Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "file too large" bij verplaatsen van iso-bestand naar externe HD  (gelezen 5929 keer)

Op een van mijn machines heb ik Ubuntu 8.04. Daar hangt een My Book aan als externe HD. Op een andere machine in het netwerk haal ik via usenet films binnen (soms als ISO bestand)
Bij het verplaatsen via het netwerk van de usenet machine naar de machine met hardy (staat bij de tv) geven de iso-bestanden geen probleem. Echter, als ik dezelfde iso bestanden naar de externe HD (my book) die gekoppeld is aan mijn tv computer, wil verplaatsen wordt de bewerking bijna op het eind afgebroken met de melding dat de 'file too large' is.

Het moet toch gewoon mogelijk zijn om een iso te verplaatsen? Iemand een idee voor een oplossing/ Want de hd van computer is overvol en ik wil toch die bestanden op de externe HD zetten. Op de Externe HD is nog bijna 350 gig aan vrije ruimte. Dus daar is nog ruimte zat. Hij pikt geen ISO's wel mappen Video TS met meer dan 4,5 gig erin.

(De oplossing om de iso's eerst uit te pakken en daarna te verplaatsen is niet echt bevredigend omdat ik dan problemen heb bij het ondertitelings spoor. )

Offline mcgyver

• Lid
"file too large" bij verplaatsen van iso-bestand naar externe HD
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/06, 13:45:37 »
Als je in Ubuntu bestanden weggooit gaan ze naar de prullenbak. Kijk eens in de prullenbak op je externe schijf. Als die vol is moet je hem eerst leegmaken, dan komt er ruimte vrij. Ik hoor wel of dat het probleem was.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/06, 14:06:37 »
Citaat van: mcgyver
Als je in Ubuntu bestanden weggooit gaan ze naar de prullenbak. Kijk eens in de prullenbak op je externe schijf. Als die vol is moet je hem eerst leegmaken, dan komt er ruimte vrij. Ik hoor wel of dat het probleem was.
Ik ben niet geheel volledig geweest. Excuses daarvoor. Op my book is nog 347 gig aan vrije ruimte beschikbaar. Dis dat is niet het probleem.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/06, 14:33:32 »
Is die externe schijf als Fat32 geformateerd?
Als dit zo is dan heb je een probleem met files die groter zijn dan 4Gig :)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

« Reactie #4 Gepost op: 2008/07/06, 14:36:47 »
Die uitgepakte bestanden zijn aparte bestanden, die ISO's zijn 1 bestand. Ik denk dus dat het aan de bestandsysteem van je externe HD ligt. Ik vermoed fat32? Je zal het moeten omzetten naar ntfs, of ext3 (laatste is beter als je alleen Ubuntu gebruikt).

edit: ik ga even een typcursus volgen, op deze manier ben ik steeds te laat :P
Op de chat te vinden als debiantux

« Reactie #5 Gepost op: 2008/07/06, 15:21:45 »
Citaat van: asilnevs
Is die externe schijf als Fat32 geformateerd?
Als dit zo is dan heb je een probleem met files die groter zijn dan 4Gig :)
And @ kebabfish:  Die uitgepakte bestanden zijn aparte bestanden, die ISO's zijn 1 bestand. Ik denk dus dat het aan de bestandsysteem van je externe HD ligt. Ik vermoed fat32? Je zal het moeten omzetten naar ntfs, of ext3 (laatste is beter als je alleen Ubuntu gebruikt).

edit: ik ga even een typcursus volgen, op deze manier ben ik steeds te laat tongue

-------------------------

Inderdaad is het een fat 32. (Dank voor deze oplossingsrichting)

Hoe kan ik zo'n Externe HD makkelijk formatteren? Gaat dat via de terminal? zo ja, wat voor commando gebruik ik dan?

Of MOET ik Gparted gebruiken?

« Reactie #6 Gepost op: 2008/07/06, 16:14:13 »
Ik heb ook een externe schijf met fat,maar ik doe met behulp van iso master de mappen verplaatsen,dus niet de iso in zijn geheel verzetten want boven de 4 gb gaat dat niet.Heb al het nodige op de schijf staan dus ik zelf heb er geen trek in om de schijf te formateren naar ntsf.
Noot:ik werk niet met filmbestanden.
Kubuntu 20.04

« Reactie #7 Gepost op: 2008/07/06, 16:27:32 »
Citaat van: dellkubuntu
Ik heb ook een externe schijf met fat,maar ik doe met behulp van iso master de mappen verplaatsen,dus niet de iso in zijn geheel verzetten want boven de 4 gb gaat dat niet.Heb al het nodige op de schijf staan dus ik zelf heb er geen trek in om de schijf te formateren naar ntsf.
Noot:ik werk niet met filmbestanden.
ik heb twee externe HDs. 1 is nog leeg. Die formatteer ik eerst en gooi daarna de boel over en doe dan bij de leeggekomen HD hetzelfde trucje.

ISOmaster ken ik niet. Wat doet dat precies?

« Reactie #8 Gepost op: 2008/07/06, 16:59:31 »
Met isomaster kun je iso's bekijken,veranderen,toevoegen van bestanden.Net zoiets als isobuster voor windows.Heb isomaster er net 1 week opstaan dus wat het programma allemaal kan heb ik nog niet bekeken of gebruikt.Heb het alleen gebruikt voor een iso die ook groter dan 4 gb was.
Kubuntu 20.04

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/07/06, 19:08:50 »
Formatteren kan je met gparted. Installeer het via synaptic. Nog vlugger gaat het met de commandolijn als je de naam van je externe partitie kent ("sudo blkid" zal de device names van al je schijven tonen):

mkfs -t ext3

bijvoorbeeld:

mkfs -t ext3 /dev/sdc1

Maak er "-t ntfs" van om ntfs te maken. Wellicht moet je eerst "ntfsprogs" geinstalleerd hebben om een ntfs volume te kunnen creëren.

« Reactie #10 Gepost op: 2008/07/06, 19:14:40 »
Citaat van: vanadium
Formatteren kan je met gparted. Installeer het via synaptic. Nog vlugger gaat het met de commandolijn als je de naam van je externe partitie kent ("sudo blkid" zal de device names van al je schijven tonen):

mkfs -t ext3

bijvoorbeeld:

mkfs -t ext3 /dev/sdc1

Maak er "-t ntfs" van om ntfs te maken. Wellicht moet je eerst "ntfsprogs" geinstalleerd hebben om een ntfs volume te kunnen creëren.
Dank, inmiddels heb ik de HD naar Ext3 geformatteerd. Er doet zich nu een probleem voor met de rechten op deze schijf, maar voor de duidelijkheid stel ik dat probleem in een nieuw topic aan de orde. Tot zover bedankt allen voor de hulp.