Kunnen we niet een regel invoeren dat het promoten van Automatix op dit forum tot nader order ongewenst is?
Die regel was er ook, toen Dapper uitkwam (of vlak daarna ...).
Het werkte als een speer, zonder meer, maar dan kwam er een update van een (blijkbaar) kritisch programma en dan was een complete hetinstallatie nodig, dat was niet leuk.....
Ook nu gaat het fout, omdat er andere repositories bij gezet worden, een grote (lees kritische) upgrade en zeker een distributie-upgrade hebben dan voor 99% zeker een gammel systeem tot gevolg, en heb je pech, dan heb je niets meer.
Haal je b.v. de DEB van Skype binnen, dan kan het gebeuren, dat na zo'n update Skype niet meer werkt, so what ?
Heb je echter veel programma's van "buiten" gehaald, dan wordt het risico na elke update groter.
ik durf te stellen, dat na het gebruik van dit soort programma's, een distributie-upgrade straks naar 7.10 niet meer mogelijk is, daar ben ik voor 90% zeker van.
Maar ja, je kunt het niet verbieden, maar wel kunnen we medewerking in elke vorm boycotten .......
Wil je het onder Feisty gebruiken, dan zijn er 2 voordelen aan:
je krijgt versie 2.0 (geloof ik) van Thunderbird en
je krijgt een nieuwere versie van Skype.
Dit, terwijl de versies uit de repositories juist speciaal zijn gecompileerd voor gebruik onder Ubuntu.
Je loopt risico's dat vroeg of laat je systeem het begeeft
Het bovenstaande is mijn persoonlijke mening, niet die van een groep, en de kennis heb ik opgedaan, n.a.v. klachten, door op mijn test-PC juist dit soort stunten uit te halen.
Het record was 1 uur om een dapper installatie om zeep te helpen.
McGyver, ik weet, dat jij dit ook weet, dus waarom tik ik dit eigenlijk