Ik heb een minimale 8.04 installatie op een oude desktop. Bedoeling is dat deze in een multimedialokaal terechtkomt. Nu wil ik er geen volledige e-mail client op, want het is niet de bedoeling om e-mail te gaan ontvangen.
Wat echter wel moet kunnen, is om "contact-links" te volgen van het type "mailto:"
Momenteel geeft FF een venstertje met de mogelijkheid om YahooMail te gaan gebruiken of om te bladeren naar een geschikt programma op het systeem (dat er uiteraard nog niet is).
Met
deze uitleg weet ik al wel hoe ik de keuze vastleg...
Mijn vraag is dubbel:
1) Wat is een geschikte e-mail client voor een oude PC, dus zeer licht, en die eigenlijk alleen maar moet kunnen verzenden vanaf één adres ?
2) Eens die keuze gemaakt, zal ik in dat e-mail programma moeten kunnen instellen dat er géén mail wordt opgehaald. En dat er bij het verzenden ook een stukje wordt geschreven in de trant van: "U kan op deze mail niet antwoorden. Om te antwoorden gebruikt u het e-mail adres dat de verzender in zijn bericht heeft ingesloten."
De gebruikers van deze computer moeten leren hun eigen persoonlijk e-mail adres onderaan hun bericht te zetten. Dat lossen we waarschijnlijk simpel op met een affichke aan de muur. De gesofisticeerde versie zou een pop-up berichtje (zenity ?) kunnen zijn met die richtlijn. Maar dat gaat na een tijdje vervelend worden omdat je het dan ook altijd moet wegklikken...
Meer details over wat ik daarvoor nodig heb, volgen later.
In Synaptic vond ik claws-mail. Dat lijkt me wel wat omdat het zeer sterk uitbreidbaar is en ik dus m.a.w. het heel minimaal zou kunnen installeren. Heeft hier iemand ervaring mee ?