Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntuguide / easy ubuntu / automatix  (gelezen 98026 keer)

rikus

• Gast
ubuntuguide / easy ubuntu / automatix
« Reactie #150 Gepost op: 2007/05/23, 11:59:16 »
Hallo Swat

Je hebt een leuke website en een fanatieke ubuntero zie ik.
Zelfs bij instalite code vmware ben je een van de weinige die de ./ niet vergeten.
Zeer informatief chappaue maar wel wat saai en zakelijk.
Mischien grafisch iets leuk beweken en ik zet je bij mijn faforieten.
Wat mijn opmerking betreft bedoel ik: UBUNTU IS VRIJ EN JE MAG HET GEBRUIKEN ZOALS JE WILT.
Belofte van Mark zelf.
Wat am2 betreft heb ik genoeg gezecht.
Ubuntu is hot en voor mij DE distro van de eeuw en men komt zijn belofte na.
Ieder half jaar een nieuwe release en kan haast niet wachten op oktober.
Wat het forum betreft GEWELDIG want je kunt er dag en nacht terecht.
Door de populariteit zullen ongetwijfeld programma.s voor Ubuntu komen die niet altijd ongevaarlijk zijn.
Maar bestrijd deze met EERLIJKE argumenten en toon duidelijk an dat ze niet NODIG zijn.
Ook buiten de distro zijn zeer leuke programma.s (google earth) die men graag wil draaien en door de eerlijkheid van de distro niet direkt te laden.
Even voor de mensen die ontzettend geschrokken zijn en ax2 geladen hebben het volgende.
Je kunt met SYNAPTIC Het programma weer verwijderen en de mapjes in je accaunt verwijderen en je kunt geen sporen terug vinden.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #151 Gepost op: 2007/05/23, 13:33:23 »
Rikus,

er zijn genoeg argumenten in dit topic vermeld die aantonen dat Automatix niet goed is.
Blijkt er op jouw pc geen probleem te zijn dan is dat heel goed voor u maar er zijn er voldoende anderen die wel in de problemen komen met Automatix. Wij hier op 't forum gaan deze software zeker niet aanmoedigen en we zouden graag hebben dat je je eenmansstrijd voor Automatix stopzet om te vermijden dat anderen 't ook gaan proberen.

We worden moe van het steeds maar moeten antwoorden op de posts die je plaatst in het voordeel van Automatix.
Deze discussie kan nog eeuwen duren en zou wel eens kunnen leiden tot een ban.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

rikus

• Gast
« Reactie #152 Gepost op: 2007/05/23, 14:12:00 »
Hallo Bartek
volgens mij heb ik nooit een eenmansstijd gevoerd hoor,
Ik ben voor de vijheid en heb ook duidelijk aan gegeven dat sommige programma.s a niet nodig zijn en b risico vol zijn.
Wel degelijk op gevaar gewezen van progr. buiten de distro.
Ook bij mij ligt UBUNTU zeer aan het hart.
ONS forum geprezen tot in de hemel.
We kunnen dus samen eens zijn dat dergelijke discussie kompleet zinloos is en zonde van onze tijd.
We hadden al lang minsten 3 pinten kunnen nuttigen van Uw heerlijk bier op een gezellig terras in Uw dierbaar Hasselt.
Dan hadden we al kunnen filosoferen over de mogelijkheid om de KERNEL VIRTUEEL te draaien, mischien meerdere tegelijk.
WAT EEN TOEKOMST.

« Reactie #153 Gepost op: 2007/05/23, 15:11:02 »
Citaat van: bartek
We worden moe van het steeds maar moeten antwoorden op de posts die je plaatst in het voordeel van Automatix.
Deze discussie kan nog eeuwen duren en zou wel eens kunnen leiden tot een ban.
Reageer dan niet.
Rikus heeft een sterk punt dat raakt aan de fundamenten van deze gemeenschap: vrijheid van denken en doen.
Als zijn posts je niet bevallen dan help je 'm gewoon niet of je reageert niet.
Dreigen met een ban is totaal onnodig wat mij betreft.

Monk.

Offline bartek

• Lid
« Reactie #154 Gepost op: 2007/05/23, 15:28:34 »
Citaat van: Monkwarrior
Rikus heeft een sterk punt dat raakt aan de fundamenten van deze gemeenschap: vrijheid van denken en doen.
Als zijn posts je niet bevallen dan help je 'm gewoon niet of je reageert niet.
Dreigen met een ban is totaal onnodig wat mij betreft.

Monk.
Vrijheid van denken en doen heeft hier nooit ter discussie gestaan. Wie wat wil proberen doet maar.

Wel staat het aanprijzen van onbetrouwbare software ter discussie. Indien er niet op de gevaren gewezen wordt zullen er anderen (die niet verder lezen) deze software ook gaan proberen. Lopen ze een onwerkbare pc op dan is de eerste plaats waar ze naar wijzen dit forum en Ubuntu, niet de op 't eerste zicht nuttige software. Omdat er hier reclame voor werd gemaakt.

Offline bartek

• Lid
« Reactie #155 Gepost op: 2007/05/23, 15:47:25 »
Citaat van: rikus
We hadden al lang minsten 3 pinten kunnen nuttigen van Uw heerlijk bier op een gezellig terras in Uw dierbaar Hasselt.
Deze zomer trek ik naar Zuidlaren en Enigenburg (bij Alkmaar) ... voorstel voor 't pintje lijkt zeer aanlokkelijk ...

rikus

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: 2007/05/23, 16:14:34 »
BARTEK.

Ben zelf woonachtig op 17km van Zuidlaren te Veendam.
Heb wel een logeerkamer en een grote tuin plaats voor tenten en klapwagens.
Ook een prachtige BBQ en de plaatselijke slijter heeft een geweldige collectie van Belgische bieren en altijd een goed humeur,
je bent welkom.
rsantema[at]gmail[punt]com

Offline bartek

• Lid
« Reactie #157 Gepost op: 2007/05/23, 17:17:36 »
Mijn schoonouders wonen in Zuidlaren dus overnachten is absoluut geen probleem.
Vraag eens aan je slijter of ie Leffe heeft. Op dit moment het populairste belgische Abdijbier.
Ik verkies bruine maar de blonde is ook zeer goed.

rikus

• Gast
« Reactie #158 Gepost op: 2007/05/24, 10:04:35 »
Weet wat je zegt
Eens per jaar hou ik een Belgische BB
Alle Belgische bieren uit het ass. van de slijter worden opgekocht met bijbehorende glazen.
Bier word opgebouwt van licht naar zwaar
In het midden dus de Leffe.
Nou ben ik zelf normaal een gelegenheids drinker van een paar glazen wijn.
Dus zelf haal ik het Kanon bij lange na niet.
Bij nood kan ik je altijd nog achter op fiets naar Zuidlaren brengen.
Want in de nacht rijd hier de elektrische paardentram niet meer.

Offline Kev

• Lid
« Reactie #159 Gepost op: 2007/05/24, 12:05:56 »
Hehe ik heb dat ooit ook eens gedaan zo een zware bierenavond, was ik ni goe van, heb er een paar dagen van in de kliniek gelegen. 0.o
All Hail Lelouch, The 99th Emperor of Britannia
All Hail Lelouch! All Hail Lelouch!
Iedereen heeft het recht op mijn waarheid, zo wees geprezen.

Offline bartek

• Lid
« Reactie #160 Gepost op: 2007/05/25, 20:42:35 »
Citaat van: dorusone
Citaat van: bartek
sudo dpkg-reconfigure -phigh xserver-xorg

De resolutie waarvan jij weet dat ze werkt selecteren met de pijltjes en actieveren met de spatiebalk. ctrl-alt-backspace.
Resolutie terug selecteren in systeem voorkeuren. Klaar
Sla dat commando ergens op want je hebt dit soms nodig blijkbaar.
Bedankt !  

Echter ik heb - een beetje roekeloos- ENVY gedownload en geinstalleerd en gedraaid
het zou je NVIDIA kaart herkennen en de rest alles automatisch doen maar nu zit
ik automatisch in de sh** :
en nu crasht ie en kan de Nvidia module in de kernel niet laten en zit ik behoorlijk
in de soep. Gelukkig heb ik dual boot .
Kan ik in de terminal mode waar ik wel in kan je commando nu intikken of
moet er iets heel anders gebeuren  .....
Het is duidelijk dat Envy nu ook tot het lijstje van gevaarlijke software behoort. Topic titel is aangepast.
Envy is trouwens gemaakt door dezelfde auteur als Automatix ... 1 pot nat.
Hij probeert zijn software aan te prijzen als niet gevaarlijk en ik ben er zeker van dat sommigen er geen probleem door krijgen maar vermits er teveel wel problemen mee krijgen blijft het programma taboe.

Offline Borix

• Lid
« Reactie #161 Gepost op: 2007/05/29, 10:40:20 »
Hmmm, ik had bijna Linux van mijn PC geschrapt omdat ik mijn grafische kaart Nvidia (8800) niet geconfigureerd kreeg. Met Envy is het wel gelukt. Ik wil het niet aanraden, maar dankzij dit progamma ben ik niet afgehaakt en ben nog steeds enthousiast. Altijd twee zijde aan een medaille :)

aligator

• Gast
« Reactie #162 Gepost op: 2007/05/29, 10:50:28 »
kan ik  instalieren    ubuntu  op de  ps  waar de  win  xp   stan   zonder  windows te   verveideren   en  hoe kan dat  geburen
   sori  ikkan  nog niet goed   shkreiven   maar ik  wil  ubutu op de main  ps

« Reactie #163 Gepost op: 2007/05/29, 10:52:12 »
maar waarom wordt het wel zo aangeprezen op ubuntuforums.org? dar lijkt  het niet echt verboden of hebben ze daar een ander beleid?
homemade HTPC

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #164 Gepost op: 2007/05/29, 11:04:16 »
Citaat van: aligator
kan ik  instalieren    ubuntu  op de  ps  waar de  win  xp   stan   zonder  windows te   verveideren   en  hoe kan dat  geburen
Graag een nieuw topic openen hiervoor. Anders wordt het onoverzichtelijk.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #165 Gepost op: 2007/05/29, 11:23:07 »
Citaat van: aligator
Het lijkt erop, alsof je beter overweg kunt met een andere taal. Hier vind je wat anderstalige Ubuntufora:
Turks: http://www.ubuntu-tr.com/v6/
Russisch: http://forum.ubuntu.ru/
Koerdisch: http://www.ubuntu-ku.org/
Iraans: http://forum.ubuntu-ir.org/
Chinees: http://forum.ubuntu.org.cn/

schoappied

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: 2007/05/29, 11:43:38 »

hosti

• Gast
« Reactie #167 Gepost op: 2007/05/29, 23:56:19 »
Citaat van: Borix
Hmmm, ik had bijna Linux van mijn PC geschrapt omdat ik mijn grafische kaart Nvidia (8800) niet geconfigureerd kreeg. Met Envy is het wel gelukt. Ik wil het niet aanraden, maar dankzij dit progamma ben ik niet afgehaakt en ben nog steeds enthousiast. Altijd twee zijde aan een medaille :)
Idem hierzo ! Automatix is een ander paar mouwen maar over envy: niks als goeds te zeggen

kapper

• Gast
« Reactie #168 Gepost op: 2007/06/27, 09:01:26 »
het is makkelijk praten van envy en automix slopen je computer,maar als je pas begint met ubuntu kan envy wel makkelijk zijn.
ik heb het eerst geprobeerd met de restricted die erbij zaten maar het beeld werd erg blokkerig.
nu heb ik envy gebruikt en ati catalyst controlcenter  staat gewoon bij de programma,s en het wordt automatisch geconfigureerd als je dat wilt.
nu is het eindelijk gelukt ,dankzij envy.
ik zou het graag willen leren maar technische gebruiksaaanwijzingen zijn erg moeilijk in engels.
meer als 10 x doorgelezen maar, soms moet iemand is wat voordoen anders kom je met alleen lezen erniet uit.
nu alles goed staat, alleen composite staat niet aan kan ik eindelijk spelenderwijs leren omgaan met commandline enzo.

« Reactie #169 Gepost op: 2007/06/27, 10:15:39 »
Ik vondt Envy ook geweldig de eerste keer ik het gebruikte. Maar toen ik een eerste kernel update binnen kreeg en mijn computer heropstarte geraakte ik niet meer in X.
Omdat de grafische driver niet mee geupdate was.
Ik kon toen, na lang zoeken en veel schrik dat ik mijn bestanden kwijt zou zijn, eindelijk envy terug laten lopen zodat hij de nieuwe driver zocht.
Maar daarna heb ik er envy toch snel afgeflikkert. Het geeft je gewoon een enorm onveilig gevoel. Het gevoel dat je OS op elk moment kan falen. En dat heeft niks te maken met Ubuntu, maar alles met Envy.

En als een beginneling dat meemaakt kijkt hij Ubuntu daar scheef voor aan en niet Envy.

Sinds Feisty is het (voor mij altans toch) belachelijk makkelijk om mijn grafische drivers aan de praat te krijgen zonder Envy.

Automatix heb ik ook al lang achterwege gelaten.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #170 Gepost op: 2007/06/27, 10:19:48 »
het is niet makkelijk praten kapper.
makkelijk is een opstelling van doe maar hoor, succes ermee en als het fout gaat pech......
we nemen op dit forum afstand van die programma's en die houding. allebei.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #171 Gepost op: 2007/06/27, 10:47:55 »
Citaat van: leoquant
het is niet makkelijk praten kapper.
makkelijk is een opstelling van doe maar hoor, succes ermee en als het fout gaat pech......
we nemen op dit forum afstand van die programma's en die houding. allebei.
Amen!

Sterker nog, als je een installatiescript gebruikt (zoals Automatix, EasyUbuntu en Envy), dan kunnen we je niet helpen op dit forum.... Er kunnen dan namelijk zulke rare problemen ontstaan, dat wij die niet voor je kunnen analyseren.

Kortom: doe ietsje meer moeite, en doe het zonder installatiescript. We helpen je er graag bij!

Groet, Pjotr.

Offline bartek

• Lid
« Reactie #172 Gepost op: 2007/06/27, 15:01:02 »
De links onderaan mijn post werken ook allemaal automatix ... oeps ... sorry perfect.
Gewoon nederlands kunnen lezen en de aanwijzingen volgen. Klaar.

Als je een probleem hebt gewoon melden welke how to je gevolgd hebt en wat er niet lukt. Simpel toch.
Van automatix weet je niet wat hij waar verandert. Het is toch onzinnig om een programma te installeren om programma’s te installeren als je de mogelijkheid reeds krijgt in Ubuntu met Synaptic - Terminal en in de menu’s bij Toepassingen: Installeren/verwijderen. Zeker als dat programma dan ook nog onduidelijke (en dus potentieel gevaarlijke) bronnen gebruikt om deze progjes te downloaden.

sjoerd

• Gast
« Reactie #173 Gepost op: 2007/10/24, 23:02:19 »
Wat is een andere eenvoudige manier om de juiste scripts te installeren zodat je de streamer radio programma s kunt horen?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #174 Gepost op: 2007/10/25, 02:21:49 »
Welke radio gaat het dan om?
Je kan veel luisteren met streamtuner, maar bijvoorbeeld met rhythmbox, amarok, totem, quod libet, vlc en vast nog wel meer programma's kan het ook.
Moet je het via firefox aanklikken, dan is de plugin "mediaplayerconnectivity" wel handig.