Ik heb vandaag Kubuntu 8.04 eens geinstalleerd naast mijn primaire Ubuntu installatie. Nu wil ik Kubuntu booten maar dan loopt het boot process vast bij de volgende regel:
Running local boot scripts: /etc/rc.local [OK]Nu heb ik al even gegoogled op deze fout maar ik kan geen oplossing / nuttige informatie vinden. Het is in ieder geval wel een probleem dat meerdere mensen hebben, want Googlen geeft diverse hits.
Het zou kunnen zijn dat het aan mijn videokaart ligt (ATi Radion x800 SE) deze wordt in Ubuntu ook niet standaard ondersteund. Voordat ik het pakket
fglrx geinstalleerd had kon Ubuntu alleen maar op lage-graphics modus draaien, na de installatie van dat pakket ging alles goed.
Maar in Kubuntu kan ik die drivers niet installeren omdat ook mijn (USB) wireless netwerk adapter niet standaard ondersteund wordt, deze krijg ik alleen aan de praat met ndiswrapper.
Ook heb ik al geprobeerd om Kubuntu 8.04 te starten in recovery mode, maar daar beland ik in een terminal-scherm waar ik verder niet veel kan (voor zo ver ik weet).......
Iemand enig idee wat ik kan doen om in Kubuntu te komen? Al is het maar tijdelijk, dan heb ik in ieder geval de mogelijkheid om ndiswrapper+fglrx te installeren.
Bedankt!