Iedereen bedankt voor het meedenken. Het aanmelden is overigens geen probleem, alles wat de computer verder moet doen wordt direct met opstarten gestart (aanmelden, firefox, fullscreen, unclutter).
@ prikkebeen2
Goed punt, maar in dit geval weet ik niet waar het aan ligt. Ook op Andere pc's met bijvoorbeeld XP, treedt het probleem op. Het geheel loopt over internet, en de computer/firefox is al zo ingesteld dat hij niets bewaard en zijn cache ook niet gebruikt.
Het probleem zit hem in een commercial die gemaakt is met een oude flashversie. Het systeem dat de comercials laadt en afspeelt is in de nieuwste versie gemaakt. Iedere keer als die commercial langs komt wordt de gehele presentatie een beetje langzamer. De vormgever die de commercial heeft gemaakt wil het niet aanpassen, en hem ook niet naar mij sturen zodat ik hem zelf kan aanpassen, dus dat is de oorzaak van het probleem. De oplossing is tijdelijk, op termijn zullen alle comercials toch vervangen moeten worden. Als tot die tijd de pc iedere nacht een keer reboot vallen de problemen wel mee, pas na meer dan een dag wordt de traagheid echt storend.
In ieder geval kan ik met al deze informatie weer vooruit, nogmaals heel erg bedankt.