Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Kubuntu 8.04] Boot niet  (gelezen 706 keer)

monnick

• Gast
[Kubuntu 8.04] Boot niet
« Gepost op: 2008/07/12, 21:29:04 »
Ik heb vandaag Kubuntu 8.04 eens geinstalleerd naast mijn primaire Ubuntu installatie. Nu wil ik Kubuntu booten maar dan loopt het boot process vast bij de volgende regel:

Running local boot scripts: /etc/rc.local        [OK]

Nu heb ik al even gegoogled op deze fout maar ik kan geen oplossing / nuttige informatie vinden. Het is in ieder geval wel een probleem dat meerdere mensen hebben, want Googlen geeft diverse hits.

Het zou kunnen zijn dat het aan mijn videokaart ligt (ATi Radion x800 SE) deze wordt in Ubuntu ook niet standaard ondersteund. Voordat ik het pakket fglrx geinstalleerd had kon Ubuntu alleen maar op lage-graphics modus draaien, na de installatie van dat pakket ging alles goed.

Maar in Kubuntu kan ik die drivers niet installeren omdat ook mijn (USB) wireless netwerk adapter niet standaard ondersteund wordt, deze krijg ik alleen aan de praat met ndiswrapper.

Ook heb ik al geprobeerd om Kubuntu 8.04 te starten in recovery mode, maar daar beland ik in een terminal-scherm waar ik verder niet veel kan (voor zo ver ik weet).......

Iemand enig idee wat ik kan doen om in Kubuntu te komen? Al is het maar tijdelijk, dan heb ik in ieder geval de mogelijkheid om ndiswrapper+fglrx te installeren.

Bedankt! :)

monnick

• Gast
[Kubuntu 8.04] Boot niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/13, 16:23:22 »
Subtiele kick....Niemand? :(

[Kubuntu 8.04] Boot niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/13, 17:30:47 »
Krijg je in de recovery mode geen keuze scherm te zien?
Als je in het terminal scherm startx typt en dan een ENTER geeft, gebeurd er dan niets?
Dan type je in :
sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg gevolgd door ENTER, als om een wachtwoord gevraagd type je deze in,is het zelfde waar je voor gekozen hebt als bij de installatie,gevolgd door een ENTER. Nu opent zich een scherm voor de configuratie van  de Xorg.conf. Nu alle vragen bevestigen met ENTER , mocht je willen navigeren dat doe je met de TAB toets, iets veranderen met de SPATIEBALK. Als je klaar bent en weer in het zwarte scherm zit, toets je de opdracht "reboot now" zonder"" anders gebeurd er niets. In het begin kan je het beste nog niets veranderen, als het dan nog niet gaat doe je alles opnieuw of je vraagt nog een keer om hulp in dit topic.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

monnick

• Gast
[Kubuntu 8.04] Boot niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/13, 19:50:26 »
Wanneer ik startx doe krijg ik het volgende:

Fatal server error
caught signal 11: server aborting

waiting for xserver
giving up
unable to connect to xserver
Wanneer ik (succesvol) 'sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg' doorlopen heb en vervolgens weer startx server uitvoer krijg ik dezelfde fout.

Normaal booten werkt na dit alles nog steeds niet, nog steeds blijft de startup hangen bij het probleem van mijn eerste post.

(heb overigens alles uitvoerig getest, ook na 'reboot now')

bedankt voor je hulp trouwens!!!