Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntuguide / easy ubuntu / automatix  (gelezen 98015 keer)

Offline bwog

• Lid
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #25 Gepost op: 2006/01/27, 13:22:12 »
Het is wellicht van belang om te weten dat Automatix een zeer gevoelig onderwerp is. Op het engelse forum trof ik vele verhitte discussies aan over Automatix.

Net als Dennis zijn er posters die Automatix schadelijk vinden. Omdat het script vooral door beginners wordt gebruikt is het van belang dat de kwestie opgelost wordt. Het lijkt er op dat de ubuntu gemeenschap geen structuur heeft om een dergelijk probleem aan te pakken.

« Reactie #26 Gepost op: 2006/01/27, 13:24:40 »
Daar heb je gelijk in, er zijn op dit moment wel dingen gaande binnen de community council hierover.

`GooZ

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2006/01/27, 23:00:01 »
Citaat van: kennywest
Maak zelf een script: http://www.tldp.org/LDP/abs/html/index.html
;)
Bedankt voor deze geweldige link! Kan ik mij er in de vakantie eens aanzetten :)

OsiRis

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2006/01/28, 03:20:14 »
Nou, weet ik ineens waar die rot problemen zoals het niet meer verschijnen van gdm en continue blijven afspelen van een liedje die nergens staat (niet in XMMS of sample).

Ik ben de beroerste niet, ik install wel, maar blijft irritant als ik het netzovaak als windows moet doen. Dat was 1 van de redenen om over te stappen :-)

Het is inderdaad waar dat vooral beginners Automatix gebruiken, ik dus ook. Vooral omdat die codecs nergens te vinden waren behalve in Automatix. Weet trouwens nog steeds niet waar ik w32codecs vandaan moet halen. Ik heb het al eruit gegooid :-) en de volgende keer, mocht ik nogmaals moeten installeren, zal ik alles zelf doen.

OsiRis

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2006/01/28, 03:25:07 »
w32codecs... HEBBES!!!

bedankt Denis voor: http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic

DAAAAAAAAAG AUTOMATIX!!!

« Reactie #30 Gepost op: 2006/04/21, 11:52:14 »
Inmiddels is Easy Ubuntu goed op weg om wel veilig te zijn. Ik raad het nog steeds niet aan, maar het kan in ieder geval niet meer zo snel je systeem om zeep helpen.

Het nadeel van dit soort dingen is dat ze geschreven worden door mensen met weinig programmeerervaring of weinig ervaring met dingen als apt/dpkg. Zonder op te willen scheppen kan ik zeggen dat ik daar iets meer ervaring in heb dan de auteurs van beide. Gelukkig luisteren de auteurs van easyubuntu WEL naar feedback. Ik ben zelf ook bezig met een soort kruisbestuiving tussen easy ubuntu, gtweakui en meer van dergelijke dingen om zo de mensen die Easy Ubuntu-achtigen gebruiken te helpen.

SandervdV

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 2006/04/21, 12:04:08 »
Citaat van: bwog
Het lijkt er op dat de ubuntu gemeenschap geen structuur heeft om een dergelijk probleem aan te pakken.
Voorlichting... 't is net seks :p, als je er niet veilig omgaat en er allerlei vreemde dingen bij gaat halen... jah dan gaat het fout...

en jawel hoor de link tussen linux en seks is gelegd!

« Reactie #32 Gepost op: 2006/04/21, 12:09:44 »
Geweldig :)

Doet me denken aan deze quote:
"I'm a linux user, I get laid as often as I need to reboot my computer"

« Reactie #33 Gepost op: 2006/05/05, 01:03:20 »
Citaat van: Dennis

Als dat nou werkelijk zo was...in mijn geval althans de afgelopen dagen...dan kan ik dat nog geen week volhouden, laat staan de andere sekse... :P :D

jake96

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 2006/06/14, 20:40:37 »
De draad hier lijkt opgedroogd.. dus even ter aanvulling.

EasyUbuntu is de minst slechte van deze "tools".
Heb het deze week op mijn nieuwe Dapper Xubuntu gebruikt uit "nieuwsgierigheid".
Er wordt niets geforceerd zonder dat je het aanvinkt. (Heb tot nu nog niets gevonden)
Het is  bedoeld voor de minder ervaren gebruikers die toch een compleet systeem willen zonder alle docs te lezen. Je leert er weinig van maar dat is ook niet de bedoeling.

budster

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 2006/06/14, 20:52:49 »
Citaat van: jake96
De draad hier lijkt opgedroogd.. dus even ter aanvulling.

EasyUbuntu is de minst slechte van deze "tools".
Heb het deze week op mijn nieuwe Dapper Xubuntu gebruikt uit "nieuwsgierigheid".
Er wordt niets geforceerd zonder dat je het aanvinkt. (Heb tot nu nog niets gevonden)
Het is  bedoeld voor de minder ervaren gebruikers die toch een compleet systeem willen zonder alle docs te lezen. Je leert er weinig van maar dat is ook niet de bedoeling.
Mmmm..... dus de minder ervaren gebruiker blijft een minder ervaren gebruiker. Tja.

« Reactie #36 Gepost op: 2006/06/14, 21:56:33 »
EasyUbuntu is inderdaad een stuk verbeterd, automatix is echter nog een groot stuk ellende :(

`GooZ

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 2006/06/15, 12:47:28 »
Wat ik me vandaag nog aan het afvragen was: Zou het mogelijk zijn de licentie van bepaalde pakketten te omzeilen door slechts een soort van optie in de installatie aan te maken dat standaard uitstaat maar waar wel (recommended) naast staat? Een beetje zoals EasyUbuntu dus, maar dan officieel en ge

Offline zappa

• Lid
    • http://www.c3c.be
« Reactie #38 Gepost op: 2006/06/15, 13:50:41 »
Ja, dat komt, op de suggesties van Edgy staat het. Bij install kunnen kiezen om ook universe en multiverse open te zetten :)
Tis toch al dat!

budster

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 2006/06/15, 14:13:55 »
Ik zou wel voor een user rating zijn. vooral bij games! er zijn zeker wat leuke games voor ubuntu beschikbaar maar de meeste zijn gewoon bagger. Nu kom je er alleen achter door ze eerst te downloaden en te testen.

hypertonic

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 2006/06/25, 15:34:56 »
haha verdomme
moet ik dit nu juist lezen als automatix aan het draaien is.
Ach goed, ik geef toe, ik ben schuldig, ik ben ook nog maar pas aan het leren. als het werkt en blijft werken blijf ik eraf, anders doe ik het allemaal met de hand (springen en proberen drijven!)

Saamelainen

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: 2006/06/25, 15:49:37 »
Toch jammer. Met deze twee links krijg je praktisch alles wat je nodig hebt redelijk snel werkend en heb je alles zelf onder controle. :)

https://wiki.ubuntu.com/NlRestrictedFormats
http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic

cad4linux

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 2006/06/29, 13:45:46 »
automatix is echter nog een groot stuk ellende :(
Mag ik vragen waarop je dit baseerd?

Mijn ervaringen tot nu toe met Automatix zijn probleemloos en ik denk dat ik het minstens 20 keer heb toegepast bij diverse (x)(k)ubuntu systemen. Verder is het team behoorlijk uitgebreid en komen er dagelijk bugfixes (zoals elk stabiel stukje software). Ik vind het stabiel en ik ben nog wel exslacker.

budster

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 2006/06/29, 13:55:25 »
Citaat van: cad4linux
automatix is echter nog een groot stuk ellende :(
Mag ik vragen waarop je dit baseerd?

Mijn ervaringen tot nu toe met Automatix zijn probleemloos en ik denk dat ik het minstens 20 keer heb toegepast bij diverse (x)(k)ubuntu systemen. Verder is het team behoorlijk uitgebreid en komen er dagelijk bugfixes (zoals elk stabiel stukje software). Dit komende uit de mond van een exslacker.
Nog niet zo heel erg lang geleden probeerde iemand hier op dit forum een simpel stukje software uit de repository te installeren, wat gewoon keer op keer errors aan het geven was. Ik en verschillende andere forumleden konden het wel probleemloos installeren. Op een geven moment had hij zijn sources.lst gepost en daar stond automatrix tussen. Hij heeft toen een frisse instal van zijn OS gedaan en stukje software wilde probleemloos installeren. Ik weet 99% zeker dat automatrix hiervoor verantwoordelijk is. Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor.

Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom deze 'fixes' niet standaard in ubuntu worden opgenomen. Ik heb sterk het vermoeden dat het gewoon vieze truukjes zijn die je eigenlijk niet op je systeem zou willen hebben. En dat de Debian/ubuntu policy is: clean of niet.

Saamelainen

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 2006/06/29, 14:06:00 »
Ik ben bang dat een gedeelte van de duidelijke argumenten van Dennis op pagina 1 van dit topic verloren zijn gegaan  tijdens de verhuizing naar een andere server onlangs. In de vierde post van RobertBuzink is er nog een gedeelte van die argumenten terug te vinden. Heel vervelend, want dan was het zeker duidelijk geweest.

« Reactie #45 Gepost op: 2006/06/29, 14:27:50 »
Automatix kan heel simpel dingen slopen en biedt geen goede backup/restore mogelijkheid.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #46 Gepost op: 2006/06/29, 15:41:36 »

Moeha, ik reboot bijna dagelijks mijn desktop pc :)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Ramana

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2006/06/29, 19:29:46 »
Deze keer automatix gebruikt, geen enkel probleem mee gehad.....

cad4linux

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 2006/06/30, 07:33:52 »
Citaat van: budster
Nog niet zo heel erg lang geleden probeerde iemand hier op dit forum een simpel stukje software uit de repository te installeren, wat gewoon keer op keer errors aan het geven was. Ik en verschillende andere forumleden konden het wel probleemloos installeren. Op een geven moment had hij zijn sources.lst gepost en daar stond automatrix tussen. Hij heeft toen een frisse instal van zijn OS gedaan en stukje software wilde probleemloos installeren. Ik weet 99% zeker dat automatrix hiervoor verantwoordelijk is. Dit is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor.
Ik snap dan niet waarom je niet gewoon even een verse sources.lst er op zet, om nou je os te herinstalleren om je sources.lst te herstellen is een beetje overdone lijkt me.

Citaat van: budster
Je kan je natuurlijk ook afvragen waarom deze 'fixes' niet standaard in ubuntu worden opgenomen. Ik heb sterk het vermoeden dat het gewoon vieze truukjes zijn die je eigenlijk niet op je systeem zou willen hebben. En dat de Debian/ubuntu policy is: clean of niet.
Het heeft mijn inziens meer met Amerikaanse wetgeving te maken en het feit dat de multimedia codecs niet vrij zijn.

Citaat van: profoX
Moeha, ik reboot bijna dagelijks mijn desktop pc :)
Ik ben gestart mijn pc 5 maal per dag te herstarten, mijn vriendin werkt alleen nog niet echt mee, na 3 keer vind ze het wel genoeg. Zelfs nog nadat ik haar deze draad heb laten lezen.

Offline Hij

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2006/07/14, 17:46:18 »
Ik heb automatix geinstalleerd (ook op de vorige ubuntu) en nu en toen geen problemen. Moet ik me nog zorgen gaan maken voor de toekomst of als het werkt is het goed?