repo's! Heel leuk programma, er zijn alleen niet echt heel veel videokanalen die mij interesseren. En het werkt echt té sloom op mijn pc. Ok, mijn pc is ook niet de snelste meer, maar zelfs een programma als Amarok wil wel, terwijl Miro me zo even 5 minuten laat wachten.

Offline Duckie

• Lid
« Reactie #292 Gepost op: 2008/04/26, 23:58:14 »
Ik weet niet of ie hier al voorbij is gekomen maar ik heb een tijdje geleden CellWriter ontdekt. Daarmee kun je tekst die je schrijft met een grafisch tablet toevoegen in zo'n beetje alle programma's die je maar gebruikt.
Ideaal voor mensen die problemen hebben met het gebruik van een toetsenbord.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat het typen bij mij sneller gaat dan het schrijven met mijn Wacom, maar het blijft een leuk speeltje.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #293 Gepost op: 2008/04/28, 14:21:52 »
Als je nogal veel met terminal werkt kan terminator wel handig zijn.

Offline eendje

• Lid
« Reactie #294 Gepost op: 2008/04/28, 19:38:38 »
Citaat van: Duckie
Ik weet niet of ie hier al voorbij is gekomen maar ik heb een tijdje geleden CellWriter ontdekt. Daarmee kun je tekst die je schrijft met een grafisch tablet toevoegen in zo'n beetje alle programma's die je maar gebruikt.
Ideaal voor mensen die problemen hebben met het gebruik van een toetsenbord.
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vertellen dat het typen bij mij sneller gaat dan het schrijven met mijn Wacom, maar het blijft een leuk speeltje.
COOOL! Ik ben het even aan het proberen, maar ik heb nog nooit ee handschriftherkenningsprogramma gezien dat zo goed herkend!. Één probleempje... Ik krijg heel vaak de volgende foutmelding:

Citaat
WARNING: Extended input device is generating invalid coordinates, disabled
En ik weet niet hoe het komt. IS alleen op te lossen door het programma opnieuw te starten. :(
Een dag niets geleerd is een dag niet geleefd!
Ik blog dus ik besta!

Skilltone

• Gast
« Reactie #295 Gepost op: 2008/04/30, 08:34:49 »
Goede morgen,

Handig zo topic.

Ik luister nu eindelijk radio via Streamtuner. Heb alleen daar de xxms speler moeten ruilen voor Totem, gezien hij het dan wel doet

Met bibletime kan ik me bijbel studies mooi mee voorbereiden. Mooier als online bijbel die ik op xp heb staan

Azareus kon ik wel, alleen die werkt niet, kan poorten niet open krijgen ofzoiets, maar dat komt wel goed, zoek ik later wel op.

Google Earth erop gezet, is ook geweldig. Ik kan niet vinden, hoe ik plaatjes maakt van een stukje land als jpeg voor me bijbel studies. Iemand snel een idee?

NV kan ik niet te vinden bij syntapic, maar Bleufish wel. Mooi programma er is alleen (snel) geen  handleiding NL te vinden. Is er nog een makkelijkere programma? Bij makkelijk bedoel ik zoiets als easycd Webdesign(ken alleen windows titels)

Heb PS CS2 geïnstalleerd gekregen, via wine, gebruikte eerst rawstudio,en gimp met raw plugin, maar cs2 kan net ff meer ;)

Verder gebruik ik
 Firefox,
 Evolution,
Open office tekst en rekenblad
 Tomboy notities (vooral voor uitzoeken )
Kopete als msn

Ik heb alleen nog een programma nodig die Magix Music studio redelijk tot goed kan vervangen. En voor pinnacle studio een vervanger, mag wel wat eenvoudiger alternatief programma. Installeert namelijk niet onder Glaasje rode wijn, iemand een idee?

Mvg

Martin

Offline Idzme

• Lid
    • http://idzme.wordpress.com/
« Reactie #296 Gepost op: 2008/04/30, 08:41:23 »
Citaat
Ik heb alleen nog een programma nodig die Magix Music studio redelijk tot goed kan vervangen. En voor pinnacle studio een vervanger, mag wel wat eenvoudiger alternatief programma. Installeert namelijk niet onder Glaasje rode wijn, iemand een idee?
voor wat betreft pinnacle: ik heb nog niet echt een goed videobwerkingsprogramma gevonden voor linux. Ben nu bezig met kdenlive, dit gaat aardig, maar zo makkelijk teksten en muziek plaatsen onder je film als in pinaclestudio??  nog niet gevonden (geprobeerd: kino, cinelerra etc)

succes

ps: pinnacle installeren in een virtuele windows install (virtualbox)???
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200), 1024 MB (SDRAM), 2x ST3160021A (160 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Ubuntu 8.10-Xubuntu 8.10
Linux user #464441 / Ubuntu user # 23391
Mini-distro's en het laatste Linux nieuws: http://idzme.wordpress.com
www.twitter.com/basidz

Offline brunod

• Lid
« Reactie #297 Gepost op: 2008/05/01, 19:17:01 »
Wat Google Earth betreft heb ik een beetje laten vallen vanaf ik maps live op internet heb ontdekt :
http://maps.live.com/

Het is bij microsoft, maar de beelden "aerial" zijn heel beter dan google earth, and "bird's eye" met vier richtingen zicht is ongelooflijk als het bestaat (het is niet overal mogelijk).
BD

Offline tabasco

• Lid
« Reactie #298 Gepost op: 2008/05/01, 19:22:24 »
Citaat van: brunod
Wat Google Earth betreft heb ik een beetje laten vallen vanaf ik maps live op internet heb ontdekt :
http://maps.live.com/

Het is bij microsoft, maar de beelden "aerial" zijn heel beter dan google earth, and "bird's eye" met vier richtingen zicht is ongelooflijk als het bestaat (het is niet overal mogelijk).
BD
Melding die ik krijg bij http://maps.live.com :
Citaat
To use this feature, open Live Search in Windows Internet Explorer version 6 or 7.
Zelf vind ik dit een handige:
http://www.flashearth.com/

Offline brunod

• Lid
« Reactie #299 Gepost op: 2008/05/01, 19:29:36 »
Ik heb het onder ubuntu 7.10 met gewone firefox...
BD