Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008  (gelezen 31566 keer)

Ubuntu-NL wallpaperwedstrijd 2008
« Reactie #25 Gepost op: 2008/10/12, 13:47:00 »
Dan moet er wel bvb op imageshack iemand van de organisatoren een aparte account aanmaken en een e-mail adres openbaar op dit forum zetten waarheen de deelnemers hun creaties kunnen sturen.  Deze persoon zet die dan allemaal op imageshack.  Eens de inschrijvingen gesloten zijn, kan dan een nieuwe poll gepost worden waarin de verschillende inzendingen genummerd aan bod komen.  Daarover kan dan door iedereen via die poll gestemd worden.  Alleen die ene persoon weet dus van elke bijdrage van we die is.  Zo vermijden we dat er beïnvloeding is of "stemmen op namen" ipv op verdienste.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Ciska

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: 2008/10/12, 20:15:12 »
Leuk een wallpaper maken...... dat is nou wel mijn ding. :)
Al zal ik wel een hele andere smaak hebben als vrouw tussen al die mannen hier, lol.

Offline DivinGGoD

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2008/10/12, 20:21:10 »
geweldig dit zeg :D

ik ga een poging wagen :D

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #28 Gepost op: 2008/10/12, 20:22:19 »
In principe is het ook mogelijk om plaatjes op onze eigen wiki te zetten. Een groot deel van de organisatie (deelnemers, spelregels, etc.) kan op de wiki gedaan worden.

Offline Sander50

• Lid
    • http://www.somp.nl
« Reactie #29 Gepost op: 2008/10/12, 20:38:47 »
Ik ben zo vrij geweest een eerste opzetje te maken: http://wiki.ubuntu-nl.org/WallpaperWedstrijd2008
Als iemand de pagina wil verbeteren of uitbreiden: ga je gang ;)

Offline dvdmeer

• Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
« Reactie #30 Gepost op: 2008/10/12, 20:41:17 »
Citaat van: Prosper
Dan moet er wel bvb op imageshack iemand van de organisatoren een aparte account aanmaken en een e-mail adres openbaar op dit forum zetten waarheen de deelnemers hun creaties kunnen sturen.  Deze persoon zet die dan allemaal op imageshack.  Eens de inschrijvingen gesloten zijn, kan dan een nieuwe poll gepost worden waarin de verschillende inzendingen genummerd aan bod komen.  Daarover kan dan door iedereen via die poll gestemd worden.  Alleen die ene persoon weet dus van elke bijdrage van we die is.  Zo vermijden we dat er beïnvloeding is of "stemmen op namen" ipv op verdienste.
Dus iedereen is eigenlijk Jury? En niet een aparte jury- afdeling begrijp ik uit je tekst?

Foto's denk ik in eerste instantie naar de organisator(en) sturen. Foto's moeten niet bekend zijn voordat er gestemd kan worden.

Zodra inschrijving gesloten is de foto's op de wiki plaatsen. En hier een polletje openen.

Maar - gaat er dan ook wat gebeuren met de winnende foto, of is het slechts voor de "leukheid"? Zou leuk zijn als het in Ubuntu gebruikt gaat worden :)

« Reactie #31 Gepost op: 2008/10/12, 20:55:07 »
Citaat van: dvdmeer
Dus iedereen is eigenlijk Jury? En niet een aparte jury- afdeling begrijp ik uit je tekst?

Foto's denk ik in eerste instantie naar de organisator(en) sturen. Foto's moeten niet bekend zijn voordat er gestemd kan worden.

Zodra inschrijving gesloten is de foto's op de wiki plaatsen. En hier een polletje openen.
Zo denk ik dat het het meest democratisch is: iedereen stemt via een poll die op 1 december gepost wordt, als we tenminste de inschrijvingen laten lopen tot eind november.  Lijkt me lang.  Er moet ook nog beslist worden of we die gewoon op de wiki zetten of allemaal tegelijk op 1 december.  Vind zelf dat laatste het beste.
Citaat
Maar - gaat er dan ook wat gebeuren met de winnende foto, of is het slechts voor de "leukheid"? Zou leuk zijn als het in Ubuntu gebruikt gaat worden :)
Iedereen kan die wallpaper downloaden en gebruiken, elke deelnemer is ook vrij om die zelf naar gnome-art.org of zoiets te sturen.

Eén ding vind ik wel belangrijk: alle ingediende foto's vallen onder de Creative Commons Licentie.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Quatroking

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 2008/10/12, 20:56:40 »
De winnende wallpaper zou op een releaseparty-cd kunnen worden gebruikt als standaard achterground, perhaps?

Ik ben in ieder geval al druk bezig.

« Reactie #33 Gepost op: 2008/10/12, 21:06:22 »
We zouden ook een beperking moeten invoeren van het aantal wallpapers dat één lid mag indienen, anders wordt het misschien onoverzichtelijk..  zelf stel ik voor om een maximum van drie toe te laten.

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2008/10/12, 21:16:58 »
Citaat van: Quatroking
De winnende wallpaper zou op een releaseparty-cd kunnen worden gebruikt als standaard achterground, perhaps?

Dat vind ik zeker een goed idee!

3 foto's is zeker het maximum naar mijn mening.

Wie gaat alles organiseren?

Offline Sander50

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2008/10/12, 21:21:32 »
Citaat van: dvdmeer
Citaat van: Quatroking

Dat vind ik zeker een goed idee!

3 foto's is zeker het maximum naar mijn mening.

Wie gaat alles organiseren?
Is een goed idee, alleen kan dat nog wel even op zich laten wachten: de volgende echte grote RP waarvoor waarschijnlijk zelf CD's gedrukt gaan worden, staat gepland voor de volgende LTS-release...

Mij lijkt trouwens 1 inzending per persoon al genoeg.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #36 Gepost op: 2008/10/12, 21:21:37 »
Moeten de wallpapers nog voldoen aan een bepaald thema? Intrepid Ibex bijvoorbeeld?
Of mag alles, als het maar geen aanstootgevend plaatje is?

Quatroking

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 2008/10/12, 21:30:26 »
Ik heb er al eentje klaar, mogen we nou meer dan 1 maken of hoeft dat niet?

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2008/10/12, 21:46:15 »
Eerst moeten we eigenlijk duidelik hebben wie de organisator is, en naar welk mail adres de foto's gestuurd mogen worden.

Regels:
- geen aanstootgevende plaatjes.
- geen bashing tov andere OS
- 1/2/3 ?? foto('s) per deelnemer
- deelnemer mag niet op zichzelf stemmen

Nog meer regels?

Offline Sander50

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2008/10/12, 21:48:56 »
1 inzending per deelnemer lijkt me eigenlijk wel genoeg. Is 31 november een goede termijn, of is dat iets te lang?

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2008/10/12, 21:57:18 »
1 lijkt me heel logisch.

« Reactie #41 Gepost op: 2008/10/12, 22:13:54 »
Zijn we ook allemaal akkoord dat de plaatjes naar een mail-adres worden gestuurd en dat die persoon ze na het aflopen van de termijn op de wiki plaatst ?

Ik tel hier een aantal stemmen voor één plaatje, sommigen vinden dat drie moet kunnen.  Houden we het op twee ?

Ik denk dat iedereen akkoord is dat het stemmen gebeurt via een poll.  Beletten dat iemand op zichzelf stemt, lijkt me zo goed als onmogelijk, dus dat zou ik maar blauw blauw laten: dat is gewoon één stem voor elk plaatje :P

Sander50, als hier na nog een aantal bijdragen blijkt dat bovenstaande regels goedgekeurd zijn, verander jij dan de wiki-pagina ?
Wie biedt er zijn email-adres aan ?  Wil dat zelf wel doen, maar weet niet hoe ik plaatjes op de wiki zet, en als ik dat op het einde van de termijn nog moet uitzoeken... :P

Einde van de termijn: zondag 9 november 23:59 uur ?  Dat geeft exact vier weken ...

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2008/10/12, 22:14:17 »
Oke, 1 foto per deelnemer. Vind ik ook prima.

Ik zou zelf zeggen 3/4 weken inschrijftijd.

Offline Sander50

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2008/10/12, 22:48:05 »
Citaat van: Prosper
Zijn we ook allemaal akkoord dat de plaatjes naar een mail-adres worden gestuurd en dat die persoon ze na het aflopen van de termijn op de wiki plaatst ?

Ik tel hier een aantal stemmen voor één plaatje, sommigen vinden dat drie moet kunnen.  Houden we het op twee ?

Ik denk dat iedereen akkoord is dat het stemmen gebeurt via een poll.  Beletten dat iemand op zichzelf stemt, lijkt me zo goed als onmogelijk, dus dat zou ik maar blauw blauw laten: dat is gewoon één stem voor elk plaatje :P

Sander50, als hier na nog een aantal bijdragen blijkt dat bovenstaande regels goedgekeurd zijn, verander jij dan de wiki-pagina ?
Wie biedt er zijn email-adres aan ?  Wil dat zelf wel doen, maar weet niet hoe ik plaatjes op de wiki zet, en als ik dat op het einde van de termijn nog moet uitzoeken... :P

Einde van de termijn: zondag 9 november 23:59 uur ?  Dat geeft exact vier weken ...
Heb net met het team overlegd:
Ubuntu-NL kan een emailadres beschikbaar stellen. Er zal ook een aankondiging voor de wedstrijd op het prikbord geplaatst worden. De winnende wallpaper zal ook op het prikbord getoond worden. Prosper, kun jij je hierin vinden?

Ik heb het voorstel op de wiki vernieuwd: http://wiki.ubuntu-nl.org/WallpaperWedstrijd2008
Kan iedereen zich er in vinden?

Offline dvdmeer

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2008/10/12, 22:57:24 »
Ik kan me er prima in vinden :)
De regels staan er bij.

Wie plaats dan de foto's na inschrijving op de wiki? Jij Sander50?

« Reactie #45 Gepost op: 2008/10/12, 23:26:51 »
Misschien nog even dit topic vast zetten en de titel aanpassen?
Ben heel benieuwd hoeveel creativiteit er rondscharrelt op dit forum ;)

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2008/10/12, 23:33:15 »
Ik ben met een inzending bezig. Misschien wordt het niet mooi, maar ik zie dit als een goed project om mijn kennis en vaardigheden met GIMP te vergroten.

Ciska

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 2008/10/12, 23:45:29 »
Moet je je nog aan een bep. resolutie houden?
Mag je alleen eigengemaakte foto's erin verwerken?

Offline lordnoid

• Lid
« Reactie #48 Gepost op: 2008/10/12, 23:55:17 »
Moet het een foto zijn of mag je ook iets abstracters maken?

« Reactie #49 Gepost op: 2008/10/13, 01:04:01 »
Ik ga ook mijn nieuwe Gimp eens uitproberen.
Dit wordt weer eens een echte Ubuntu community bezigheid mensen.
Stik leuk. Ik ga alvast aan de slag maar stuur pas NA komende week in i.v.m. andere werkzaamheden.
We zullen Ubuntu eens van een heftig jasje gaan voorzien. Ik ben een steenbok (Ibex) en dat zal je merken ook.

Verzoekje: geef wel een resolutie op waaraan het moet voldoen ivm de kwaliteit van het beeld. Heb nu geen idee wat wel of niet acceptabel is. Hangt ook van elke PC specs af. Daarom dus: toch maar een bepaalde resolutie hier aangeven (of min-max grenzen?).

Opmerking: bij weergave op de site tbv de stemming svp geen auteurs vermelden. Beter is om te anonimiseren omdat sommige mensen anders niet meer op het plaatje maar op de auteur gaan kiezen.

Heb helaas nog geen tijd gehad om te bekijken wat er nu al op de site staat, maar een goede samenvatting met de spelregels en deadlines moet er ook wel komen.
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood