Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: evolution wil geen berichten downloaden.  (gelezen 5518 keer)

van_zwier

• Gast
evolution wil geen berichten downloaden.
« Reactie #25 Gepost op: 2008/09/19, 21:54:29 »
yep, gewoon thuis via een router, heb ubuntu 8.04 64 bit op een acer 5520, dus het deel van redhat is mij ook niet duidelijk.

Nu het deel waar ik je kwijt raak, pingen hoe doe ik dat? Omdat thunderbird zo wie zo wel lukt, m.a.w. het pingen zou dan ook moeten lukken, wat verwacht je ervan?

Het ip adres invullen, hoe achterhaal ik die, of moet ik die hebben van de router?

« Reactie #26 Gepost op: 2008/09/19, 23:25:40 »
Pingen, open een terminal venster type in bijv bij mij de router
ping 192.168.1.1 of ping een adres ping upc.nl of wat je wilt of met www ervoor. Normaal gesproken staat het ip adres van de router in het boekje wat er bij zit. Mijn vorige router had ip  192.168.0.1.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #27 Gepost op: 2008/09/19, 23:37:57 »
Ik denk dat je het dan in dat redhat gedeelte moet zoeken. Dat heb ik nog nooit gezien in Ubuntu, maar dat kan aan mij liggen. Het pingen zou dan ook niets opleveren.
Ik heb even in Synaptic gezocht op redhat en daar staan 2 pakketten. Het is voor cluster computing. Staat dat geïnstalleerd misschien? Het zou misschien je errors uit het kernel log verklaren.
Wie de gemakkelijkste weg niet zoekt is een luiaard. :)
Linux User #228066

van_zwier

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2008/09/20, 09:26:19 »
in synaptic vind ik inderdaad redhat cluster suite is echter niet geinstalleerd.

je komt dan ook linux key management tegen, heb de dev files ook gemarkeerd en de standaard key management voor her installeren gemarkeerd, kijken of dat iets uithaalt

van_zwier

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2008/09/22, 07:05:12 »
had allemaal geen resultaat, heb toen een herinstallatie gedaan met behoud van /home.

Resultaat, het probleem bestond nog.

heb toen in de .evolution map de mappen adressen en calender gekopieerd naar usb.
daarna een volledige herinstalltie gedaan, de mappen terug gekopieerd en gelukkig het werkte, heb wel alle adressen in 1 map gekregen (dus mag alle 1500 adressen weer opnieuw onder verdelen), maar dat is beter dan alles weer opnieuw in te moeten tikken.

De afspraken staan er allemaal weer in behalve de automatisch doorlopende afspraken, m.a.w. ben 90% blij met het resultaat.

Op launchpad kwam ik deze bug ook tegen,
That version is now in intrepid.

** Changed in: evolution-rss (Ubuntu)
       Status: Fix Committed => Fix Released

--
evolution crashed with SIGSEGV in finish_feed()
https://bugs.launchpad.net/bugs/210261

Dus er is hoop!!!

Groet,

Zwier