Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xserver-xorg-core update  (gelezen 17270 keer)

xserver-xorg-core update
« Reactie #25 Gepost op: 2006/08/22, 22:08:25 »
48 uur? 18 uur :)

Offline mcgyver

• Lid
xserver-xorg-core update
« Reactie #26 Gepost op: 2006/08/22, 22:10:32 »
Citaat van: bartek
Citaat van: cad4linux
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo killall gdm && sudo gdm
Deze heeft mijn systeem ook gered .... maar pas nadat ik Ubuntu opnieuw ge

Saamelainen

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #27 Gepost op: 2006/08/22, 22:10:33 »
Flink pech bartek! Ik had je al gemist vandaag en zag het lijk al drijven. Sterkte om alles weer naar wens te krijgen.

budster

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #28 Gepost op: 2006/08/22, 22:12:50 »
Citaat van: Saamelainen
Flink pech bartek! Ik had je al gemist vandaag en zag het lijk al drijven. Sterkte om alles weer naar wens te krijgen.
Ben jij ff blij dat jij niet getroffen bent, hier was je niet met een GUI oplossing uit gekomen.;)

Azalin

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #29 Gepost op: 2006/08/22, 22:16:46 »
Citaat van: Krimz
Man man man....
Ik heb een noob op gebied van linux. Ik heb gisterenmorgen voor de eerste keer ubuntu op mijn pc geplaatst. Vanmorgen kreeg ik bovenstaande problemen. Na een hele dag zoeken en 2 nieuwe installaties en ook al overgeschakeld te zijn naar kubuntu kwam ik erachter waar de fout moest zitten (in de update).

En dan blijkt dat het iets is dat zich nog maar ong 48uur voordoet...

Aangenaam kennis maken met linux is anders, maar ik ben geen opgever :)

Trouwens een pluim voor dit forum! ik ben nog maar twee (lange) dagen met linux bezig (lees klooien) maar ik heb al al veel informatie uit dit forum gehaald.
Dus goed werk jongens

... Wie zoekt die vindt, ook al kan het soms lang duren ...
In elk geval prettiger dan met Windows... als je daar een update binnen krijgt die je systeem naar een minder prettig deel van de wereld helpt, kan je zeker een week en misschien wel een maand wachten voor je het probleem opgelost ziet... Linux ? Binnen twee dagen! Ik weet niet maar dat is volgens mij prettiger kennis maken dan een week of meer met een onbruikbaar systeem zitten. Ubuntu wordt gemaakt door mensen moet je maar denken... Windows door machines :) geld machines. En aangezien mensen fouten maken... kan het gebeuren dat er wel eens een foutje gemaakt wordt.

Saamelainen

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #30 Gepost op: 2006/08/22, 22:20:52 »
Citaat van: budster
Ben jij ff blij dat jij niet getroffen bent, hier was je niet met een GUI oplossing uit gekomen.;)
Haha... Ik heb netjes gewacht tot er een echt goede update was en die toen simpel met Synaptic ge

Offline dumble

• Lid
xserver-xorg-core update
« Reactie #31 Gepost op: 2006/08/22, 22:23:35 »
Ik had gelukkig nog niet geupdate, maarr
Bij mij vraagtie nog steeds of ik deze wil update:

Maar dat is toch niet de goed?, ik moet toch de 1:1.02Oubuntu10.4 hebben?

dumble

xserver-xorg-core update
« Reactie #32 Gepost op: 2006/08/22, 22:26:40 »
Citaat van: dumble
Ik had gelukkig nog niet geupdate, maarr
Bij mij vraagtie nog steeds of ik deze wil update:
[url]http://img113.imageshack.us/img113/8545/schermafdruksoftwareupdatesii6.png[/url]
Maar dat is toch niet de goed?, ik moet toch de 1:1.02Oubuntu10.4 hebben?

dumble
Klik eerst op controleren en daarna zou hij de 10.4 moeten geven.

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
xserver-xorg-core update
« Reactie #33 Gepost op: 2006/08/22, 22:31:43 »
Citaat van: Saamelainen
Hey Saamelainen, nee hoor bij mij is alles binnen een uurtje weer geherinstalleerd. Maar ik heb deze morgen ff bloed staan zweten ... Toch wel een zware fout van Ubuntu of wie deze update heeft doorgevoerd.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

budster

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #34 Gepost op: 2006/08/22, 22:46:00 »
Hey Saamelainen, nee hoor bij mij is alles binnen een uurtje weer geherinstalleerd. Maar ik heb deze morgen ff bloed staan zweten ... Toch wel een zware fout van Ubuntu of wie deze update heeft doorgevoerd.
Over zo een hardcore als jou, maak ik mij geen zorgen.. het zijn meer de mensen die pas begonnen zijn waar ik mij echt zorgen om maak. Ik kan mij zo voorstellen dat je hierdoor weer terug naar windows gaat... ik was al helemaal klaar om in mijn xorg.conf te gaan staan hakken... ik kon alleen geen fouten vinden.

Offline theokus

• Lid
xserver-xorg-core update
« Reactie #35 Gepost op: 2006/08/22, 22:47:19 »
Citaat van: Azalin
Citaat van: Krimz
Man man man....
Ik heb een noob op gebied van linux. Ik heb gisterenmorgen voor de eerste keer ubuntu op mijn pc geplaatst. Vanmorgen kreeg ik bovenstaande problemen. Na een hele dag zoeken en 2 nieuwe installaties en ook al overgeschakeld te zijn naar kubuntu kwam ik erachter waar de fout moest zitten (in de update).

En dan blijkt dat het iets is dat zich nog maar ong 48uur voordoet...

Aangenaam kennis maken met linux is anders, maar ik ben geen opgever :)

Trouwens een pluim voor dit forum! ik ben nog maar twee (lange) dagen met linux bezig (lees klooien) maar ik heb al al veel informatie uit dit forum gehaald.
Dus goed werk jongens

... Wie zoekt die vindt, ook al kan het soms lang duren ...
In elk geval prettiger dan met Windows... als je daar een update binnen krijgt die je systeem naar een minder prettig deel van de wereld helpt, kan je zeker een week en misschien wel een maand wachten voor je het probleem opgelost ziet... Linux ? Binnen twee dagen! Ik weet niet maar dat is volgens mij prettiger kennis maken dan een week of meer met een onbruikbaar systeem zitten. Ubuntu wordt gemaakt door mensen moet je maar denken... Windows door machines :) geld machines. En aangezien mensen fouten maken... kan het gebeuren dat er wel eens een foutje gemaakt wordt.
Absoluut zeker een pluim voor de mensen op dit forum.
Zonder dit forum stonden sommigen nergens. (ik idem dito)

Ik kan me wel geen update van Windows herinneren die mijn pc naar de andere wereld heeft geholpen.
Je mag me helpen ;)
Met de gratis cd van SP2 zit/zat ik altijd goed.
Updates die nu binnenkomen hebben te maken met lekken in Windows.
En aangezien mensen fouten maken...zoals je zelf zegt ;)

Wel heb ik mijn bedenkingen over die gasten die er misbruik van maken.
(van die lekken..)
As good as it gets

cad4linux

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #36 Gepost op: 2006/08/22, 22:48:34 »
Ik zag dat je online was met gtalk wilde je waarschuwen hiervoor, stuurde een bericht .... was je off-line. Dacht al, hij is zeker aan het rebooten :P
Ik heb ook een mailadres :P

Citaat van: WalterJA
Budster en Cad4linux bedankt voor de reparatie oplossing.
Thx cad4linux
/me voelt zich gevleid :)

cad4linux

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #37 Gepost op: 2006/08/22, 22:49:57 »
Citaat van: mcgyver
Citaat van: cad4linux
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade && sudo killall gdm && sudo gdm
Deze heeft mijn systeem ook gered .... maar pas nadat ik Ubuntu opnieuw ge

Offline theokus

• Lid
xserver-xorg-core update
« Reactie #38 Gepost op: 2006/08/22, 22:50:07 »
Over zo een hardcore als jou, maak ik mij geen zorgen.. het zijn meer de mensen die pas begonnen zijn waar ik mij echt zorgen om maak. Ik kan mij zo voorstellen dat je hierdoor weer terug naar windows gaat... ik was al helemaal klaar om in mijn xorg.conf te gaan staan hakken... ik kon alleen geen fouten vinden.
Ondanks mijn kritiek blijf ik toch een "gelovige" ;)
Ben wel content dat ik het betreffende probleempje hier vooraf heb kunnen lezen.
As good as it gets

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
xserver-xorg-core update
« Reactie #39 Gepost op: 2006/08/22, 22:52:32 »
Ik kan mij zo voorstellen dat je hierdoor weer terug naar windows gaat... ik was al helemaal klaar om in mijn xorg.conf te gaan staan hakken... ik kon alleen geen fouten vinden.
WOOOOW, dat was ff een slag onder de gordel ... dat deed pijn budster.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Azalin

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #40 Gepost op: 2006/08/22, 22:56:39 »
Citaat van: theokus
Absoluut zeker een pluim voor de mensen op dit forum.
Zonder dit forum stonden sommigen nergens. (ik idem dito)

Ik kan me wel geen update van Windows herinneren die mijn pc naar de andere wereld heeft geholpen.
Je mag me helpen ;)
Met de gratis cd van SP2 zit/zat ik altijd goed.
Updates die nu binnenkomen hebben te maken met lekken in Windows.
En aangezien mensen fouten maken...zoals je zelf zegt ;)

Wel heb ik mijn bedenkingen over die gasten die er misbruik van maken.
(van die lekken..)
Ik heb al eens een keer een rescue actie kunnen uitvoeren op een SBS2003 server bij ons op het werk omdat er een update door mijn vingers was geglipt die het systeem plat legde. Een zogenaamde beveiligings update, die het hele systeem, onze server dus, volledig lame legde... Wat precies het grapje ook weer was weet ik niet, wel weet ik nog dat ik de desbtreffende update er dus met veel pijn en moeite er uit heb weten te slopen... steeds moest opletten of die bewuste update niet geinstalleerd zou gaan worden en pas na een maand de echte fix voorbij zag komen... Het had iets te maken met ons backup systeem... erg fijn. Windows? Nee, ik ben genezen. Ik ga liever gewoon dood :) Dus dit soort "foutjes" tja... het is makkelijker te herstellen (als je eenmaal weet wat het probleem is natuurlijk.. maar dat geldt voor alles) en wordt ook sneller hersteld... Ik heb net even gekeken maar de update heb ik zonet binnen gehaald... erg prettig om te zien.

Saamelainen

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #41 Gepost op: 2006/08/22, 23:03:04 »
Ik kan mij zo voorstellen dat je hierdoor weer terug naar windows gaat... ik was al helemaal klaar om in mijn xorg.conf te gaan staan hakken... ik kon alleen geen fouten vinden.
WOOOOW, dat was ff een slag onder de gordel ... dat deed pijn budster.
Dat was toch niet voor jou bedoeld, menneke, maar voor iemand die pas begonnen is. Jij bent ook zo'n trouwe Linux die hard geworden (net als ik).

Kumis

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #42 Gepost op: 2006/08/22, 23:03:04 »
Citaat van: zappa
Nu zit er een update in die wel goed is. Installeer misschien eerst deze eens. Verder staan alle resoluties in /etc/X11/xorg.org
Zappa, ik heb xorg.config gedelete en xorg.config.2006081708 (dit is door het systeem zelf gebackup) ge-renamed naar xorg.conf
Dus mijn systeem werk weer zoals gisteren.

Bedankt,

Walter

xserver-xorg-core update
« Reactie #43 Gepost op: 2006/08/23, 11:18:39 »
windows updates helpen ook wel eens dingen om zeep hoor ;)

Tot nu toe heb ik 4 ernstige fouten gezien in Ubuntu:

* Stomme spatial-mode-maar-toch-niet in Hoary
* Password plaintext opgeslagen in de breezy installer
* Root met leeg wachtwoord in de dapper installer in bepaalde omstandigheden
* Deze X update

Op de eerste na zijn ze allemaal zeer snel opgelost, kun je van microsoft niet zeggen ;)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
xserver-xorg-core update
« Reactie #44 Gepost op: 2006/08/23, 11:47:57 »
Regelmatig images maken is altijd een goed idee hoor.... Binnen 10 minuten een foutloos systeem terug!
Iemand belangstelling voor Drive Image? Ik heb nog wel wat.

Als je trouwens moppert over Ubuntu, nou, probeer dan maar eens wat te klooien met Xubuntu. Pffffffffff. Zojuist op een tweede, ouwe bak gezet die geen Ubuntu aankon. Wat een klus. En alles is weer anders dan onder Gnome. Maar goed, het werkt.

Groet, Pjotr.

Lazlo

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #45 Gepost op: 2006/08/23, 12:09:13 »
Gelukkig dat ik ubuntuforums.org had gekeken, want ik had dus ook de xserver error. Zag al een heel doemscenario voor me.... =D Gelukkig werkte de fix fantastisch!

Lazlo

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #46 Gepost op: 2006/08/23, 12:57:19 »
MM, is toch iets geks, me video's spelen nu erg schokkerig af sinds deze update. Wie kan hier wat aan doen?

budster

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #47 Gepost op: 2006/08/23, 12:58:50 »
Doe eens een update (tis nu veilig)

Lazlo

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #48 Gepost op: 2006/08/23, 13:08:06 »
Gedaan, niks veranderd.

budster

• Gast
xserver-xorg-core update
« Reactie #49 Gepost op: 2006/08/23, 13:20:26 »
En je hebt net de nieuwe xorg core update gekregen?