Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: evolution wil geen berichten downloaden.  (gelezen 5525 keer)

van_zwier

• Gast
evolution wil geen berichten downloaden.
« Gepost op: 2008/09/19, 19:23:23 »
Hoi zit een beetje te balen, heb eigenlijk alleen maar updates binnen gehaald en 2 programma's die eigenlijk niks met evolution van doen hebben, toch kan ik op het moment geen berichten binnen halen.

in terminal krijg ik het volgende resultaat:
klaas@ubuntu-laptop:~$ evolution
evolution-shell-Message: Killing old version of evolution-data-server...
RSS Plugin enabled
RSS Plugin enabled
Reading RSS articles...
feed ZDNet.nl news
feed ZDNet.be downloads
feed ZDNet.nl tv

de rss feeds worden wel gedownload, de mail niet.
Wat is hier de fout?

van Zwier

« Reactie #1 Gepost op: 2008/09/19, 19:33:27 »
Staat Evolution in Offline modus? Dat controleer je linksonderin.

van_zwier

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/09/19, 19:46:28 »
nee dat is het niet, heb ook geprobeerd om als root evolution te draaien, account aangemaakt, opgestrart, resultaat, wel de rss feeds geen mail.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/09/19, 19:53:30 »
Krijg je ook een foutmelding in Evolution? Het wil ook wel eens zitten in wel/niet versleuteld aanmelden bij de POP server.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

van_zwier

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/09/19, 19:59:49 »
als ik opstart worden de accounts wel gezien je wachtwoord wordt netjes gevraagd, dan zie je 2 seconden het scherm dat je accounts worden geopend, en gelijk afgesloten.

start ik het verzenden en ontvangen nog eens handmatig op sluit het programma.
Kan daarna het programma wel weer gewoon opstarten.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #5 Gepost op: 2008/09/19, 20:05:08 »
Probeer eens een volledige herstart van je computer? Er staat iets van een oude versie van evolution-data-server (killing old version of...), en dat is niet alleen een component van Evolution, maar ook van het hele systeem.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/09/19, 20:10:46 »
Citaat van: pjotr123
Probeer eens een volledige herstart van je computer? Er staat iets van een oude versie van evolution-data-server (killing old version of...), en dat is niet alleen een component van Evolution, maar ook van het hele systeem.
Zou zo kunnen zijn Pjotr, maar bij mij staat hetzelfde en gaat alles met Evolution wel goed. Het is wel vreemd.
Linux User #228066

van_zwier

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2008/09/19, 20:14:55 »
yep, ook al aan gedacht, bij de updates zat ook een kernel update voor de non-free parts (zo uit mijn hoofd)
Heb ook mijn wireless (atheros 5007) opnieuw moeten configureren volgens:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=816780

dat werkte prima
Heb nu ook geprobeerd te kijken wat er gebeurd als ik een ander e-mail client pak: thunderbird
Dan heb ik wel mail, zit um dus toch echt in evolution

van_zwier

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2008/09/19, 20:21:15 »
kan het iets met de sleutewachtwoord zijn?

Ik baal hier echt van had net 1 week lang al mijn werk adressen, afspraken en dergelijke over gezet van mijn werk, prive.

Als het helpt om evolution volledig te verwijderen en opnieuw te installeren, hoe kan ik dan alle info veilig stellen, om na de herinstallatie terug te plaatsen?

« Reactie #9 Gepost op: 2008/09/19, 20:27:14 »
Ik zou de Evolution backup plugin even installeren, zit in Synaptic. Na de installatie kun je die weer terugzetten en je account instellingen en mail, adressen enz. blijven behouden. Werkt echt perfect.

Edit, wat vergeten.
Linux User #228066

« Reactie #10 Gepost op: 2008/09/19, 20:31:25 »
Ook bij mij fuctioneert Evolution niet meer, hetzelfde probleem als de topic starter. Voorlopig gebruik ik maar Thunderbird. Oja de laatste binnen gekomen e-mail is van 5 september.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

van_zwier

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 2008/09/19, 20:36:21 »
heb dit al eens eerder gehad, de enige nood oplossing was ubuntu opnieuw installeren.
Maar ben koppig wil nu gewoon weten wat er aan de hand is, maar als je in terminal uitvoeren ook niet echt een melding krijgt ben ik even uitgepraat, hoe ga je dan te werk om de fout boven tafel te krijgen?

Prikkebeen bedankt voor de tip, kun je die bestanden dan ook gebruiken om die bijvoorbeeld op een andere computer te zetten?

« Reactie #12 Gepost op: 2008/09/19, 20:41:20 »
De foutmelding van de oude server die de commandline laat zien komt waarschijnlijk van Evolution Webcal. Het versie nummer bij mij is 2.21.92, de rest van de pakketten heeft versie nummer 2.22.3.
Linux User #228066

« Reactie #13 Gepost op: 2008/09/19, 20:43:14 »
Citaat van: van_zwier
heb dit al eens eerder gehad, de enige nood oplossing was ubuntu opnieuw installeren.
Maar ben koppig wil nu gewoon weten wat er aan de hand is, maar als je in terminal uitvoeren ook niet echt een melding krijgt ben ik even uitgepraat, hoe ga je dan te werk om de fout boven tafel te krijgen?

Prikkebeen bedankt voor de tip, kun je die bestanden dan ook gebruiken om die bijvoorbeeld op een andere computer te zetten?
Ja hoor, gaat prima. Even kopiëren naar de pc en dan backup terugzetten kiezen. Erg handige plugin moet ik zeggen.
Linux User #228066

« Reactie #14 Gepost op: 2008/09/19, 20:46:39 »
Ik heb onder beheer Systeem logboek staan en dan kun je kijken in mail.info. Staat veel info in over je verbinding met de mailserver, misschien kun je daar iets uit halen. Had ik eerder aan moeten denken..
Linux User #228066

van_zwier

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2008/09/19, 20:54:20 »
inderdaad veel info ja, kom wel een paar meldingen tegen die een fout voorstellen, maar geen idee waar ik eigenlijk op zoek naar ben, alleen al de opstart toont een laanngge lijst. M.a.w. heeft het zin al ik dat hier post?

van_zwier

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: 2008/09/19, 20:55:26 »
zoiets als dit?:

Sep 19 06:31:31 ubuntu-laptop kernel: [   14.801995] Failure registering capabilities with primary security module.

« Reactie #17 Gepost op: 2008/09/19, 21:07:36 »
Hmm, dat weet ik niet. Is dat uit de kern.log? Bij de mail items zouden fouten moeten staan.
Linux User #228066

van_zwier

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: 2008/09/19, 21:10:49 »
bij user items vond ik dit;
Sep 19 19:00:52 ubuntu-laptop Failed to open the panel socket
Sep 19 19:02:04 ubuntu-laptop dhcdbd: Started up.
Sep 19 19:02:06 ubuntu-laptop dhcdbd: message_handler: message handler not found under /com/redhat/dhcp/eth0 for sub-path eth0.dbus.get.reason
Sep 19 19:02:08 ubuntu-laptop dhcdbd: dhco_input_option: Value 4294967295 cannot be converted to type L
Sep 19 19:02:08 ubuntu-laptop dhcdbd: dhco_parse_option_settings: bad option setting: new_dhcp_lease_time = 4294967295
Sep 19 19:02:09 ubuntu-laptop dhcdbd: message_handler: message handler not found under /com/redhat/dhcp/eth0 for sub-path eth0.dbus.get.host_name
Sep 19 19:02:09 ubuntu-laptop dhcdbd: message_handler: message handler not found under /com/redhat/dhcp/eth0 for sub-path eth0.dbus.get.nis_domain
Sep 19 19:02:09 ubuntu-laptop dhcdbd: message_handler: message handler not found under /com/redhat/dhcp/eth0 for sub-path eth0.dbus.get.nis_servers
Sep 19 19:02:09 ubuntu-laptop dhcdbd: message_handler: message handler not found under /com/redhat/dhcp/eth0 for sub-path eth0.dbus.get.interface_mtu

van_zwier

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: 2008/09/19, 21:17:46 »
trouwens, merk net dat ik wel mail kan verzenden, alleen ontvangen gaat fout

van_zwier

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: 2008/09/19, 21:19:01 »
bij kernlog vond ik dit:
Sep 19 21:11:23 ubuntu-laptop kernel: [ 4107.208568] evolution[9133]: segfault at c8 rip 7fbd164f6da3 rsp 7fff3471ff30 error 4

« Reactie #21 Gepost op: 2008/09/19, 21:20:24 »
Dit lijkt op een server fout. Heb je in Evolution daar rekening mee gehouden? Het lijkt er op dat Evolution direct naar de POP server wil en dat de server dit weigert/niet herkent.
Linux User #228066

Offline siegi

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2008/09/19, 21:29:10 »
Citaat van: van_zwier
nee dat is het niet, heb ook geprobeerd om als root evolution te draaien, account aangemaakt, opgestrart, resultaat, wel de rss feeds geen mail.
Draai nooit evolution of een ander programma als root. Dit geeft grote problemen omdat de rechten van de instellingsbestanden veranderen naar root. Waardoor een gewone gebruiker deze niet meer kan gebruiken.
En daarnaast is het nog een groot beveiligingsprobleem.

van_zwier

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: 2008/09/19, 21:37:15 »
@siegi, dat is me bekend, draai ook nooit als root mijn progjes, maar omdat ik in eerste instantie aan een rechten probleem dacht, kijken wat er gebeurt als....

@prikkebeen, oke klinkt logisch, echter waar moet ik dan rekening mee houden? en wat moet er gewijzigd worden, aangezien ik aan de accountinstellingen echt niks heb gewijzigd.

« Reactie #24 Gepost op: 2008/09/19, 21:47:52 »
Ik weet je netwerk configuratie niet. Zit je thuis achter een server? Ik zie daar overal redhat staan. Als die als mailserver fungeert moet je op de client misschien het IP adres invullen bij de mailservers.

Edit: PS: Kun je de mailservers van je provider wel pingen?
Linux User #228066