Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xserver-xorg-core update  (gelezen 17308 keer)

Lazlo

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #50 Gepost op: 2006/08/23, 13:58:44 »
Ja, die heb ik 10.4

budster

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #51 Gepost op: 2006/08/23, 14:04:35 »
Dan zou ik ook niet weten waar je schokkerig beeld vandaan komt.

de groeten

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #52 Gepost op: 2006/08/23, 14:14:25 »
Heb gisteren een hele dag verspild met deze bug. dacht dat het aan mezelf lag. heb van alles geprobeerd. het was dus niet mijn fout. schrale troost. de oplossingen die worden gegeven helpen niet. ik heb zoveel lopen rommelen aan het systeem dat ik niet weet waar ik het moet zoeken. heb er ook geen zin meer in. ik ga een hele andere distro proberen.

de groeten

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
xserver-xorg-core update
« Reactie #53 Gepost op: 2006/08/23, 14:25:24 »
Jammer, maar ik vrees dat er nog veel zijn die zo zullen reageren.
Hoeveel mensen hebben niet zo'n cd'tje gekregen of is de installatie gedaan door een vriend of zo.
Die mensen zitten niet op de fora maar hebben wel de Windows cd in hun la liggen.

Zou Microsoft een mannetje hebben zitten bij Canonical?
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Jerry

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #54 Gepost op: 2006/08/23, 14:30:30 »
lol, tsja. Dat is altijd gokken, alhoewel ze er gek genoeg voor zijn. Ik denk echter nog steeds dat het gewoon een foutje is, hoe jammer ook voor de newbies. Bij mij werkt alles weer zoals het hoort. Ik hoop niet dat de meeste newbies te snel willen opgeven.....

budster

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #55 Gepost op: 2006/08/23, 14:45:59 »
Citaat van: bartek
Jammer, maar ik vrees dat er nog veel zijn die zo zullen reageren.
Hoeveel mensen hebben niet zo'n cd'tje gekregen of is de installatie gedaan door een vriend of zo.
Die mensen zitten niet op de fora maar hebben wel de Windows cd in hun la liggen.

Zou Microsoft een mannetje hebben zitten bij Canonical?
Veel mensen zijn lacks met hun updates ..... laten we hopen dat er gisteren heel veel lacks waren, of laat achter hun computer zijn gekropen.

xserver-xorg-core update
« Reactie #56 Gepost op: 2006/08/23, 15:01:05 »
Mja toch denk ik dat hij bij de opgevers groep hoort ??

En niet opgelet heeft.
Je ziet wat er geupdate word dus wanneer daarna iets niet meer werkt weet je waardoor het komt.
Dus ga je een stap terug, of ga je raad vragen als je er niet uit komt.

Citaat
ik ga een hele andere distro proberen.
Hier zal hij alleen maar van leren, want het gebeurt bij elke distro en ieder OS.

mja ook in Windows :)

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

blubber

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #57 Gepost op: 2006/08/23, 16:14:54 »
Ik lag gisteren nog te slapen toen veel mensen al aan het updaten waren, las over het probleem en heb gewacht tot vandaag.
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.en
sudo apt-cache policy xserver-xorg-core
xserver-xorg-core:
  Installed: 1:1.0.2-0ubuntu10.1
  Candidate: 1:1.0.2-0ubuntu10.1
  Version table:
 *** 1:1.0.2-0ubuntu10.1 0
        100 /var/lib/dpkg/status
     1:1.0.2-0ubuntu10 0
        500 http://nl.archive.ubuntu.com dapper/main Packages
Klopt dat? Is de update er gewoon helemaal uitgehaald? Hebben de mensen met 10.4 handmatig een nieuwe .deb geinstallerd?

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
xserver-xorg-core update
« Reactie #58 Gepost op: 2006/08/23, 16:16:01 »
blubber: heb je eerst de pakketlijst nog eens ge-update? (via terminal: sudo apt-get update) voordat je wou upgraden?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

blubber

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #59 Gepost op: 2006/08/23, 16:19:41 »
profoX, da's rap :)
Yep, sudo apt-get update en dan sudo apt-get upgrade.
Mijn sources.list
cat /etc/apt/sources.list
# Automatically generated sources.list
# http://www.ubuntulinux.nl/source-o-matic
#
# If you get errors about missing keys, lookup the key in this file
# and run these commands (replace KEY with the key number)
#
# gpg --keyserver subkeys.pgp.net --recv KEY
# gpg --export --armor KEY | sudo apt-key add -

# Ubuntu supported packages (packages, GPG key: 437D05B5)
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu dapper main restricted
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu dapper main restricted

# Ubuntu community supported packages (packages, GPG key: 437D05B5)
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu dapper universe multiverse
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu dapper universe multiverse

# Cipherfunk multimedia packages (packages, GPG key: 33BAC1B3)
# deb ftp://cipherfunk.org/pub/packages/ubuntu/ dapper main

mbank

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #60 Gepost op: 2006/08/23, 16:25:34 »
Hmm Jammer, Had net mn laptop opnieuw geinstalleerd en dacht dat ik een foutje had gemaakt. reconfigure van x server mocht niet baten. Na een herinstallatie van mn laptop (had toch nog weinig geinstalleerd) geen problemen meer. Overigens werkt mn pcmcia wifi kaartje nu wel in 6.06.1. hulde

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
xserver-xorg-core update
« Reactie #61 Gepost op: 2006/08/23, 16:26:48 »
blubber: jij hebt die update gewoon niet gehad omdat jij de "update repositories" niet in je sources.list hebt zitten ;)

# Updates: Main, Restricted, Universe, Multiverse
#   Info: Grote bug fix updates die na de final release van de distributie zijn uitgebracht
deb http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ dapper-updates main restricted universe multiverse
deb-src http://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu/ dapper-updates main restricted universe multiverse

blubber

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #62 Gepost op: 2006/08/23, 16:27:31 »
do'h, thnx profoX. Ik ga het meteen even proberen :)

Doet het :D nogmaals bedankt!

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
xserver-xorg-core update
« Reactie #63 Gepost op: 2006/08/23, 16:56:23 »
np :) jij hebt nu tenminste de grote fout omzeild ;)

Jerry

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #64 Gepost op: 2006/08/23, 20:59:52 »
the damn lucky bastard :P

Lazlo

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #65 Gepost op: 2006/08/24, 12:10:19 »
Citaat van: Lazlo
MM, is toch iets geks, me video's spelen nu erg schokkerig af sinds deze update. Wie kan hier wat aan doen?
Heb nu de nieuwe ATI driver, 8.28.8 geinstalleerd, nu loopt alles weer smooth :P Had waarschijnlijk even me driver moeten recompilen na dat gedoe met die upgrade.

Saamelainen

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #66 Gepost op: 2006/08/24, 12:11:53 »
Het kon natuurlijk niet uitblijven. Die nare update bij Tweakers net:
http://tweakers.net/nieuws/44092/Update-X.org-in-Ubuntu-sloopt-X-ondersteuning.html

Jerry

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #67 Gepost op: 2006/08/24, 12:45:24 »
tsja, en alle noob die er gelijk hun mening over hebben, echt. ZOOO lomp....ja helaas het gebeurd, maar om er nu gelijk zo over te vallen, HOE LULLIG DEZE UPDATE ook is....

budster

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #68 Gepost op: 2006/08/24, 12:55:18 »
ik ben he helemaal me de schijver van dit artikel eens! het mag ook niet gebeuren. Stable is stable ... daarop mag niets kapot gaan.

Azalin

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #69 Gepost op: 2006/08/24, 13:41:53 »
En al die n00bs die er meteen over vallen.. tja, ik zal wel een hoop hatemail over me uit roepen, maar de opmerkingen die je daar ziet, dat zijn zo'n beetje de gemiddelde stompzinnige opmerking die je daar op tweakers in de reacties kunt verwachten. Al een paar jaar lees ik aandacht de nieuwtjes op tweakers... maar stop vaak bij de reacties. Die gaan 90% van de tijd nergens over, en lijkt soms wel puur een uitlaat klep voor zwaar gefrustreerde knulletjes. Al helemaal als het om illegale software gaat... of een update of nieuwe versie van een of ander OS. Laatst een nieuwtje over Windows Vista, nu ben ik absoluut geen Windows en al helemaal geen Microsoft fan, maar ergens trek je toch een grens.. daar dus niet. Slashen van microsoft was vrij normaal en mensen die serieus op de post ingingen, werden volledig in de zeik gezet. En dat terwijl die helemaal niet pro of contra microsoft of Windows Vista waren. Nee, de nieuwtjes op Tweakers zijn interessant... de reacties nog niet eens voldoende om de gaten in Windows mee te dichten, laat staan een bepaald deel van mijn lichaam mee af te vegen.

On-topic: de update van de core update ging wel zo snel dat ik die 10.3 nooit gehad heb en meteen de 10.4 aangeboden kreeg. Waarschijnlijk mijn geluk. Wel een beetje suf dat in de stable dit gebeurt inderdaad. Wat Budster zegt: stable is stable... daar mag dit eigenlijk niet in gebeuren. Ik verwacht eigenlijk dat dit ook niet zo gauw nog een keer zal gebeuren en dat het slechts een foutje van iemand is geweest die in plaats van op "do not publish" op een knopje "publish" heft gedrukt. Iets wat mij ooit ook wel eens is overkomen. In elk geval geen man overboard... bij mij dan :)

budster

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #70 Gepost op: 2006/08/24, 15:21:31 »
Azalin, ik kan je dan van harte Slashdot.org aanraden, daar staat vaak in de reacties nog interesantere informatie als in het artikel.

xserver-xorg-core update
« Reactie #71 Gepost op: 2006/08/24, 16:59:29 »
De update was dom, heel erg dom en heeft de discussie over QA in de updates gelukkig aangewakkerd. Gelukkig is het snel verholpen en zijn 'opruim instructies' goed te vinden :)

Azalin

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #72 Gepost op: 2006/08/24, 22:53:46 »
Citaat van: budster
Azalin, ik kan je dan van harte Slashdot.org aanraden, daar staat vaak in de reacties nog interesantere informatie als in het artikel.
Echt? Of van het niveau: nee, je moeder!   ?? Want dat zie ik op tweakers al genoeg... Vooral leuk wanneer het dus een bericht van Brein of BIG (BrandenIsGoedkoper) is...

budster

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #73 Gepost op: 2006/08/24, 22:59:32 »
Citaat van: Azalin
Citaat van: budster
Echt? Of van het niveau: nee, je moeder!   ?? Want dat zie ik op tweakers al genoeg... Vooral leuk wanneer het dus een bericht van Brein of BIG (BrandenIsGoedkoper) is...
Ga zelf maar kijken, ze moderaden posts dus je krijgt alleen de posts te zien waar iets zinnigs in staat of grappig is ..... al grappig daarvoor moet je een tijdje op slashdot hangen om te begrijpen het zijn vaak verwijzingen naar eerdere artikelen of gebeurtenissen.

Dus:
OMG ponies = grappig -> op 1 april was slashdot geheel roze om meer vrouwlijke bezoekers te trekken, en "news for nerds that matters" was veranderd in OMG ponies!

cowboyneal wordt continu afgezeken, dat is iemand die daar werkt

En meer van dat soort dingen.

Offline theokus

• Lid
xserver-xorg-core update
« Reactie #74 Gepost op: 2006/08/25, 14:21:12 »
Citaat van: Lazlo
MM, is toch iets geks, me video's spelen nu erg schokkerig af sinds deze update. Wie kan hier wat aan doen?
Dit is toch eigenaardig Lazlo....
Nu, ik heb die update kunnen ontwijken ;)
Als je de zaak kunt fixen naar de vorige configuratie
dan moet alles toch weer normaal draaien.

Her-installeer anders Ubuntu, das toch geen ramp zeker ;)
En zet jou data op een andere partitie of liefst op een andere schijf....

Ik lig soms ook te sakkeren maar ik laat me toch niet uit
mijn lood slaan zeker.
As good as it gets