Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Python-RandR  (gelezen 99803 keer)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Python-RandR
« Reactie #200 Gepost op: 2008/11/05, 17:28:06 »
Oke prima. Take your time.

Python-RandR
« Reactie #201 Gepost op: 2008/11/05, 17:42:55 »
Heb het alvast geïnstalleerd op de laptop.  Ziet er heel anders uit, maar zal m'n weg wel vinden. :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: Python-RandR
« Reactie #202 Gepost op: 2008/11/29, 08:16:46 »
Nog even terugkomen op die P3. Het gaat er eindelijk van komen om een klein kaartje te kopen met twee uitgangen.  Maanden geleden heb ik eens één voorgesteld, maar ondertussen kan dat in die winkel niet meer geleverd worden. 
Ik vond wel dit alternatief. Werkt dat met een driver die ondersteund wordt door python-randr ?  Zo ja, dan kan ik het maandag laten bestellen.  Is er nog hoop dat tegen januari het kan geïnstalleerd worden.  Administratie....
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #203 Gepost op: 2008/11/29, 17:15:17 »
Als ik de informatie op internet mag geloven, dan is radeonHD geschikt als opensource driver.
Dus ik zeg: ja, moet lukken.
Maar: ik zeg ook: lees zelf ook over die kaart + ubuntu of wat dan ook. Dat het dus niet mijn schuld is als het niet goed werkt :P

« Reactie #204 Gepost op: 2008/11/30, 18:22:05 »
Versie 0.7.0 werkt bij mij niet goed. De panelen verdwijnen en blijven weg. Met 0.6.1 was dit niet zo.
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #205 Gepost op: 2008/11/30, 20:01:00 »
Versie 0.7.0 werkt bij mij niet goed. De panelen verdwijnen en blijven weg. Met 0.6.1 was dit niet zo.

De gnome-panels bedoel je?
Is dit het geval bij klonen, bij uitbreiden of bij allebei?

« Reactie #206 Gepost op: 2008/12/03, 17:09:21 »
Heb opnieuw geinstalleerd. probleem opgelost
Volop Ubuntu 12.04 gebruiker.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #207 Gepost op: 2008/12/03, 22:06:44 »
Mooi om te horen.

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #208 Gepost op: 2008/12/07, 20:20:44 »
Ik heb Python-RandR vandaag gebruikt om een tweede monitor op een wat oudere laptop aan te sluiten. Werkte perfect nadat ik in xorg.conf (Hardy) de maximale schermgrootte wat had veranderd met behulp van de website van Python-RandR. Zowel klonen als uitgebreid scherm werkte goed in Enlightement E17.

Is dat xorg.conf automatisch aanpassen trouwens niet iets voor een volgende versie? Dan moeten er wel gescheiden Hardy en Intrepid versies komen, want in Intrepid werkt xorg.conf niet meer. Ik ben benieuwd of zoiets mogelijk is, maar ook zo al veel beter dan prutsen met xrandr.

Marten

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #209 Gepost op: 2008/12/07, 22:29:41 »
Commandoline,

Dank je voor deze reactie. Goed om te horen dat het naar wens werkt.

Omtrent xorg.conf aanpassen, als goed is zou dat in intrepid ook (gewoon) moeten werken.. zoals in hardy (ook al is de xorg.conf een heel stuk leger).

Dit automatisch aanpassen is iets wat ik ga onderzoeken wanneer ik daar tijd voor heb (ben nu met stage bezig).

Maar leuk deze reactie, en veel plezier ermee nog ;)

Overigens, welke videodriver gebuik je? Intel? (in terminal:  "cat /var/log/Xorg.0.log | grep -i driver | grep .drv" )

Overigens, de info op de website zou ook in het programma te vinden zijn, versie 0.7.0 dan. Via Info - Instructies.
« Laatst bewerkt op: 2008/12/07, 22:52:19 door dvdmeer »
Python-randr Versie 0.9.1 (Update 26-04-11)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #210 Gepost op: 2008/12/08, 10:11:43 »
Offtopic: Ik zie op je site dat je zegt dat NTSC een nieuwere standaard is. Dit is niet zo, het is een oudere standaard die vooral in Amerika en Japan gebruikt wordt. In Europa gebruiken we de betere en nieuwere PAL standaard.
http://nl.wikipedia.org/wiki/NTSC

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #211 Gepost op: 2008/12/08, 22:34:43 »
Hmm, dat zou daar niet moeten staan. Foutje, maar bedankt voor het opmerken ;)

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #212 Gepost op: 2008/12/09, 18:33:25 »
Omtrent xorg.conf aanpassen, als goed is zou dat in intrepid ook (gewoon) moeten werken.. zoals in hardy (ook al is de xorg.conf een heel stuk leger).
OK, weer wat geleerd, handig.
Dit automatisch aanpassen is iets wat ik ga onderzoeken wanneer ik daar tijd voor heb (ben nu met stage bezig).
Ik heb geduld :)
Overigens, welke videodriver gebuik je? Intel? (in terminal:  "cat /var/log/Xorg.0.log | grep -i driver | grep .drv" )
Intel, hoewel ik niet precies weet welke versie als die er zijn, als ik tijd heb kan ik nog wel eens even wat uitgebreider kijken.

Succes verder met dit geweldige project!
Marten

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #213 Gepost op: 2008/12/09, 20:04:46 »
Intel dus, net zoals mij. Dan weet ik genoeg :)

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #214 Gepost op: 2008/12/09, 22:33:41 »

Offline commandoline

• LoCo-contact
    • marten-de-vries
    • Marten-de-Vries.nl
« Reactie #215 Gepost op: 2008/12/11, 23:00:16 »
Betekend dit dat ook Nvidia kaarten worden ondersteund terwijl je 3d ondersteuning aan hebt als nvidia klaar is met het toevoegen hiervan?

« Reactie #216 Gepost op: 2008/12/12, 10:59:29 »
Even een vraag tussendoor.

Is het ook mogelijk om de beamer-output ondersteboven te draaien met behulp van python-randr ?
We hebben hier namelijk een lokaal waar de beamer aan de onderkant van een staaf tegen de plafond hangt gemonteerd... Of is dit een instelling die je gewoon één keer bij de beamer zelf doet ? Dat laatste lijkt me logischer, als het zou kunnen...

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #217 Gepost op: 2008/12/12, 14:37:05 »
Het lijkt me logisch dat je dit eenmalig in de beamer instelt. Waarschijnlijk zit er in het menu wel een "flip" optie of iets dergelijks.
Verder staat RandR voor Rotate and Resize, dus roteren zou geen probleem moeten zijn :)

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #218 Gepost op: 2008/12/12, 19:51:03 »
In principe moet dit met de beamer in te stellen zijn, maar het staat überhaupt wel op de planning voor de volgende versie om rotatie mogelijkheden toe te voegen.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #219 Gepost op: 2008/12/12, 19:52:09 »
Betekend dit dat ook Nvidia kaarten worden ondersteund terwijl je 3d ondersteuning aan hebt als nvidia klaar is met het toevoegen hiervan?

Die kans is goed aanwezig, maar ik kan hier geen definitieve uitspraken over doen op dit moment.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #220 Gepost op: 2009/01/04, 17:40:48 »
Zo, morgen begint mijn stage weer na twee weken vakantie.

Ik heb een nieuwe versie gemaakt.

De grootste veranderingen:
- Instellingen scherm samengevoegd tot hoofdscherm middels tabs.
- Nu ook in het Engels (wordt door systeem bepaald).
- Mogelijkheid tot roteren (dit is alleen op mijn intel kaart getest).
- Mogelijkheid tot opslaan van een standaardopstelling en twee andere opstellingen, geheel naar keuze. Deze kan je dan direct via het menu uitvoeren.

Deze is versie is ook een tussenversie naar de volgende versie, met onder andere xorg mod (staat nu al in het menu, maar doet nog niets).

Vandaag al de hele dag problemen met de host (website), dus heb geduld :)

De website is tevens veranderd, en ook Engels beschikbaar.

Daarnaast heb ik vandaag de Code of Conduct ondertekend, en ben dus Ubuntero :P. PPA is geactiveerd, moet hier alleen nog heel wat over gaan lezen.

Offline eXtreem

• Lid
« Reactie #221 Gepost op: 2009/01/17, 08:59:12 »
Wederom weer prima werk! De functies van het opslaan van meerdere opstellingen is geweldig, ik wissel nog wel eens van resolutie op de grote monitor.

Het enige waar ik nog niet uit ben gekomen is het verhaal met de verschillende resoluties. Op de laptop zie ik niet meer dan de resolutie 1280*800, terwijl de muis daar nog 400 pixels naar beneden kan bewegen. Op een screenshot is dit duidelijk te zien. Met wat achtergronden bewerken met Gimp in de juiste resoluties aan mekaar geplakt heb ik het ook voor mekaar om 2 verschillende achtergronden neer te zetten.

Ik ben nog aan zoeken naar een oplossing voor het dode stuk scherm waar je muis in verdwaald en als ik daar iets voor vind zal ik het laten weten...
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #222 Gepost op: 2009/01/17, 15:33:06 »
Citaat
Wederom weer prima werk! De functies van het opslaan van meerdere opstellingen is geweldig, ik wissel nog wel eens van resolutie op de grote monitor.

Thanks ;)

Citaat
Ik ben nog aan zoeken naar een oplossing voor het dode stuk scherm waar je muis in verdwaald en als ik daar iets voor vind zal ik het laten weten...

Ik hoor het graag :)

Offline Redfoox

• Lid
« Reactie #223 Gepost op: 2009/01/24, 17:12:41 »
Hey ik heb een probleempje ik heb een intel kaart 945GM.
Als ik een externe monitor aan mijn laptop zet dan wordt hij wel herkent en de resoluties zien maar ik kan geen klone of extend doen. Het beeldscherm blijft zwart.
Weet iemand een oplossing?

Offline Redfoox

• Lid
« Reactie #224 Gepost op: 2009/01/25, 12:57:41 »
Ik heb het opgelost in mijn bios stond dat hij automatisch zou kiezen.
Ik heb hem nu ingesteld op lvds+VGA nou werkt Python-RandR perfect.