Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008  (gelezen 31587 keer)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #50 Gepost op: 2008/10/13, 06:53:58 »
Citaat van: Ciska
Moet je je nog aan een bep. resolutie houden?
Mag je alleen eigengemaakte foto's erin verwerken?
Er zijn wel wat praktische dingen waar je rekening mee moet houden. Een aantal staan hier: https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Documentation/WallpaperRules
Helaas wel in het Engels.

« Reactie #51 Gepost op: 2008/10/13, 10:12:25 »
Citaat
Heb net met het team overlegd:
Ubuntu-NL kan een emailadres beschikbaar stellen. Er zal ook een aankondiging voor de wedstrijd op het prikbord geplaatst worden. De winnende wallpaper zal ook op het prikbord getoond worden. Prosper, kun jij je hierin vinden?

Ik heb het voorstel op de wiki vernieuwd: http://wiki.ubuntu-nl.org/WallpaperWedstrijd2008
Kan iedereen zich er in vinden?
Perfect voor mij :)

Citaat van: Peterbeter
Opmerking: bij weergave op de site tbv de stemming svp geen auteurs vermelden. Beter is om te anonimiseren omdat sommige mensen anders niet meer op het plaatje maar op de auteur gaan kiezen.
Volledig mee eens.  Heb dat ook al eens gezegd, een herhaling is echter nuttig.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2008/10/13, 12:48:36 »
Opmerking: bij weergave op de site tbv de stemming svp geen auteurs vermelden. Beter is om te anonimiseren omdat sommige mensen anders niet meer op het plaatje maar op de auteur gaan kiezen.
lol welke van Quatroking is heb ik zo geraden hoor ;)

Quatroking

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 2008/10/13, 16:02:29 »
Ik voel me gevleid :)

Ciska

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 2008/10/14, 00:16:28 »
Citaat van: Johanvd
Moet je je nog aan een bep. resolutie houden?
Mag je alleen eigengemaakte foto's erin verwerken?
Er zijn wel wat praktische dingen waar je rekening mee moet houden. Een aantal staan hier: https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Documentation/WallpaperRules
Helaas wel in het Engels.
Mijn engels is niet echt je van het, maar wat ik eruit begrepen heb moet je je toch wel aan de kleuren van ubuntu houden wat toch wel beperkingen geeft.
Maar ik heb wat in elkaar geprutst, mijn tweede creatie met gimp. :)
Toen ik mandriva draaide heb ik ook is wat gemaakt maar dat is alweer een jaar geleden ofzo.
Heb veel moeten zoeken maar ben lekker bezig geweest en tot de ontdekking gekomen dat je met gimp heel veel kan, al vind ik het soms wat omslachtiger als psp maar je moet ook gewoon wennen.

« Reactie #55 Gepost op: 2008/10/14, 12:20:43 »
Citaat van: ciska
........en tot de ontdekking gekomen dat je met gimp heel veel kan, al vind ik het soms wat omslachtiger als psp maar je moet ook gewoon wennen.
Gimp kan volgens mij vrijwel net zoveel als PSP. De laatste heb ook altijd mee gewerkt en inderdaad is in Gimp de organisatie volledig anders en soms moet je echt hard zoeken...maar bijna altijd kom je eruit.
Er zijn wel handleidingen, maar die lees ik helaas nooit. Voor jou Ciska: is ook nog in Engels...

Die kleuren van Ubuntu zou ik maar even laten voor wat ze zijn (zeg ik hier uitsluitend op eigen gezag).
Ik wordt van die kleuren alleen maar droevig. Ben al in de herfst van mijn leven....als ik dat ook nog in de kleuren moet bekennen....nee dus. Ik kies in elk geval mijn eigen palet.

Maar misschien wil Johanvd of Prosper (of wie dat ook met voldoende authoriteit mag en kan) aangeven of we toch tot die kouwe theekleuren zijn beperkt of niet?
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

« Reactie #56 Gepost op: 2008/10/14, 13:57:55 »
Maar misschien wil Johanvd of Prosper (of wie dat ook met voldoende authoriteit mag en kan) aangeven of we toch tot die kouwe theekleuren zijn beperkt of niet?
Ik heb geen enkele autoriteit om daarover te beslissen.  Overigens heeft Johanvd alleen maar verwezen naar de officiële richtlijnen voor officieel Ubuntu-artwork.  De "discussie" of we onze inzendingen daartoe gaan beperken is (nog) niet gevoerd.  Je bent de eerste om er iets over te zeggen...

Samengevat: jij wil het liever wat frisser en dan hoeft het voor jou niet te kunnen meedingen naar een plaats op een internationale versie.  Je vindt dat onze wedstrijd daar los van staat.  Vat ik het zo goed samen ?

Overigens is dat ook mijn eigen mening, als medelid.  Iedereen kan achteraf het bureaublad downloaden dat hij zelf leuk vindt, ook al behaalde dat de laatste plaats.  Vrijheid, blijheid, toch ?

Het hoeft niet gezegd dat we uiteraard geen aanstootgevende plaatjes willen... En wat mij betreft, nemen we dat best nogal ruim.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #57 Gepost op: 2008/10/14, 16:15:44 »
+1
Kan het niet beter samenvatten...
En ook: vrijheid blijheid, zonder aanstoot maar toch raak!
Herman Brood

Ciska

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 2008/10/14, 20:17:10 »
Bedankt Peter voor je reaktie.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet echt zoek naar handleidingen voor gimp omdat je het gewoon veel beter leert door er zelf achter te komen.
Als je lang hebt moeten zoeken dan blijft het ook gelijk hangen.
Of gimp net zoveel kan als psp kan ik natuurlijk niet zeggen, maar het is bijvoorbeeld in psp veel makkelijker om een verloop in te stellen, dat is een klik en klaar, in gimp komt er wat meer voor kijken, maar zoals ik al zei, het is ook een kwestie van wennen en ik ben vastbesloten om het onder de knie te krijgen. :)

In het bureaublad heb ik dus wel de kleuren terug laten komen omdat ik dacht dat dit moest, maar denk dat ik toch nog wat ga maken en net zoals jij zegt gewoon lekker de kleuren nemen die je mooi vind.

Ik las net dat Prosper er ook zo over denkt.......... ben benieuwd waar iedereen mee komt. :)
Het gaat mij zo wie zo niet om het winnen, en een prijs in de vorm van een leuk (zelfgemaakt) certificaat of zo zou ook goed geweest zijn....... het is voor de fun. :)

« Reactie #59 Gepost op: 2008/10/14, 22:08:16 »
.. het is voor de fun
That's the spirit.......
O sorry voor het Engels, maar ik denk er ook zo over dus.
Kunnen we ook mooi die nieuwe Gimp eens aan de tand voelen.
Al heb ik deze week wat weinig tijd. In gedachten werk ik er wel aan.
Herman Brood

mickvdv

• Gast
« Reactie #60 Gepost op: 2008/10/16, 13:11:56 »
Ik ben bezig met het opzetten van kleinschalige hosting (email en webhosting) voor oss projecten en hobbyisten. (teux.net). Ik kan wel een webspace van 1 gig sponzeren voor een jaar ofzo maar geen domein naam. Als jullie intresse hebben mail me gerust.

PS Ik ben voorlopig nog een oorlog aan het voeren met mijn provider (zuigo) omdat hij telkens mijn internet uitzet en dan moet ik het modem weer op nieuwe opstarten voordat ik internet heb. Maar over een maand of 2 heb ik adsl bij een andere provider en kan ik ook mailhosting (smtp dus) doen.

mickvdv apenstaartje teux dotje net

« Reactie #61 Gepost op: 2008/10/16, 14:19:51 »
Ook hier veel ziggo problemen hoor... Gratis hosting als prijs lijkt me niet voor iedereen geschikt. Of we moeten al bijvoorbeeld drie prijzen bedenken, en dat de winnaar moet kiezen.

« Reactie #62 Gepost op: 2008/10/19, 10:08:45 »
Ondertussen heeft deze wedstrijd dan toch als gevolg gehad dat mijn tienerdochter nu eindelijk de Gimp gebruikt, zij het onder Windows.... Ze bleef altijd maar zeuren om Adobe Photoshop te krijgen :(  Maar nu is ze er op een paar dagen al vlot mee aan het ...photoshoppen ! :lol:
Over de artistieke kwaliteiten laat ik me niet uit, als er iets tussenzit, dan plaats ik 'm wel als kandidaat voor de wedstrijd.

Misschien toch eens vertellen dat de hoofdprijs een setje luidsprekers is...

« Reactie #63 Gepost op: 2008/10/19, 11:53:43 »
Citaat van: Prosper
Misschien toch eens vertellen dat de hoofdprijs een setje luidsprekers is...
.... en voor nummer 2 en 3 een USB-stick van 2 GB ;)

Offline Sander50

• Lid
    • http://www.somp.nl
« Reactie #64 Gepost op: 2008/10/19, 18:02:57 »
Er staat nu ook een aankondiging voor deze wedstrijd op het prikbord: http://prikbord.ubuntu-nl.org/blog/2008/10/19/ubuntu-nl-wallpaperwedstrijd-2008/

« Reactie #65 Gepost op: 2008/10/19, 18:44:28 »
Misschien ook nog even bij de aankondigingen bovenaan het forum ?
Er zijn zo van die mensen die nooit op het prikbord komen tenzij via een verwijzing...

Quatroking

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: 2008/10/20, 01:26:17 »
Ik ben zelf nu al een paar dagen bezig met het verzinnen van een mooi palet, want ik vind het ubuntu palet er een beetje uitzien als poep :/

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #68 Gepost op: 2008/10/24, 22:59:56 »
Best eng dat veel DutchGIMPers niet weten wat Ubuntu is... Aan de andere kant, goed dat ze er nu kennis mee maken.
Volgens mij is mijn inzending (nog niet ingestuurd hoor) trouwens best lelijk xD maar ik heb toch weer wat GIMP skills geleerd en dat is mooi :)

« Reactie #69 Gepost op: 2008/10/25, 03:26:11 »
Best leuk dat ze het in hun "Huiskamer" zetten (het offtopic gedeelte).
Kan best nog iets leuks uit voortkomen en het brengt weer een aantal mensen in contact met Ubuntu.  Vermits die allemaal de Gimp gebruiken, hebben ze geen enkele moeite om Ubuntu te draaien...

En als je de plaatjes in de handtekeningen bekijkt, dan zit daar best wel talent.

« Reactie #70 Gepost op: 2008/10/29, 16:09:45 »
Heb net mijn eerste bijdrage voor de wedstrijd gepost naar: wedstrijd@ubuntu-nl.org
Hopelijk krijg ik veel concurrentie, dan valt er straks veel te kiezen...... :)
Herman Brood

« Reactie #71 Gepost op: 2008/11/02, 08:43:53 »
Ik heb het ook op de pagina van de wallpaperwedstrijd gezet... Als commentaar

Misschien is het een goed idee om de winnende achtergrond door iedereen die gaat meehelpen op installparty's te laten meenemen op stick. Zo kan je direct na installatie de standaardachtergrond aanpassen: Gewoon even dit plaatje met sudo-rechten kopiëren in /usr/share/backgrounds en dan selecteren via Systeem-->Voorkeuren-->Uiterlijk, Tabblad Achtergrond.

Quatroking

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: 2008/11/04, 18:58:42 »
Die van mij is net ingestuurd. ben er absoluut niet tevreden over, de prijs gaat in ieder geval niet naar mij.

Waarom hebben we deze contests nou juist wanneer ik een artblock heb, en van m'n writersblock af ben?

« Reactie #73 Gepost op: 2008/11/04, 21:03:27 »
Voel hier met je mee.
Ook mijn eerste komt vooral als laatste in aanmerking.
Maar ik heb de eerste vnl ingestuurd om mezef te dwingen tot nr. 2 en die moet dan als nr 1 gaan eindigen......
Knap ingewikkeld allemaal.
Herman Brood

Ciska

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: 2008/11/05, 00:34:59 »
Ach het gaat toch niet om het winnen maar om het leuk bezig zijn. :)